Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

stroomvoorziening liliput Tram

Gestart door trixgerard woensdag 21 december 2022, 20:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stroomvoorziening liliput Tram
Beste allemaal.Heb vanavond via een veiling een liliput tram gekocht.Mijn vraag is het betreft een gelijkstroomtram.Kan deze op een treintrafo (gelijkstroom) lopen of moet er een aparte trafo voor gekocht worden.Kan deze tram op trix express rails rijden danwel (heb ik ergens gelezen) op fleischmanrails??

bvb dank voor het meedenken.
Re: stroomvoorziening liliput Tram
Als het een origineel Liliput machientje is, moet hij het op een gelijkstroom trafo doen.

Maar probeer eerst eens met een 9volt batterij: van elke pool een draadje naar de wielen (links respectievelijk rechts) en dan kijken of het motortje wil draaien.
Zo ja, dan kun je rails aansluiten op je gelijkstroom regelaar. Draadje op de linker rail en een op de rechter. Locje op het spoor zetten en de regelaar open zetten.


Groet,

Peter
Re: stroomvoorziening liliput Tram
Dank voor de wijze raad Peter.vr gr.
Re: stroomvoorziening liliput Tram
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: stroomvoorziening liliput Tram
Citaat van: trixgerard op woensdag 21 december 2022, 20:36:53Kan deze tram op trix express rails rijden danwel (heb ik ergens gelezen) op fleischmanrails??

Op Fleischmann rail moet het zonder meer goed kunnen. Trix Express heeft nogal een afwijkende maat voor de wielflenzen. Of die tram daar probleemloos op rijdt is een groot vraagteken. Neem de proef op de som.
Re: stroomvoorziening liliput Tram
Beste Henk dank voor het goede advies. vr gr Gerard