Zou dit een vervolg kunnen zijn op "to plan or not to plan"?
Wel deze keer was ik blij, dat er niets gepland was en de baan volledig kon aangepast worden...
Want:
Ik had de kleindochter op bezoek, en ik had die even laten spelen met mijn "souvenir shinkansen" treintje. En dat bleek best te lukken: ze bouwde en herbouwde dat heel beperkte spoortje.. eigenlijk een plezier om af te zien.
En dus vond ik dat ze een betere uitdaging mocht hebben.
Mijn nog steeds (plan-loze) baan was al snel halvelings afgebroken, alhoewel dat erger klinkt dan het is.
Alle relais waarmee ik een tijdje terug de drie locs automatisch kon laten rijden, werden op non-actief gezet, zodat één van de twee ovalen volledig afzonderlijk bestuurbaar werd.
De tweede ovaal had wat meer werk nodig, want ik had toch hier of daar een paar fouten gemaakt met het opdelen in blokken. Alle vier ook op non-actief en één werkende aansluiting, aan een andere transfo, zodat ik nu twee afzonderlijke banen had...
En om de uitdaging compleet te maken, want ik was namelijk in het bezit gekomen van een heel pak bovenleiding materiaal. En ik had twee electrische locs, die effectief op bovenleiding konden rijden. Mijn "Duitser" had ik net gerepareerd, door de ontbrekende veertjes op de pantografen aan te brengen. En na (redelijk) frustrerend proberen met vallen en opstaan, kreeg ik ook deze baan (afzonderlijk weerom) aan de praat.
En dan wou ik heel trots tonen hoe die Duitse trein met verlichte wagons en achterlichten reed...
Even vergeten, dat die dan weer wel de puko's nodig hebben. Even snel een 5106 verwisseld en gelijk aan de gele (oh horror) bus aangesloten en bingo...
En relatief kort na de eerste pogingen om de treinen te laten rijden, waarbij Kiki bewust de treinen traag deed rijden, vond ze toch dat de baan een aankleding nodig had, zoals bijvoorbeeld stations, en huisjes en hotels...
Van mijn vroegere Edmonton trip had ik nog een heel pak van die huisjes netjes tezamen in dozen gestoken en die vonden snel de weg naar de baan....
De tunnel was dan weer wel een probleem, want de rails lagen te korte tegen elkaar, maar -gelukkig- was er geen planning en kon ik snel 2x2 5106 uit de binnenbaan halen en vervangen door alles bij elkaar 4x 5100 bochten...