Om dit topic maar even nieuw leven in te blazen:
Gisteren de benodigde materialen gekregen van Conrad; Helaas was de europrintplaat die ik had besteld niet de goede, dus bij mijn electronicaboer een andere gekocht. deze had helaas niet diegene die nodig was, maar was in eilandjes van 2 naast elkaar, maargoed, die kon ik overbruggen...
Anyway, de hele boel in elkaar gesoldeer volgens de PDF van
http://www.andresaris-hobby.nl/technieken.html en vanmiddag huiverig maar de boel aangesloten (nadat ik met een multimeter op evt. kortsluitingen had gecontroleerd).
Uit voorzorg had ik mijn oude Märklin-trafo gepakt (die HELE oude voor de analoge trein) en de module daarop aangesloten, en wat schetste mijn 'verbazing' dat het inderdaad werkte als ik de blauwe draden contact liet maken met de massa. de multimeter gaf ook alles correct aan (alleen niet de - spanning van de afremsectie) dus een lampje bood uitkomst. Ik heb met deze test dus alleen de module rechtstreeks op de trafo aangesloten, dus zonder baansecties.
EN toen...de grote test...Uit voorzorg maar niet mijn CS aangesloten maar de MS..secties ingericht..de hele boel aangesloten.. de voedingsdraad aangesloten op de oude trafo, en ...aanzetten...
Alles zag er goed uit..dus..rijden met de trein! Als test pak ik altijd mijn brandweertrein uit startset 27955, want als die 'kapot' zou gaan kan ik ermee leven...
goed...rondje rijden gaat prima... en dan nu omswitchen...*klik*, relais schakelt om...trein komt eraan...en...hij remt!

Alles blijft aan, toen weer laten rijden..*klik* relais springt om...en hij rijdt weer verder!
Toen nog geprobeerd met mijn BR50 2362, en ook die werkte perfect (nouja, de remsectie was korter dan de remweg dus hij kwam in het noodstop-gedeelte, dus dat werkte dan ook meteen

maar met iets minder vaart remde 'ie perfect).
Kortom: De zelfbouw-remmodule werkt inderdaad goed! Nu zal het voor de meesten van jullie niet bijzonder zijn,maar voor mij is het de eerste keer dat ik zoiets zelf maak (en de 1e keer weer sinds 12 jaar dat ik een soldeerbout vast had).
Volgende week ga ik hem testen in combinatie met mijn sein 76394 en de seinmodule (ligt momenteel ergens anders), alleen hoe dat aangesloten moet worden is nog een verassing....
Nu heb ik een vraag die hopelijk iemand kan beantwoorden: De gele voedingsdraad, mag die ook aan de B van de C-rails of MOET dit altijd een aparte trafo zijn? Ik vraag dit omdat de seinmodule 76394 hiervoor GEEN aparte voeding nodig heeft en ik de indruk heb dat straks de seinmodule alleen nog maar de remmodule aanstuurt, waarbij de seinmodule de spanning afneemt van de baan (zoals hij nu ook doet).
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk was; of, als iemand weet hoe je de zelfbouw-remmodule aansluit op de seinmodule ben ik NOG dankbaarder