Topic maar weer eens uit het slop trekken
Aangezien ik 11 jaar militair ben geweest, mag er eigenlijk geen militaire trein ontbreken op mijn modelbaantje.
Maar aangezien ik duits rijdt, en de scenery zich afspeelt in periode III. Moest ik dus op zoek naar Bundeswehr materieel uit deze tijd.
Als Tank(s) gekozen voor de M48 (eigenlijk zou er een 90mm kanon op moeten ipv de 105 die er nu op zit maar ach), en verder natuurlijk trucks uit deze tijd, zoals de Unimog 404, MAN 630 en Henschel 100. En er zal nog wel wat bijkomen.
Op Eurospoor het eerste spul gevonden, waardoor ik een begin kon maken.
Behalve tanks en trucks ook de eerste 2 zwarelast wagons aangeschaft voor het tankvervoer.
één tank zit al in de verf, en het verschil is wel te zien denk ik.

Het Herpa minitanks model is vrij kaal, zo in de doos.
Maar zitten 2 zakjes met onderdelen bij om er verschillende versie's van te maken.
Dus erg veel gefreubel met al die kleine onderdeeltjes.

En zoals gezegd de eerste in de kleur en voorzien van alle losse onderdelen.
Moet nog even wachten op de decals, daarna kan de tank vastgezet worden met spankettingen.
Oja de wagon moet ook nog ff verder worden geweatherd, maar dit kan voor de tijd wel.

Verder een Unimog met 1 tons aanhanger. Beide van Roco, voorzien van ramen dmv kristal clear, en in de verf gezet.
En een MAN 630 van Wiking, ook in de verf gezet. En lading gemaakt van Pallets met brandstofjerrycan's.

En een Henschel 100 met 1,5 tons aanhanger van Roco.
wordt vervolgd