Nieuws:

Kom je ook op zaterdag 17 oktober naar de De stichting 3rail Gastendag 2026 bij de MSG in Den Bosch?

Märklin Neuheiten 2026

Gestart door RMW zondag 14 december 2025, 17:30:03

Re: Märklin Neuheiten 2026

Vind de Zwitserse museumtrein erg interressant, misschien wel flink aan de prijs, maar koop een losse lok en een setje rijtuigen en je komt op hetzelfde  bedrag uit.

De 01 1075 is ook wel mooi, maar deze heeft na verwijderen van de stroomlijn beplating nooit in het blauw gereden.
Hadden ze beter een model van het museum exemplaar kunnen uitbrengen, leuk voor zowel Nederland als Duitsland, waar de loc ook regelmatig rijdt.
Vind dat rangeerlokje erg leuk maar wat een geld zeg.....
Citaat van: Sanderz28 op maandag 14 september 2026, 21:58:00Vind dat rangeerlokje erg leuk maar wat een geld zeg.....

De laatste Köf modellen waren zo rond de 300 euro. Deze voor 379 adviesprijs is dan inderdaad wel wat duurder. Maar hoe komt het dat de Trix uitvoering dan maar 249 kost? Die heeft een 'Digital-Schnitstelle'. Beetje veel verschil tussen beide.

De Trix is dus zonder decoder en dat verklaart het prijsverschil.
Nieuwe trend om Trix zonder decoders te leveren?
De 2 grote concurrenten die vooral DC leveren doen het ook.

:offtopic: Zouden ze ook voor het 3-railsysteem moeten doen.....
maar ze kijken wel uit natuurlijk, klanten nemen dan een ander merk decoder en die omzet missen ze dan weer.
Knelt hier het "digitale harnas" niet een beetje voor de klanten?
Wellicht leuk voor in een andere topic. B) 
 :offtopic: Een decoder is toch een massaproduct inmiddels? Je zou dan een prijsverschil van 50-75 euro verwachten. niet 125.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Bij 3 rail loks zal je toch iets elektronisch moeten ontwikkelen en inbouwen om de draairichting om te zetten, dan is een "massa" decoder een slimme oplossing.

Een als je iets te duur vindt dan is er een simpele oplossing: gewoon niet kopen of gewoon de fabriek kopen natuurlijk.....

Groet, Anne W

Fantasietjes op de baan

@citaat Wim 1951: nu pas gelezen: is van merk Parvus

wensmodel 52 8060 -7

:reactie: H'm beetje meer aandacht bij de aanleg van en onderhoud aan de bovenleiding mag ook wel daar in Hamburg. Tjonge wat een kromme toestand.
Dirk :-{)

wensmodel 52 8060 -7

Over decoders: Mijn mening. Als ze een standaard rijrichtingsdecoder met wisselende verlichting uitbrengen die zowel MFX en DCC verstaat maar zonder al dat geluid en kweet nie hoeveel functies zou die dan wel max. dertig euro zijn?
Een decoder die hetzelfde kan als de mechanische rijrichtingschakelaar alleen dan wel met een wisselende verlichting die niet via de motorspoelen wordt geregeld. Al die CV's en functies die je bijna nooit of eigenlijk helemaal niet gebruikt drijven de prijs op. Ik ben een treinrijder geen treinorkestleider(©) :-) 
Als ik zie hoeveel verschillende decoders en ombouwsets er ondertussen al dan niet meer verkrijgbaar zijn dan duizelt het me voor de ogen.

Windhoven

Je dat klopt inderdaad en heb meteen daarom ook deze lok besteld B)
Dat de uitvoering met decoders aanzienlijk duurder zijn is zeer verklaarbaar. Dit hangt rechtstreeks samen met de grote vraag naar chips waardoor de prijzen enorm zijn gestegen. Dit is het gevolg van de AI-gekte en mogelijk zelfs bubbel. Daar komt nog bovenop de vraag naar chips in drones en andere militaire middelen. Dan sluit onze hobby achteraan in de rij aan om chips geleverd te krijgen.

Marklin 38012 het verrassings model van Marklin voor 2026. Het is een Oostenrijkse stoomloc.

Met alle toeters en bellen. Mooie stoomloc wat mij betreft.

Ja, zag de video gisteren. Mooie details. Mooie presentatie ook zo op de drijfstang. Alleen is er wat commentaar op dat de wielen rood zijn en niet zwart, maar dat schijnt beide te kunnen.

wensmodel 52 8060 -7

Alweer een mooie grote stoomlok net als die uitgebracht van de Amerikaanse en Franse spoorwegen nu een Oostenrijker. Als Mä. alle landen gaat aandoen en daarvan de grote loks in stoom, diesel of elektrisch gaan uitbrengen welke zou dan de grootste NL-lok zijn? De NS hadden geen superlok ter grote van een Br 44 of Br 01. De 3737 wordt ook wel De Jumbo genoemd maar is niet zo majestueus als een 01.10 of 52.80. Ik lees niet dat dit een Insiderlok uitgave wordt wat toch vaak wel het geval is met een nieuw model. In het begin van het Insiderprogramma had je een lok per jaar nu zijn er meerdere en daarbij kwamen de Überraschungsmodelle. Wordt dure aangelegenheid als je ze allen wilt hebben. Dus ben ik daar maar niet aan begonnen!

Wim, ik begrijp dat dit een italiaans model is. Weet jij of het merk Parvus in nederland verkrijgbaar is (ik probeer kopen via internet indien mogelijk te vermijden...)? Gr Wim

Fantasietjes op de baan

ik koop dat online bij:Zaratren, iberplace..

Nieuwe stoomloc samen gemaakt met Piko.

https://www.marklin.nl/lp/2026/br56