Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

figuur lijmen

Gestart door Adriaan_Berg donderdag 24 april 2025, 10:24:33

figuur lijmen

Waar een wil is, is een spoor

figuur lijmen
Ha allemaal,

Er is bij mij een figuur gebroken, en die zou ik graag op mijn baan hebben:
20250424_101755.jpg
is er een optie te lijmen oid?

mvg,
Adriaan
Re: figuur lijmen

Valt te proberen met secondelijm.

Druppel lijm op een kartonnetje of plastic plaatje (oude creditcard of zo) doen en dan een sateprikker gebruiken om een mini drupje lijm op het te plakken voorwerp te doen. Echt heel weinig!

Je zou het fietsertje eerst ergens in vast kunnen klemmen zodat je het aanhangertje er alleen nog tegenaan hoeft te drukken met het drupje lijm erop.

Zorg dat het een paar seconden tegen elkaar blijft en dan loslaten. Liefst dan nog een uur met rust laten.

Zorg dat de lijm niet op je vingers komt want dan plakken die (ook) aan elkaar. Dat moet eigenlijk ook want de lijm is primair ontwikkeld om wonden dicht te maken op het slagveld, maar gelukkig heeft het ook een lievere toepassing!

Groet en succes,

Peter

Waar een wil is, is een spoor

Bedankt, gaan we proberem
Forum Moderator

Citaat van: BlikkenTinus op donderdag 24 april 2025, 10:36:19Dat moet eigenlijk ook want de lijm is primair ontwikkeld om wonden dicht te maken op het slagveld
Incorrect, voor meer info over de ontwikkeling zie de wikipedia pagina of deze video van Veritasium.

@citaat mooie info, John!
Dank voor de correctie.

Groet,

Peter