Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Motor Re 460

Gestart door Megahertz maandag 12 maart 2007, 15:27:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Motor Re 460
Megahertz
gast

Motor Re 460
Hallo

Ik heb een Re 460 uit het startset 29850. En hij doet een beetje raar:
Als hij stil staat en je wilt gaan rijden dan rijdt hij niet. Alleen met wat aanmoediging. En als het rijgeluid aan staat dan doet het geluid wel alsof hij rijd maar dan blijft de lok gewoon staan, totdat je hem een beetje aanmoedigd. Hij heeft het altijd goed gedaan.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Ik zag op de site van Helmut Kern dat het een lok is met een DCM-  motor.
Re: Motor Re 460
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Motor Re 460
Schoonmaken van anker en vervangen borstels, hier en daar een drupje olie en hij gaat weer als een speer. De weerstand is nu te hoog om de motor fatsoenlijk rond te krijgen.
Re: Motor Re 460
Megahertz
gast

Re: Motor Re 460
Hallo

Die weerstand zou inderdaad wel eens te hoog kunnen zijn, want als hij weer stopt dan gaat hij op het allerlaatst met een schokje stil.
Met deze lok heb ik de afgelopen rijd ontzettend veel gereden en zou dus het nodige vuil hebben gevangen.

Ik zal het eens proberen.

Update:Ik heb de as bij het anker gesmeerd. Een beetje erdoor geblazen en hij doet het weer.
Re: Motor Re 460
Davy
gast

Re: Motor Re 460
Schoonmaken anker en daarbij zeker de spleetje in het anker aan 1 kant met een speldje het opgehoopte koolstof verwijderen. Koolborstels pas vervangen als ze korter zijn dan 3 mm of boterzacht zijn. Je mag er niet mee kunnen schrijven.

Doe je dit niet. Gaat je decoder op den duur kapot. Locs met een vijfpolige motor vergen meer onderhoud dan onderhouds vrije motoren.
Maar in principe gaan bij goed onderhoud locs met een vijf polige motor langer mee dan alle andere motortypen.


In het ene draadje zeg je trouwens dat deze loc een sinusmotr heeft. Welk type motor heeft de loc nu anders kunnen we ook niet helpen.
Re: Motor Re 460
Megahertz
gast

Re: Motor Re 460
:oops: sorry ik dacht dat het sinus was  maar het is een DCM (trommelcollector?)