Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Inbouwen verlichting

Gestart door Bonaza dinsdag 07 november 2023, 19:17:55

Inbouwen verlichting

Inbouwen verlichting
Hallo collega modelbouwers,

Kan er iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik zou graag verlichting inbouwen in een personenrijtuig van Trix nummer 23017.  Wie weet hoe ik dit rijtuig kan openen ? Moet het chassis eruit of moet het dak eraf. Wie kan mij helpen.

Met vriendelijke groeten

Marcel
Re: Inbouwen verlichting
Waarschijnlijk de vouwbalgen eraf halen en dan zal daarachter wel ene soort van klipje zichtbaar zijn wat ingedrukt kan worden.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Er wordt door Märklin / Trix een keur aan oplossingen gebruikt om de kap van het chassis te verwijderen.
De oudste mogelijkhei is het verwijderen van een schroefje aan de onderzijde. Indien er geen schroefje aanwezig is moet je één van de volgende mogelijkheden onderzoeken. De vouwbalgen aan de kopse zijde er aftrekken of de buffers er aftrekken. Als één van beide mogelijk is zal het chassis er zo onderuit vallen. Als laatste heb je dan de oplossing die de meeste andere fabrikanten standaard hanteren, Met een kleine schroevendraaiertje de zijwanden iets naar buiten buigen en daar tandenstokers (4x) insteken. Wanneer je deze tandenstokers voldoende ver tot in de hoeken verschuift valt het chassis eruit.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.