Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs

Gestart door Flodder450 zaterdag 17 augustus 2019, 16:32:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Hallo!

Wij hebben sinds kort een MS3 met de nieuwste updates erbij.
Is het mogelijk om de MS2 samen met de MS3 op dit kastje aan te sluiten en te updaten, zonder de op de MS2 ingevoerde locs te verliezen?

Groeten,
//Flod
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Volgens mij verlies je de loklijst op geen van beide MSen. De grijze MS zal bij gezamelijk bedrijf wel de master worden. Dat is nu eenmaal door Märklin zo ingesteld.
Updaten van de MS2 gaat via het update menu. Daarvvo heb je in prinipe alleen een actuele Gleisbox met versie 1.41 nodig. De tweede MS2 (de zwarte dus) daarvoor hoeft niet aangesloten te worden.

John
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Hallo,

Als je de Zwarte MS (MS3 zoals je m noemt) aansluit op de Gleisbox en je kiest in het menu "Update GB". Dan worden alle update's van de zwarte MS overgezet naar de Gleisbox. Daarna kan je de Grijze MS(2) aansluiten (de zwarte los koppelen) en deze vanaf de Gleisbox updaten.
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
@ajw, aha, ik heb de zwarte niet losgekoppeld, halverwege viel de grijze MS2 uit en nu start deze niet meer op, zelfs het marklinlogo wordt niet getoond, hoe kan ik dit verhelpen?
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Ik denk dat de MS niet is uitgevallen, maar deze was "achter de schermen" nog aan het update. De CS doet dat ook, dan lijkt het als of de boel vast hangt, maar is de software toch bezig met updaten.
Waarschijnlijk (maar ik dan gok ik) zal je even bij jouw in de buurt iemand/winkel of stamtafel moeten opzoeken om de MS aan een CS te koppelen en dan te proberen wat ie doet. Bij een gekoppelde CS schakelt de MS over naar een ander stukje software.
Maar zoals gezegd is dit een gok. In het ergste geval kan je de MS dus naar een winkel in de buurt brengen voor reparatie.

Voor een overzicht van de stamtafels:  klik
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
De MS wordt, althans, bij de update vanaf een CS3, inderdaad helemaal blank.
Re: Updaten MS2 via MS3 - Bestaande locs
@ajw, Aha! domme paniek van mijn kant dus. Ik zal even kijken of de Märklin-dealers bij mij in de buurt iets kunnen betekenen voor het updaten :), heb dat bij vorige problemen n.m.l ook gedaan!