Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???

Gestart door markos woensdag 26 december 2007, 20:17:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Ik kwam net deze site tegen
de motoren zijn niet goedkoop, maar misschien wel erg goed....

Ben benieuwd naar de jullie ervaringen hiermee.....
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Hallo Markos,

Heeeeeeeel bekende site voor mij, want.........Bepaalde loks in mijn collectie heb ik omgebouwd naar digitaal met motoren, die ik bij hun besteld heb.
Alle motoren zijn zgn. Faulhaber motoren. Inderdaad motoren zijn niet goedkoop, maar de investering ruim waard.
De bedoelde loks zijn van Roco/Rivarossi en vaak 2e-hands gekocht op beurzen. Loks van deze merken zijn meestal zonder extra werk in te bouwen.
Houdt er bij M:arklin loks rekening mee, dat hier meestal wel freeswerk bij komt kijken en dus de ombouw wat lastiger maakt. (dat kun je overigens ook door hun laten doen) Als je daarvoor niet terug dienst, is ook dat te doen (dat heb ik nog niet gedaan). In mijn geval heb o.a. een Roco Ce 6/8 III, een OBB 1189 en de Ee 6/6 van Hobbytrain omgebouwd met een nieuwe motor van SB Modellbau. Tevens heb ik ook een digitale decoder (ESU Lokpilot 3) ingebouwd en dat geeft een zeer fraai resultaat.
Voor bijna ieder model van een merk is er wel een motor beschikbaar, soms ook met het nodige extra materiaal. En als je dan een motor bestelt, neem dan ook de 2-componenten lijm van hun. Zeer goede lijm.

Nog meer weten?? Stel je vraag maar.

Groetjes


Harry Stipkes
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
He dat ziet er goed uit, mooie tip. Wel nog even een vraagje kunnen voor deze motoren ook ESU decoders gebruikt worden?

Fred
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Citaat van: F.P.Vonk op woensdag 26 december 2007, 21:33:46
He dat ziet er goed uit, mooie tip. Wel nog even een vraagje, kunnen voor deze motoren ook ESU decoders gebruikt worden?

Beste Fred,

De Esu decoders kunnen deze motoren ook aan, geen probleem.
Faullhaber, Allstroom en DCC motoren, 5* Märklin en, en, enz.....................................
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Bedankt voor de info Harry!

Zijn dit de zelfde motoren als in roco loks?
die zijn prachtig stil bij lage snelheden, maar bij hogere snelheden vind ik ze wel erg hoog janken...
Ik heb zelf een BR50 en BR64 van Roco.
Het rijgedrag is wel superieur vind ik.
maar de ombouw van die is mij te kwetsbaar :(

Een mix van marklin met deze motoren zou dus best een uitkomst kunnen zijn... :D
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Hallo,

Nee, Roco gebruikt gewone gelijkstroom-motoren. Faulhaber motoren zijn van het zgn. klokanker type en zien er heel anders uit. Geven bij hoge toerentallen geen of nauwlijks bijgeluiden. ESU decoders kunnen praktisch alle motoren aan, is geen probleem.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Citaat van: Riny op woensdag 26 december 2007, 22:37:15
Citaat van: F.P.Vonk op woensdag 26 december 2007, 21:33:46
He dat ziet er goed uit, mooie tip. Wel nog even een vraagje, kunnen voor deze motoren ook ESU decoders gebruikt worden?

Beste Fred,

De Esu decoders kunnen deze motoren ook aan, geen probleem.
Faullhaber, Allstroom en DCC motoren, 5* Märklin en, en, enz.....................................


Oke Riny bedankt voor je antwoord.

Fred
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Harry,

ziet er interessant uit. Lijkt mij de Mercedes onder de modeltreinmotoren.

Nog een vraagje: op de site geeft men een zgn "umbaupreis" aan. Is dit de prijs van de motor incl. het inbouwen?

Groetjes, John
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Hallo,

volgens mij is "Umbaupreis" de prijs van extra werk (frezen/verwijderen van materiaal). Dus dat zou dan nog bovenop de motorprijs komen.
Tot nog toe heb ik, waar nodig, freeswerk zelf gedaan.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Ach in de rommelbak in de stand van SB op een Duitse beurs kom je wel eens wat leuke zaken tegen. Kijk hier maar eens (bij de meesten al wel bekend denk ik.......) Koste mij 5 euro per motor  :shock: :mrgreen:

Mvg, Johan.
Re: ombouwmotoren met vliegwiel voor alle marklinmodellen???
Tja Johan,

daar kan natuurlijk niemand tegen op.... :oops:
Heb al eens eerder met veel bewondering je stukje bestudeerd...
Maar je moet weten wanneer je aan het einde van je capaciteiten bent aangekomen vind ik....  :?
Daarom laat ik dat maar even aan me voorbij gaan....