Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PIKO Nieuwigheden/Neuheiten 2023

Gestart door ciobitud vrijdag 30 december 2022, 10:30:02

PIKO Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Re: PIKO Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Voornamelijk kleur varianten zo te zien. De ICR is inmiddels ook al 61,99 euro
Alweer uitgelekt voor de officiele aankondiging, het staat ook op de site inmiddels zie ik (al heet de menu optie nog 2022). Inderdaad niet heel veel spannends dit jaar. Komt opzich goed uit want dan kan ik me gemakkelijker inhouden. :lol: Vooral de PKP Sm31 en ET41 hebben m'n interesse (en beide al voorbesteld).  :D

Ik ben benieuwd of van de ICR rijtuigen de stuurstand ook nog komt, die stond wel op de eerdere flyer maar is nog nergens te bekennen.
Citaat van: ciobitudPIKO - HO Nieuwigheden 2023: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/970/piko_novelties_2023_pdf

Drie keer doorgebladerd, in de hoop iets leuks voor een NL modelbouwer te vinden maar helaas.....
Tsjechië en Polen daarentegen... Veel vakantie herinneringen!
Geen herkenning, het zijn landen waar ik niet graag kom.

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Als zijnde vakantie bestemming, of als machinist 😉?
Ik was vooral verbaasd over de prijs van de knik ketel wagon €60,- , terwijl de lineas loc netjes is geprijsd met full sound voor €171 (hobby versie)

De wascosa wagon 24606 met open huif vind ik ook leuk, en betaalbaar dus die mag er wel komen..
 @citaat Voor de Lineas lok is een verkeerd model gebruikt, dure fantasie dus.

Is er dan nog een goedkopere fantasie lineas met full sound beschikbaar?
Mij boeit het niet dat het fantasie is namelijk , want die realistische is er niet.
Ik vind het leuk 😊 En rijd er gewoon rondjes mee op mijn fantasie baantje..

De echte mooie staan toch alleen maar mooi te zijn in de vitrine 😅🤣🤣
In principe zou Mehano die toch kunnen maken? Die brachten destijds een juist model uit van Reeks 77.

mvg,
Gert

met de trein was U er al(lang) geweest !

Citaat van: Barry1972 op zondag 01 januari 2023, 20:05:09over de prijs van de knik ketel wagon €60,- , terwijl de lineas loc netjes is geprijsd met full sound voor €171 (hobby versie)
tja dat is toch ook de prijs bij de concurrenten voor een mooie ketelwagen, verhoudingsgewijs vind ik de prijsverhouding van loc's t.o.v wagons bij Piko (vaak) het interessantst.

Daar ik iemand ken die bij/voor Piko werkt ben ik een stukje wijzer geworden. Mijn vraag waarom niet eens een loc aanbieden zonder motor om eigenlijk zonder problemen dubbeltractie/loc voor en achteraan te rijden ?

Zijn antwoord was dat die ontbrekende motor eigenlijk niet eens zoveel verschil uit zou maken bij  de prijssetting......hij zei zelfs waarom haal je hem er niet gewoon uit en dan heb je een reserve-motor moest dat nodig zijn

trouwens Lineas(B-Cargo ooit) is een goederenafdeling die ontstond bij het uit elkaarhalen NMBS, Infrabel is dan verantwoordelijk voor de spoorinfrastuctuur......goedkoop heeft altijd een reden en die hoorde je reeds eerder ook ......https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Maatschappij_der_Belgische_Spoorwegen

Citaat van: Gert1 op zondag 08 januari 2023, 14:37:50In principe zou Mehano die toch kunnen maken? Die brachten destijds een juist model uit van Reeks 77.

mvg,
Gert
Klopt, maar is mehano nog ergens mee bezig?
Misschien als we er hier lekker druk over babbelen, een fabrikant de mallen opduikt ☺️
Dan heb je over 4 jaar een kloppende lineas. Ik schat in, maximaal 70 stuks verkoop, mag je zelf de prijs erbij zetten ☺️
Lemke Collection laat geregeld modellen bij Mehano produceren.

mvg,
Gert

Citaat van: Barry1972 op maandag 09 januari 2023, 20:00:16Misschien als we er hier lekker druk over babbelen, een fabrikant de mallen opduikt ☺️
Dan heb je over 4 jaar een kloppende lineas. Ik schat in, maximaal 70 stuks verkoop, mag je zelf de prijs erbij zetten ☺️
Tja valt af t wachten hoeveel stuks gemaakt werden, misschien zijn mallen niet meer bruikbaar en moet men andere gaan maken, altijd een kostelijke grap !

De mallen zijn onverslijtbaar, het probleem is vaak de eigenaar van de mallen, en hoe hij ze opslaat ☺️
In een grasveld, of onder een carport, of netjes in een droge verwarmde hal 😀

Denk ik zelf, na enig navragen bij experts (niet perse uit de modelspoor mallen wereld)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.