Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Van IB IR naar IB basic

Gestart door Wim de W dinsdag 13 maart 2018, 09:06:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Van IB IR naar IB basic
Lid sinds: 2016

Rij 3 rail digitaal met koploper IB

offline
Van IB IR naar IB basic
Beste mensen,
Mijn oude IB Ir is onherstelbaar defect Nu ga ik een nieuwe IB basic aanschaffen Op de oude zit een s88 aansluiting op de nieuwe alleen loconet
Ik heb nog de oude terugmelders  van Viessmann 5217 met wat voor kabel koppel ik de nieuwe IB Basic en de Viessmann melders 5217 nu aan elkaar Of moet ik nu ook andere melders aanschaffen.
groet,
Wim
Re: Van IB IR naar IB basic
Je hebt een converterprintje van loconet naar s 88 nodig.
Oa. Te koop bij Rosoft.

http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-1099364/S88LN.html
Re: Van IB IR naar IB basic
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Van IB IR naar IB basic
Andere IB kiezen, bijvoorbeeld de IB2, die heeft wel gewoon S88.
Re: Van IB IR naar IB basic
De Basic heeft t.o.v. de IR nog wat meer beperkingen. Zie (even naar beneden scrollen voor overzicht) ===> klik
Re: Van IB IR naar IB basic
Lid sinds: 2008

zitplaatsen genoeg in de TEE

offline
Re: Van IB IR naar IB basic
Ik heb een IB 650 (IB 1?). Die heeft zowel loconet B als T en een S88 terugmeldingsbus. Ik heb 1 S88 terugmelder ( en 1 k83 van Marklin), moet nu gaan uitbreiden. Wat is wijsheid? Kan ik met deze oude IB overstappen op S88 LN. Waar vind ik schematisch wat de (on)mogelijkheden zijn, in relatie tot prijs en kwaliteit?

met groet,

Jan Willem
Re: Van IB IR naar IB basic
De s88LN sluit je aan tussen de Loconet-T aansluiting en de s88 module(s), meer dan dat is het niet.
Voor de IB (instellingen) verandert er niets en voor de besturing (PC) ook niet.

Groetjes
Re: Van IB IR naar IB basic
Hallo,

Wat je ook kunt doen is je IB IR laten repareren. Ik weet niet wat de kosten zijn. Lager dan een nieuwe IB Basic ga ik van uit.
Mogelijk dat je een goede tweedehands IB IR weet te vinden.

Ik kan me ook voorstellen dat je graag iets nieuws wil.

Succes met de zoektocht.

Rob Oude Mulders
Re: Van IB IR naar IB basic
Aliebengalie
gast

Re: Van IB IR naar IB basic
Rob , er staat te lezen dat zijn IB onherstelbaar is beschadigd......dus zeg maar niet meer te repareren is.

Aan de andere kant heb ik momenteel ook een IB basic , en met het printje van Rosoft werkt het perfect. Geen klachten.

Dus het verschil is minimaal. Verder doe ik er weinig mee , rij immers met iTrain , en dan is het niet anders dan een doorgeef luik.

Dik tevree met de Basic.  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Van IB IR naar IB basic
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Van IB IR naar IB basic
Ik heb hier en daar gelezen dat de IB met de terugmelding over Loconet betrouwbaarder werkt als de IB met terugmelding over de standaard S88 aansluiting.

Groet, Anne W
Re: Van IB IR naar IB basic
Lid sinds: 2016

Rij 3 rail digitaal met koploper IB

offline
Re: Van IB IR naar IB basic
Allen bedankt voor de reactie,s  Ik heb de IB opgestuurd naar HobbyTime en hun gevraagd of er nog wat te redden was Na 3 weken volledig hersteld retour ontvangen Zelfs de regelaars waren vervangen De kosten ?67,00 Ben weer een gelukkig mens!.

Voor mij nu het einde van dit draadje

Wim