Ik heb in één excelbestand (per tabblad):
- welke wissels/seinen aan welke decoder(uitgang) zitten en in welke tab ze in de ECoS2 staan;
- welke contactrails en schakelrails aan welke S88-poort hangen en welke rijwegen daarmee geschakeld worden en in welke tab ze in de ECoS2 staan;
- van elke loc: Fabrieksnummer, Locnummer (UIC), CV1-waarde, merk- en type decoder, max snelheid in het echt, functietoetsen F0-F28 (voor zover van toepassing);
- van elke loc: aankoopdatum (voor zover nog bekend), sinds wanneer in depot, sinds wanneer in dienst, aantal dagen in depot, aantal dagen in dienst* ;
- van alle personenwagens: merk, fabrieksnummer, type (UIC), omschrijving, welke koppeling, (eerste) aankoopdatum, aantal, bijzonderheden, wagonnummer (UIC), doosje aanwezig, decodertype (indien van toepassing);
- van alle goederenwagons: idem als personenwagens.
- van alle personenwagens en goederenwagens met decoders: per CV1 waarde, welke wagon welke functie (F0-F28) daarbij heeft.
*: Omdat ik ongeveer 25 treinen op de baan heb en 82 locs, moet ik bijhouden welke het langste stilstaan en die dan wisselen met die het langst rijden (per kwartaal ongeveer 15-20). Zo rijden ze allemaal zo een half jaar en staan ze (ruim) een jaar stil (al moet er tussendoor nog wel eens wat gerangeerd worden). In excel is dat te filteren ("top tien" van langst in dienst en langst uit dienst).
Tja, je bent accountant geweest of niet (beroepsdeformatie...)
Groet, Paul