Citaat van: Acido op zaterdag 22 maart 2008, 13:03:03
Je zegt dat je hem schoongemaakt en geolied hebt... Kun je beschijven wat je precies gedaan hebt? Heb je de motor open gehad bij het schoonmaken? Kan het zijn dat je uitgeschoten bent met de olie? Wat voor olie heb je gebruikt?
Overigens is het schoonmaken van zo'n motor niet echt moeilijk hoor. Aangezien het een vrij nieuwe loc is, lijkt me een echte "dieptereiniging" (lees: alles uit elkaar en in een bad van wasbenzine) niet nodig. Waarschijnlijk is het voldoende om de motor open te maken en de binnenzijde en het anker van overtollige olie te ontdoen en wellicht verse borstels plaatsen.
Als ik naar de exploded view van je loc kijk, heb ik het idee dat de motor vrij hoog in het motordraaistel gemonteerd is. Met een beetje geluk hoeft het draaistel niet eens uit het chassis tijdens de operatie.
Als je het aandurft wil ik wel een klein stappenplannetje schrijven en anders is er misschien een forumlid wat in de buurt van Haarlem woont die het samen met je wil doen.
Martijn
Hallo Martijn,
Ik heb de tandwielen grondig nagelopen op pluisjes etc, en daarna een drupje faller olie op het asje in de motor gesmeerd.
Ik weet niet wat precies de oorzaak van de (plotselinge) rook is, aanvankelijk reed ik met de kap erop en pas nadat ik zag dat hij niet lekker liep, heb ik hem opengemaakt. Hierna heb ik hem schoongemaakt en geolied, zoals beschreven, en pas na nog een testrondje zonder kap zag ik de rook uit de motor. Het gekke is dat de loc opeens raar deed, de dag ervoor reed hij nog als een zonnetje
De motor zit net iets te laag om het motorschild eraf te kunnen halen zonder het draaistel los te koppelen, ik weet niet zeker of ik dat zelf moet doen
Als het meezit ga ik vanmiddag even naar de dealer, kijken wat hij voor me kan doen.
Zo`n stappenplan zou wel erg uitkomen, maar ik kijk eerst wel even wat mijn dealer ervan denkt
i.i.g. dank voor je reactie!
Victor