Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Neuheiten 2025

Gestart door 1200Blauw woensdag 30 oktober 2024, 19:07:13

Märklin Neuheiten 2025
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Märklin Neuheiten 2025
Nieuwe Insidermodellen 2025: https://www.maerklin.de/de/service/sondereditionen/insidermodelle

En een filmpje:
Re: Märklin Neuheiten 2025

Ik vind die e95 wel gaaf  :D
Gaaf! De Nieuws voor 2025 rubriek is geopend!  :P

Wat gaat die e95 eiegenlijk kosten?
Leuk zo'n E95, maar Brawa heeft die toch al een eeuwigheid in het programma. Jammer.

Ik zie hem niet staan op de brawa site, ze hebben hem wel gehad in 2017, maar is uitverkocht

BR 78

Mooie loc de E95, maar wat een prijs pffff

Heel mooi die Neuheiten en Neu konstructionen, maar waar blijft de DB AG ELEKTROTRIEBZUG SIEMENS DESIRO HC ALS BAUREIHE 1462/1862 "BADEN-�WÜRTTEMBERG Dit dubbeldek treinstel is al lang in aantocht maar bereikt het station maar niet. Tenzij ik op het verkeerde perron wacht.

als er maar een "v" voor op staat

geplante Lieferung: 2025

Las ik op de website ;)

RMW - Sinds 1963

Op de vernieuwde RMW-website zijn, zoals ieder jaar, alvast de eerste officiële aankondigingen en geruchten over de Märklin-nieuwigheden van 2025 te vinden: KLIK.

M.v.g.

Maikel (RMW)

doe maar een treintje

CiteerMooie loc de E95, maar wat een prijs pffff
Ja als je er 10 van zulke koopt wordt het wel een hele dure grap.  :D
maar ff door de zure appel heen bijten en als je hem hebt vergeet je dat ook weer  :)
De marklin nieuwtjes worden op 7 januari bekend gemaakt.
Die Shay lijkt me wel heel gaaf!!

RMW - Sinds 1963

Deze gaat op dinsdag 7 januari om 14.00 uur in première:

M.v.g.

Maikel (RMW)

Hoe sneller, hoe mooier!

Excuses, oud nieuws...
Forum Moderator

@citaat
Niet helemaal. Nu staat er een tijd bij en dat deze als een filmpje te zien is  :)

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Ik had een mooie pdf met de neuheiten, maar het lukt niet om hem te plaatsen.

Mvg. Marcel

Windhoven

Nee 160 mb is iets te groot  ;)

Leuk 75e verjaardag van het type 1100.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

@citaat  @citaat

In 2 of meer delen?

Groet, Anne W
Wiki Redactie

Kon niet uitblijven, er is al een folder uitgelekt, ditmaal in het Spaans: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/2854/marklin-novedades-2025_pdf
Wiki Redactie

Ten aanzien van Nederland is er een wat mij betreft onbegrijpelijke keuze gemaakt voor een NS 1100, weliswaar met metalen kap, correct warmwit seinbeeld en fraaie panto's. Het is een compleet nieuwe ontwikkeling, dus dat heeft flink geld gekost. Ik kan me niet voorstellen dat dat dik gaat verkopen, aangezien Piko al een aantal jaren een prima model op de markt heeft en ook nog flink goedkoper. Een 1300 zou het denk ik een stuk beter hebben gedaan. Maar goed, de tijd zal het leren...

Ik vind dat moderne dieseltreinstel wel grappig, dat is nou echt eens iets helemaal nieuws. En niet duur eigenlijk, je zou denken dat het zo'n hobbyding is als die eendelige Lint zonder interieur. Maar hier lijkt wel een interieur in te zitten. Zo'n 1100 zonder neus vind ik maar een raar gezicht, dus die hoef ik niet. En misschien zijn er wel veel meer Märklinextremisten zoals ik: als er geen Märklin model van is, bestaat er geen model van ;)
Wiki Redactie

PaHaSOFT Koploper gebruiker

Het mooiste in de folder zijn de prachtige tekeningen, zouden die ook te koop zijn?

helaas dus geen Shay

samen staan we sterker

Veel oude wijn in nieuwe jassen...

nu ook standaard puffer elko's.. :thumbup:

Citeernu ook standaard puffer elko's.. :thumbup:

Betekent dat niet dat ie bij stroomloze stukken voor seinen dwars door rood gaat rijden?

@citaat

Ja, maar is afhankelijk van de maat van de buffers.

Groet, Anne W
De 36505 is prijstechnisch erg interessant, ook omdat je er sound bij krijgt en dat voor die prijs!

Ja, maar je hebt toch wel in de gaten dat de 36505 een fantasiemodel is?

mvg,
Gert
Wiki Redactie

Citaat van: Anne W op dinsdag 07 januari 2025, 16:06:34Ja, maar is afhankelijk van de maat van de buffers.
Ja, van de diameter :P
Je bedoelt ongetwijfeld de capaciteit van de buffer.

hoge bergen, het liefst zwitsers

Replika 18050 is wel aardig, een oude railbus of zoiets.

Mvg Hans

Er steekt nog geen storm aan reacties op, dus vind iedereen het wat gezapig dit jaar?
WEL eindelijk een paar budgetmodellen, zoals een lager geprijsde BR03 en 3 uitvoeringen van een regiotreinstel.
En zowaar een paar DR Halberstadter. Is ook zoiets van beter laat dan nooit?  (Bij Piko en Roco kun je bijna alle personenrijtuigen van de DR scoren maar dit terzijde.)
Zouden ze dan toch meelezen hier? :D
Frappant vond ik ook een "verbeterde versie" BR151 nu correct volgens TP VI.
Geeft M* hier mee toe dat de voorlaatste uitvoering niet correct was? 
Kennelijk meer een "Stummiforumdiscussie".
Commentaar op de NL inbreng de 1100: tsja had zo'n model dan maar voorzien van beweegbare stroomafnemers,
om je te onderscheiden van de vele modellen bij de concurrentie.

samen staan we sterker

Volgens M* op YT zijn heel veel modellen überarbeitet

Natuurlijk, de capaciteit van de buffer, ander woord voor capaciteit is "maat".

Bij de buren zijn ze inmiddels aan pagina 4, en dat ze daar helemaal niet van Märklin houden.....

Groet, Anne W
Ik heb te weinig verstand van bepaalde details maar ik vind het maar weer mager. Misschien omdat ik mij focus op tijdperk 6. Prijzen zijn ook niet normaal meer....

€ 149,- .....

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/47473?tx_torrpdb_slider%5Bcontroller%5D=Service&cHash=290cdd0f19920f0f1281ea2fe0d2df4e

doe maar een treintje

@citaat tja slaat nergens op, maar ja ik zie niet echt een opstand van modelspoorders voor me richting de fabrikanten en zolang we blijven kopen, gaan ze toch door  :D   
Speciale Gast

Ik heb wel een paar leuke zaken gezien: eindelijk een moderne V60! En zo te zien zelfs zonder een schroefje in het dak, dat we dat nog mogen meemaken! :D
Ook de Wismarer Schienenbus vind ik een leuk modelletje. Dat veel nieuwe modellen nu inderdaad een Pufferspeicher krijgen, vind ik ook een goede zaak!

Groet, Marc

Tja DR rijtuigen daar hebben ze lang mee gewacht, maar komen wel met een paar mooie exemplaren met verlichting en powerpack erbij.
Goed dat kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Wat ik wel leuk vindt om te horen dat de Swiss Express althans de rijtuigen eindelijk in 1:"87 worden uitgebracht :thumbup:

Dat de powerpack in locomotieven nu bijna standaard wordt is ook een waardevolle toevoeging, en ook bij de verlichting van de rijtuigen ontbreken ze bijna niet meer.

Die BR 218 is een mooi exemplaar en zeker ook de BR 211 lijkt me net als de V60 de moeite waard.
Maar gek is dat toch, ik wil ze eerst zien voor er besteld gaat worden...

@citaat

Leuk hè, in Nederlandse winkels kun je ze t.z.t. bewonderen, afrekenen en meenemen.

Groet, Anne W
En als ik het goed begrijp uit het filmpje later dit jaar de Stadler Euro9000....  :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Anne W op dinsdag 07 januari 2025, 21:11:14Leuk hè, in Nederlandse winkels kun je ze t.z.t. bewonderen, afrekenen en meenemen.

Dat is afhankelijk van wat de winkelier besteld, maar je ziet er lang niet alles helaas.
Ik moet zeggen dat er naar mijn mening best wat variatie tussen zitten. En heel wat verbeterde modellen. Tuurlijk er zijn altijd categorieën die niet vertegenwoordigd zijn of ondermaats wellicht.
Ik denk dat ze dit jaar best wat in verschillende soorten hebben aangeboden. zoals diverse nieuwe stomers in verschillende tijdperken maar (toegegeven ik houd niet alles bij of het in de afgelopen 20 jaar al eens eerder uitgebracht is oid)

Wel zag ik diverse modellen die Piko bijvoorbeeld in de afgelopen paar jaar heeft uitgebracht als compleet nieuw model zoals de 211/212, 003, V60 (als ik me niet vergis heeft ESU er ook 1) en de 1100.
De 1100 ziet er zo op eerste gezicht uit als een geslaagd model, of die vooral met het prijsverschil het op kan nemen tegen de Piko versie. Voor mij is het niet echt een interessant model gezien ik de versie zonder botsneus maar een raar ding vind (blauwe baksteen met pantografen er op) maar dat zal aan feit liggen dat ik opgegroeid ben met de grijs gele botsneuzen.
Het zelfde geldt voor de 211 en de 003. Toevallig beide afgelopen jaar van Piko aangeschaft en qua functies hebben die voor soortgelijke prijzen (de 003 van Piko duurder maar de 211/12 zijn goedkoper) meer te bieden (details en afwerking valt nu niks over te zeggen.)

Ik hoopte dat er weer eens een tijdperk IV 044 uit kwam want elke keer was het of de tijdperk III of een 043. Deze staat wel op de verlanglijst maar die 550 euro...

De prijzen... ja daar zeker over eens dat ze laten we zeggen stevig zijn.

Wat me opviel (na een snelle blik in de catalogus) was dat electrische panto's voornamelijk aan Duits materiaal zijn toebedeeld. Alle nieuwe Zwitserse loks krijgen ze gewoon niet, net als de Nederlandse 1100.

Ze weten bij M* heel goed, dat ze alles wat ze voor Zwitserland uitbrengen sowieso wel verkocht wordt. Je zag ook dat die loks het langst met de oude koffiemolen uitgebracht werden, die hebben heel lang op een (grote) update moeten wachten. Inmiddels zijn die allemaal wel geüpdate.

En wel zuur dat de DB eurodual nu al een update krijgt met een beweegbare pantograaf. Ik heb de eerste uitvoering, en die had ze nog niet. Moeten ze niet te vaak doen, dat soort grappen.

Verder valt me de enorme hoeveelheid aan Z modellen die uitgebracht worden. Is Z aan een revival bezig of zo? Zo ja, dan is die aan mij voorbijgegaan.

Rijtuigen zonder verlichting zijn er eigenlijk ook niet meer. Hoef je geen inbouwsets meer aan te bieden, denk ik dan maar.

Ook viel me op dat ze toch nog een aantal loks van rond de €300 uitbrengen. Zo is die stoomlok dan wel minder gedetailleerd dan eentje van €550, maar wel goed dat ze zo voor een ieder wat wils aanbieden.

hoge bergen, het liefst zwitsers

Yep. Ook modellen voor de wat smallere beurs.

Mvg Hans

Ben zelf wel gecharmeerd van 1100, mooi in combinatie met de bollenwagens. Grote kans dat die erbij komen en misschien ook een 01 of 44'er

Werk op n ander nivo...

Wat mij bij het nieuws t meest opgevallen is, is de vernieuwde V60. Dat lijkt nu een volwaardig model te zijn geworden.
Wat dan bijzonder opvalt is de gestelde UVP prijs van 399€, dat is slechts 30-40€ minder dan de ESU (31740) V60. En tuurlijk, de UVP zal niet de winkelprijs zijn (waarschijnlijk 364€ >:-D ), maar t zou eens interessant zijn die twee naast elkaar te zetten.

Jan-Peter
Hè hè, EINDELIJK weer eens iets "nieuws" uit Epoche 1! Maar, nieuw? Een nieuw nummer, wat nieuwe snufjes, maar voor de rest "gewoon" weer een P8. De laatste P8 is al uit 2013 (de "2439", artikelnummer 37028), dus 12 jaar oud... Apart trouwens: géén Trix-variant van dit model?
Forum Moderator

@citaat  @citaat

Ik vind dat de esu heel fraai is. Gekocht in friedrichshafen voor 300 als 2e keus bij esu. Geen verschil te zien en gewoon garantie