Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.

Gestart door paulH zaterdag 30 december 2017, 10:29:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Mijn Ecos 2 gaat bij sluiting op de baan de groen GO knop knipperen en haalt de spanning van de baan.
Helaas ziet het programma Koploper dan niet dat de Ecos in storing staat.
Als ik de rode Stopknop op de Ecos indruk dat ziet koploper dit als een noodstop wat dus goed is.

In de manual zie ik het geen info over hoe te reageren op sluiting, op het vinkje na  "Booster segment uitschakelen via snelkoppeling (GO zal pinken)".
Dit vinkje staat bij mij uit.

Mijn vraag:
Kan de Ecos zo worden ingesteld dat bij een sluiting/overbelasting de Ecos in Stop gaat op de manier zoals bij het drukken op de stopknop.


m.v.g.
Paul

Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Paul,

Blijkbaar heb je ingesteld dat jouw boosters apart afschakelen. De Ecos kan geen terugmelding naar de computer geven voor apart afgeschakelde Boosters.
Om jouw vraag te beantwoorden, de instelling zal op jouw Ecos bij de aangesloten Booster staan, en kan uitgezet worden zodat de hele boel plat gaat.

Om te voorkomen dat er bij afgeschakelde booster  de wissels niet geschakeld worden, kan je de wissels via een seperate Booster, bv. een Marklin 6015 de wissels laten schakelen. Bij mij blijft de baan gewoon doorrijden op de andere Boosters, terwijl de wissels altijd geschakeld zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Walter.
Bedankt voor je antwoord.
CiteerBlijkbaar heb je ingesteld dat jouw boosters apart afschakelen. De Ecos kan geen terugmelding naar de computer geven voor apart afgeschakelde Boosters.
Om jouw vraag te beantwoorden, de instelling zal op jouw Ecos bij de aangesloten Booster staan, en kan uitgezet worden zodat de hele boel plat gaat.

Helaas is dit niet het probleem. Ik heb geen boosters aangesloten en bij een sluiting zou de ecos naar Stop (rode knop brand) moeten gaan en de spanning van de baan halen.
Maar bij en sluiting reageerd mijn ecos met GO knop knippert groen en haalt de spanning van de baan.

Dit zou ik graag ander willen hebben maar ik zie geen mogelijkheid in de manual.
m.v.g.
Paul



Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Paul,

dat is wel heel vreemd, wat hangt er als randapparatuur aan jouw Cs, is er iets op de sniffer ingang aangesloten, hangt er een Mobile station aan etc, zit jouw S88 aansluiting niet verschoven, want de sniffer ingang zit er direct naast,

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Ook voor de interne booster ( dus de ECos ) zit een vinkje in het menu wat je aan en uit kunt zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Peter,

ah dus toch, zat ik wel op het goede spoor,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Peter en Walter.
Dat is altijd het probleem met de vinkjes.  :idea:
Maar waar staan deze.
Het vinkje bij "Booster segment uitschakelen via snelkoppeling (GO zal pinken) staat uit.
(Algemene instelingen /instelingen 1)

Zijn er nog andere relevant?
Tevens ga ik er vanuit dat ik bij sluiting een STOP moet krijgen om ook Koploper in noostop te krijgen.

m.v.g.
Paul
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hoi Paul,

Zet het vinkje eens in de andere stand, normaal als het goed staat ingesteld gaat bij een sluiting de rode stop knop branden en zal koploper zeggen dat de centrale uit staat.

Je kunt voor de controle koploper aanzetten en verbinding maken met de ecos, net of je gaat rijden dus.
druk dan eens op de stopknop van de ecos. wat gebeurd er dan?

Het is in ieder geval een combinatie tussen de ecos en eventuele boosters.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
bij de boosters ( als je erbij kunt komen ) kun je een vinkje plaatsen bij de tekst boostersegment afleggen in geval van sluiting.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Ik heb mijn ecos maar even wakker gemaakt.

Je hebt ook nog bij instelingen tabblad 1 dan aan de linkerkant op link drukken, daar zie je de eventuele boosters maar ook ext. booster control, door op het vierkantje met de pijl naar rechts ( rechts onder in beeld ) te klikken zie je daar ook weer de mogelijkheid om een vinkje aan of uit te zetten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ecos 2 gedrag bij sluiting op de baan.
Hallo Peter.
Dat was het juiste vinkje.
Boostersegment afleggende geval van kortsluiting.
Dit vinkje stond bij mij aan.
Vinkje uit en bij een sluiting valt de ecos in STOP i.p.v. een knipper GO.


Probleem opgelost.

Walter en Peter.
Bedankt voor het oplossen van dit probleem. :thumbup:
M.v.g.
Paul