Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Viessmann 1501 aansluiten

Gestart door Degeluidsman zondag 26 januari 2025, 18:12:53

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Vandaag kwamen we tijdens het opruimen/sorteren deze Viessmann 1501 tegen, die heeft op mijn oude baan er oplos ge  uhh gewerkt  ;)

Nu bleken er geen draden meer aan te zitten en kijk je zo tegen de print aan ( even uit het buisje geschoven ).
Heeft iemand een idee waar ik de spanning op moet aanbieden om dit verliefde stel weer in beweging te krijgen.

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op heeft, anders is het over en uit voor dit stel. 

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Viessmann 1501 aansluiten
Onderste foto. Gokje.

De onderste twee ronde gaten zijn de stroom aansluiting. Zijn met printspoor en al losgekomen.
En daarboven mist een stuk printspoor. Je zou denken dat daar een gelijkrichtertje heeft gezeten. Waarvan een pootje ( de plus )nog op de print zit.  De min naar het spoor daarboven moet.
 En de onderste aansluitingen met de draden waren verbonden.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Mocht je nog meer dingen uit de "bewegte Welt" hebben, de gebruiksaanwijzing is hetzelfde.

Groetjes, Anne
Forum Moderator

@citaat @citaat
@citaat

Robin en Anne, bedankt voor jullie antwoord  :thumbup: :thumbup:

De gelijkrichter is dus weg, gezien de zeer kleine print is het voor mij onbegonnen werkt om iets van dit formaat erop te solderen.

Maar als ik nu een DC spanning aanbied en de gelijkrichter achterwege haal, op welke punten moet dat wat ( plus en min ) gesoldeerd worden, zou je dit op de foto aan kunnen geven.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Ik mis wat scherpte in de foto. Dus check onderstaande even.

Maar dat zilveren pikkie lijkt verbonden te zijn met het printspoor met de + erop gedrukt.

Dan is het verloren eilandje verbonden met de lange streep die eindigt in het gaatje rechtsboven.
Dat zal den de min zijn.

Mvg Robin
Forum Moderator

@citaat
Hoi Robin,

Bedankt voor de info :thumbup: :thumbup: , ik zal straks kijken of ik eruit kom.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hoi Robin,

Net twee nieuwe foto's gemaakt die een stuk duidelijker moeten zijn.

De + zou dus rechts op het onderdeel met nummer 102 moeten komen?
En de -?

Dit is allemaal sterk uitvergroot, printje is zeer klein.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ja en de min rechts onderin.

Kan alleen op je foto niet zien of de printsporen zijn verkleurd of verdwenen.
Forum Moderator

Soldeerpads zijn er sowieso een aantal van verdwenen. En er is ook een stukje printspoor meegenomen.
Forum Moderator

Robin en John, bedankt voor de info  :thumbup: :thumbup:
Ik ga straks kijken of ik dit stel nog aan het bewegen krijg.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.