Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

beveiliging intelli box

Gestart door DeSeingever vrijdag 17 maart 2023, 10:26:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
beveiliging intelli box
Weet niet of mijn bericht gisteren is aangekomen heel de gemeente kabelstoring.
heb Intellibox 65200 die heeft een kortsluiting beveiliging maar de centrale gaf een booster kortsluiting
De centrale is defekt ,naar Bottrop opgestuurd voor herstelling.
Wat kan ik doen tegen kortsluitingen?
Een lamp ertussen, een relaisschakeling wat gebeurt er met het digitaal signaal ,blok golf, sinus golf als een weerstand tussenkomt?
Er wordt me veel gezegd wat ik in vraag stel.
Mvg François DE SEINGEVER
Re: beveiliging intelli box
De centrale is wel tegen kortsluiting beveiligd, maar als er een vreemde spanning op de uitgang binnenkomt, gaat hij evengoed stuk (de eindtrap). 

Dit is precies waarom ik mijn Intellibox alleen via boosters aan de baan aangesloten had (heb nu een cs3).

Een lamp tussen de uitgang zal misschien iets effect hebben, maar dan moet je al heel precies weten hoeveel stroom er mag lopen.

Een relais is traag, en geeft in principe alles door wat hij binnenkrijgt.

Snelle zekeringen (2AF of zo?) helpen misschien.

Ik hoop dat je je IB snel terug hebt.
Re: beveiliging intelli box
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: beveiliging intelli box
Zelfherstellende zekering of polyfuse, LDT gebruikte ze in hun booster, maar niets beschermt tegen vreemde spanningen op de uitgang.

Groet, Anne W
Re: beveiliging intelli box
denk wat ik in de topics waar het schoentje wringt er zat een kortsluiting op de baan en die is ontdekt met een foutmeet toestel
de centrale stond nog op was toen het gebeurde niet in huis de man die waar mee het is gebeurt is een bekwaam technieker elektronica.
Ondertussen heb ik de fout gevonden ,knip de rails niet maar slijp ze door met een Dremel met diamant schijfje en daar zat een braampje de duivel uit hangen.
Heb nu de baan volledig gedemonteerd en elke rail wissel dubbel controle een gouden als occasie materiaal koopt kijk het dubbel dik na heb in het verleden een aantal rails van 9 cm
thuis gekomen controle gedaan aan een rail was gesoldeerd bij verder nazicht zat een er een klein bolletje soldeer tussen de doorverbinding en de pukko rail, het zal je maar gebeuren je ziet het haast niet.
Mvg François