Gezien ik ook een DELTA heb gekocht onlangs en deze wens in te voeren, heb ik volgende vraag :
Voor de duidelijkheid : ik heb al 2 DELTA's lopen op de baan, dus instellen op zich, dat ken ik.
Ook wat mijn probleem veroorzaakt(e) met de laatste :
namelijk ik kan hem niet inbrengen omdat het adres (60) reeds bezet zou zijn.
Dat klopt want ik weet dat deze laatste DELTA is ingesteld op 60 bij aankoop.
Inderdaad aanpassen van de dipswitch is de boodschap.
Wat is nu uiteindelijk mijn vraag om in de toekomst een beter overzicht te behouden :
Hoe kan ik zien op mijn MobSta2 welke adressen er nog vrij en/of bezet zijn, rekening houdende met alle reeds aangemelde MFX locs ?
Daar zit het nu hem nu juist :
een MFX loc, daar kan je in MobSta2 blijkbaar geen "adres" opvragen van zo een MFX loc want het woord "adres" is doorstreept.
Ik heb dan manueel al mijn locs afgelopen en de standaardinstelling genoteerd van de adressen die in hun handleiding staan.
Ik merk daar dan "raar maar waar" op (voor mij dan toch) dat er verschillende MFX's Locs hetzelfde adres hebben staan in de handleiding.
Conclusie van mijn zoektocht : adres 60 heb ik bij de MFX's niet tegen gekomen.
Dus waarom zegt MobSta2 dat het adres "60" reeds bezet is ?
Vermoedelijk omdat een (M)FX reeds een aangepast adres zal hebben t.o.v. de standaardinstelling ... (?)
Misschien steeds een gelukstreffer geweest maar tot nu toe nog nooit een conflict gehad.
Ter info : ik rij ook niet zo snel met vele locs op hetzelfde moment ... .
Of kunnen 2 MFX locs met idem adres rijden op hetzelfde moment zonder dat ze in conflict komen?
Ik heb wel gelezen op internet wat wel kan :
2 locs aansturen met idem adres maar dan stuur je ze ook aan met dezelfde commando's.
Zelfs als je een aanpassing aan de instellingen zou doen, wordt dit door het MobSta2 uitgevoerd en opgeslaan.
Kan iemand wat meer duiding geven over het adressenbeheer en gebruik van de locs op de MobSta2 aub ?
Dit zou bij een volgende aankoop minder problemen bezorgen.
Alvast bedankt voor de reacties