Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 37795 - TinTin vraagjes

Gestart door RoytjeP zondag 23 juni 2024, 14:39:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Beste Allen,

Dit is meer een aanvraag / informatie hulpvraag dan een bespreking. Dus wellicht dient het topic verplaatst te worden, maar dat gezegd hebbende:

Sinds kort de trotse bezitter van de Marklin 37795 - Thalys in TinTin/Kuifje uitvoering. Echt prachtig 10-delig stel, rijdt geweldig en ziet er erg gaaf uit.

Nu is het zo dat er twee dingen misten in de verpakking namelijk:
-Het koppelhulpje om de rijtuigen te koppelen op de rails
-Het booklet / foldertje met informatie over de trein.

De overige boekjes (2x kleine witte), garantie boekje én certificaat zaten er wel bij.

Kan ik dit koppelhulpje nog ergens los bestellen? Zoja, weet iemand de naam of het artikelnummer? Ik kon hem zo niet in de onderdelenlijst vinden.
Hoe heet het hulpstukje eigenlijk?

Dan het booklet, ik zou hem graag toch eens willen inzien / lezen. Heeft iemand wellicht ook deze trein en het boekje er nog wel bij?

Graag zou ik dan een kopie willen ontvangen, in de vorm van gewoon foto's (met mobieltje is prima) of een mooie digitale scan.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

-Roy
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
De handleiding is te downloaden via de M site, op de productpagina onder downloads. Onderdeelnr van de koppelinghulp staat er ook in.
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Hoorde die folder echt bij de set? Ik dacht dat er toen een losse folder was uitgegeven voor de set als vooraankondiging.
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
He Johan, het lijkt er wel op, nu ik hem vergelijk met een foto die op Catawiki staat.
Dank nog voor het linkje. Dus dat is opgehelderd. Dacht dat het bijv. een uitgebreider boekje was met uitleg over de grootspoor versie (zoals bij de TEE destijds waar zoiets bij zat).

Ik kan het onderdeeltje niet vinden in dat lijstje John. Of ik moet er helemaal overheen kijken. Wellicht bedoel je: Schaltschieberfeder Kuppelhilfe E158 047
Maar daar vind ik op Google iig niets op.
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Ja, Kuppelhilfe E158 047. Maar die is van Marklin uit niet meer leverbaar.
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Over welke booklet / folder heb je het Roy?
Dat zit er bij ook niet in, het certificaat daarentegen wel.
 
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Citaat van: RoytjeP op zondag 23 juni 2024, 21:15:27He Johan, het lijkt er wel op, nu ik hem vergelijk met een foto die op Catawiki staat.
Dank nog voor het linkje. Dus dat is opgehelderd.
Dat was John (Looney Tunes) die die link plaatste, niet Johan.  :important:
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Nee hoor. Ik had de folder op mijn Google drive gezet en de link in een privébericht gedeeld. Dit omdat ik de folder niet meer terug kon vinden op de Marklin site en hem nog wel lokaal opgeslagen had staan.
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
 @citaat Tja misleid dus.  :P
Re: Marklin 37795 - TinTin vraagjes
Haha inderdaad. Sorry, publiek en prive samengevoegd ;-). Zorgde uiteindelijk voor wat verwarring.
Maar dank aan beide heren!