Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog

Gestart door Erik.M. maandag 07 maart 2022, 09:20:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Lid sinds: 2020

Van A naar B, op de elektrische fiets

offline
Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Hoi, hoi allemaal,

Onlangs ben ik, via een oproepje op FB in het bezit gekomen van een Fleishmann 1472, een treinstel,  die specifiek voor Marklin analoog, C-rails, wisselstroom, gemaakt zou zijn.

De trein op de rails gezet, maar helaas, zag wel een paar " vonkjes " maar verder was de 1472 niet in beweging te krijgen.

Toch heb ik de trein gekocht voor een heel schappelijk prijsje, er zat ook nog een halve 1471 bij, en de opbrengst gaat naar een goed doel ( een stichting die zich bezig houdt met de restauratie van een stoomlocomotief )

Maar nu mijn vraag, omdat ik totaal geen verstand heb van de elektronica van de modelspoorbaan hobby ( rails aansluiten dat lukt nog net ) ben ik op zoek naar iemand die tegen een vergoeding de 1472 rijdend wil en kan maken voor op mijn baan  (  Marklin analoog, C-rails, wisselstroom )

Er is alleen één klein " probleempje " omdat ik alleen over een fiets beschik, zal het in de omgeving van Vlissingen, Souburg, Ritthem, Koudekerke of Middelburg moeten zijn. Dan kan ik de trein, in overleg, brengen, zodat degene die de trein voor mij rijdend probeert te krijgen, er alle tijd voor heeft.

Om een indruk te krijgen van de staat van de trein, heb ik een aantal foto's bijgevoegd.

Voor alle zekerheid, zet ik hier mijn email adres: e.r.h.mulder@hccnet.nl ( beheer, mocht dit niet mogen, dan mag het verwijderd worden hoor.... )

Ik ben benieuwd naar eventuele reacties en bij voorbaat alvast mijn dank, Groet, Erik.M. Vlissingen.   
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Hoi, hoi. Mooie foto's hoor. Zo te zien voor het 3 rail systeem (dat C-rail mag je specifiek weg laten). Moet gewoon op alle 3-rail systemen rijden. Wat ik op de foto's zie zijn diverse componenten, een middenrailsleper, een omschakelrelais, een pcb (voor verlichting? Wat ik niet zie is een motor! Zit die er wel in? Want zonder rijdt het zeker niet. Om bij mij te geraken heb je geen fiets nodig, een auto ook niet. Boot of vliegtuig is wel handig. Maar er zijn in NL vast voldoende hobbyisten die je hiermee kunnen helpen. Succes.
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Lid sinds: 2020

Van A naar B, op de elektrische fiets

offline
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Hoi, hoi,

Ik schrok even, oeps dacht ik, zou ik een trein zonder motor gekocht hebben ?
Gelukkig niet, in het 2e deel van de 1472 zit de motor, volgens info op Internet.

Gelijk maar even een schroevendraaiertje gepakt en het treinstel open gemaakt.
Gelukkig, daar is de motor..... ( zie foto's )

Nog meer goed nieuws, mijn oproepje heeft al een veelbelovende reactie opgeleverd.
Met een beetje mazzel, kan ik binnenkort met de trein naar een lokale stichting van modelbouwers die hebben aangegeven met plezier naar de 1472 te kijken en niet alleen " kijken "  maar ook proberen deze weer rijdend te krijgen.....

Wordt vervolgd..... En bedankt voor de reacties tot zover.....  :)
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Wordt de voeding wel van de sleper afgenomen?

of staat het schakelaartje op bovenleiding?

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Lid sinds: 2020

Van A naar B, op de elektrische fiets

offline
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Citaat van: cees52 op dinsdag 08 maart 2022, 10:31:46
Wordt de voeding wel van de sleper afgenomen?

of staat het schakelaartje op bovenleiding?

groetjes uit beetje krom
opa cees

Tja, ik ben wat dat betreft, A-technisch en heb " 2 linkerhanden "

Misschien dat iemand me kan vertellen waar ik dat schakelaartje kan vinden en in welke stand deze dan moet staan om de spanning uit de rails te kunnen halen ?

UPDATE: heb het schakelaartje gevonden....
Maar helaas, voorzichtig er aan gedraaid maar totaal geen effect.
De trein gaat binnenkort naar de modelbouw club, die al heeft aangegeven dat ze er naar willen kijken..... :)
Re: Reparatie / ombouwen Fleishmann 1472 analoog
Citaat van: Erik.M. op maandag 07 maart 2022, 16:02:18

Met een beetje mazzel, kan ik binnenkort met de trein naar een lokale stichting van modelbouwers die hebben aangegeven met plezier naar de 1472 te kijken en niet alleen " kijken "  maar ook proberen deze weer rijdend te krijgen.....

Dat is zeker goed nieuws Erik.
Het zal de lokale stichting van modelbouwdagen zeker lukken (hopelijk zonder te veel extra kosten) en kan jij in afzienbare tijd van jouw Plan V genieten.

Vrgr,
Wilko