Citaat van: bellejt op maandag 30 april 2018, 11:37:04
al aan gedacht van 1 wiel te vervangen in het voorste draaistel door een ac wiel ?
Dat vervangen is niet zo eenvoudig (heb ik gemerkt). De aangedreven wielassen hebben niet de ?puntige einden? die bij normale wielstellen als lager fungeren.
Maar met enige voorzichtigheid heb ik de wielen van de assen kunnen kunnen krijgen. Zonder goed gereedschap (wiel trekker) moet je wel oppassen dat de assen recht blijven. Dat is goed gelukt, dus twee wielen van het aangedreven deel verwisseld met die van een niet aangedreven wielstel.
Dat de trek- / duuwkracht hiermee halveert heeft wel tot gevolg dat de blokkendoos met vier extra rijtuigen met hellingen (oa een klimspiraal) niet meer opkomt. Ook een veel geleidelijker helling geeft al problemen.
Dus alles maar weer terugbouwen.
Eens kijken wat een nieuw metale binnenwerk van een DC blokkendoos kost en of die nog te krijgen zijn. Dan ook maar een extra aangedreven wielstel mee bestellen. Dan kan het aangedreven wielstel naar achteren en moet ik eens kijken of ik de sleper nog ergens kan monteren. Wellicht onder het eerste extra rijtuig.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
M.vr.gr. Marco