Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

NS cargo 1220

Gestart door pukkie vrijdag 25 augustus 2017, 09:53:09

NS cargo 1220
pukkie
gast

NS cargo 1220
Hallo

Ik zag een 1220 van de NS cargo voorbij komen op marktplaats.
Nu is mijn vraag of deze locomotief in nederland heeft rond gereden.
Re: NS cargo 1220

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

Kort antwoord: Nee

Volgens mij alleen de 1637 (later 1837) en een enkele 2200, een paar MP's (o.a. 3030) en natuurlijk de 6500-reeks.

pukkie
gast

de loc is ook niet veel te vinden op het internet.
Geen fotos films of iet dergelijks

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Deze loc heeft in het echt nooit in het rood rond gereden.
Het model wat hier gebruikt is is ook nog eens de NIET gerenoveerde versie met enkele lampen en nummerschilden op de kop en zijkant.

Citaat van: rscosworth op vrijdag 25 augustus 2017, 10:06:29
Kort antwoord: Nee

Volgens mij alleen de 1637 (later 1837) en een enkele 2200, een paar MP's (o.a. 3030) en natuurlijk de 6500-reeks.
en een sik, en een halve (!!) 1300

Koen

Ik ben dus ik denk

Yep, dat is die halve 1300 die ik in mijn post noemde  :)

De andere kant was geel

Koen
Bahn-AG
gast

Hallo

Ik geloof er geen bal van. Dat is gewoon photoshop.

Bart
Ben den Hollander
gast

Het was een geintje, wel degelijk aan een zijde rood gemaakt, vlak voor de sloop: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,645.0.html
Bahn-AG
gast

Grapjas  :D

Bart
Ben den Hollander
gast

:D

Bahn-AG
gast

Hoi

Waarom hebben ze op de middenste foto de sluitseinen aan de bovenzijde weer grijs geverfd?

Ik geloof er nog steeds geen snars van.  :-)

Maar als je een modelletje ervan wil  :)

Bart
Ben den Hollander
gast

Citaat van: Bahn-AG op donderdag 07 september 2017, 15:48:09

Maar als je een modelletje ervan wil  :)

Spuitwerk of photoshop?  :D
Bahn-AG
gast

Hallo

Aangezien photoshop voor de meesten overtuigend genoeg is? :D

Nee, serieus. Die 1307 is gephotoshopped.
Wel goed gedaan overigens. Soms zelfs een beetje te goed.
Bij de ACTS foto hebben ze zelfs de binnenkant van de patrijspoorten meegenomen, dit waren ze in rotterdam nog vergeten  >:-D

Citaat:

Dat de 1307 hier in ?Cargo-rood? op de foto staat, zorgde in de ?spoorwegwereld? voor de nodige verbazing en vertwijfeling. Er was door NS/Cargo immers nooit melding gemaakt van een dergelijke actie! Twee jonge ACTS'ers met humor  lachten echter in hun vuistje. Bij wijze van ludieke grap hadden zij namelijk één zijkant en één cabine HEMA-rood geverfd. Daarbij was men zo nauwkeurig te werk gegaan, dat het resultaat nauwelijks onderdeed voor een eventuele professionele versie. Zelfs het wit maken van het grote NS-logo was men niet vergeten. Wie toch nog eens goed keek, zag natuurlijk de restanten geel langs de daklijn en rondom de patrijspoorten in de gangwand. Ook het ontbreken van de officiële Cargo-kenmerken hielpen de geloofwaardigheid uiteindelijk niet?

Bart

Ben den Hollander
gast

Goeie grap dan. :thumbup:

Goed gedaan idd.

Ik vond het al vreemd dat er nergens een foto te vinden was vanaf de andere kant, dus gele zijkant met de rode neus.

Koen

Kijk maar goed op de eerste foto met ACTS-loc, dan zie je dat aan de andere kant de bovenkant nog geel is. Ook van de andere kant heb ik wel een foto, ga alleen zelf niet lopen klieren met online zetten. De eerste die PM't mag zich uitleven.
Echt geen photoshop hoor.

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Dacht dat hier toen ook een artikel / foto van in de Railhobby heeft gestaan.
Ben den Hollander
gast

Citaat van: timtrein op vrijdag 08 september 2017, 21:50:01

Kijk maar goed op de eerste foto met ACTS-loc, dan zie je dat aan de andere kant de bovenkant nog geel is. Ook van de andere kant heb ik wel een foto, ga alleen zelf niet lopen klieren met online zetten. De eerste die PM't mag zich uitleven.
Echt geen photoshop hoor.

Waarom niet even zelf je foto's plaatsen Timtrein, zo ingewikkeld is dat toch niet?

Het helpt om de twijfel weg te nemen. In deze plaat zie ik de weerspiegeling van de omgeving in de glimmende verf, daar zit mijn Photoshop twijfel maar ik ben geen kenner.

De tijd... weer drukke dag gehad, morgen verder hobbyen, nu eerst slapen...
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Wat mij opvalt aan alle foto's die je tegenkomt, is dat ze consequent vanaf dezelfde hoek gemaakt zijn. Zowel met stroomafnemer als zonder stroomafnemer. Meerdere foto's nu gezien met de 1301 eraan, zowel voor als na het plukken, maar het blijft telkens deze hoek. Dus als het dan een shop geweest zou zijn, is men er wel erg consequent in. Verder valt het mij op dat de gele locomotieven dof zijn en deze rode wel spiegelt op het rode deel, maar niet op het grijze deel.
pukkie
gast

On topic please

Citaat van: Laurent op zondag 10 september 2017, 14:03:39
Verder valt het mij op dat de gele locomotieven dof zijn en deze rode wel spiegelt op het rode deel, maar niet op het grijze deel.

Dat kan nog wel van het weer komen. Goed, het is natuurlijk de vraag of bepaalde mensen die meer weten wat meer info willen geven :)
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Het zou wel raar zijn als het weer exact dezelfde, verschillende invloeden heeft op 2 loks op verschillende dagen.

Dat is zeker waar  :D

Leuke is dat er in dit topic nu, wss niet bedoeld door de topicstarter 3 onderwerpen lopen.
Oorspronkelijk: De nooit in werkelijkheid bestaande NS cargo 1220 die dus wel uitgebracht is als Limamodel.
Waarschijnlijk het minst geliefde model van de 1200 ooit. 
Blauwe Lima's echter werden door velen gesuperd: van buiten en onderhuids verbeterd! Je had dan een 1200 op schaal met kloppende draaistellen. Kwam daar maar eens om bij Fleischmann en Marklin tot 2004; De Roco zou nog meer dan 10 jaar op zich laten wachten.

Maar daarna switchte het topic naar de rode 1300...nu nog wachten op een model daarvan, wat dus tikje beter, ok niet helemaal, op de realiteit berust is dan de rode Lima 1220. :D

Ik hou van hobbies

Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 09 september 2017, 07:21:16In deze plaat zie ik de weerspiegeling van de omgeving in de glimmende verf, daar zit mijn Photoshop twijfel maar ik ben geen kenner.[/url]

Zodra je de juiste delen geselecteerd hebt is het een koud kunstje om de kleur aan te passen in Photoshop met behoud van de weerspiegeling. De kunst is vooral het selecteren.

Ik zeg daarmee niet of het wel of geen Photoshop is want van kleuren van locs heb ik geen kaas gegeten, maar van fotosoep wel.

Op internet vind je diverse bronnen die zeggen dat de loc deels rood geverfd is. Intrigerend, is het nu waar of niet.
Als ik al onderstaande informatie zie en lees, zeker op BNLS dan denk ik toch echt dat de loc zo bestaan heeft. Geen fotoshop dus...

http://www.railwiki.nl/index.php/1300_-_Elektrische_locomotieven_serie_1300
http://www.feijenoordsemeesters.nl/Anekdotes.htm
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=65584.0
http://www.nicospilt.com/index_Lok1300_2.htm
https://forum.beneluxspoor.net/?topic=645.0

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Zover mijn kennis rijkt, is loc als geintje daadwerkelijk geschilderd kort voor sloop.
Het ging hierbij om 2 van de 4 zijden. Daarom is de lok onder dezelfde hoek te zien om het geel buiten de foto te houden.

Mvg  Marcel.