Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Märklin 4049-2 Plan E

Gestart door Kappa donderdag 20 april 2023, 21:25:41

Märklin 4049-2 Plan E
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Märklin 4049-2 Plan E
Hoi,

Ik was afgelopen zondag op de modelspoorbeurs in St Niklaas en daa zag ik bij CC-rail drie Märklin 4049 NS Plan E wagens liggen voor een hele schappelijke prijs.
Deze maar alle drie gekocht, want ze passen goed bij een onlangs gekochte 1202 (Märklin 3161) voor in de (toekomstige) vitrine.
Alle wagens waren met OVP, twee wagens in een verpakking van 1976 en één in een verpakking van 1975.
Bij "onderzoek" zag ik verschillen in de lak en kwaliteit in het vouwwerk.
Hieronder wagens.

Wat mij opviel was dat de lak van de eerste wagen in de OVP vn 1976 er korreliger en wat matter uit ziet en dat ook het plaatwerk strakker is gevouwen.
Hieronder wat foto's waarop te zien is dat de lak van de eerste wagen er strakker uitziet en de lak bij de andere twee putjes vertoont en het vouwwerk boven de ramen minder strak is.

Ne werd ik nieuwsgierig en vraag ik me af of er iemand is die weet of Märklin tussen 1975 en 1976 de productie van deze wagens (en waarschijnlijk vele andere modellen) heeft aangepast?
Re: Märklin 4049-2 Plan E
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Re: Märklin 4049-2 Plan E
Ik heb een aantal rijtuigen uit verschillende series. De spuittechniek verschilt inderdaad over de jaren. Het patroontje zoals op jouw laatste foto ken ik nog niet. Zoals je het laat zien ziet het er niet bijzonder fraai uit. Wordt dat uitvergroot door de foto, of zie je het net zo duidelijk?

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.