Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb nog één buitenklus te doen, een boom kortwieken, maar vandaag was de keuze makkelijk, eerst maar eens flink rijden om te proberen de "stroomonderbrekingen" te detecteren en op te lossen, daarna wat bijschilderwerk aan het Dürerhuis en het dak in oranje, gekozen na een analyse tussen Rothenburg ob der Tauber en Wertheim.......

Op de foto staat het Dürerhuis op de plaats waar ik hem NU in gedachten heb.



Op de tweede foto de bouwdozen voor de komende tijd, maar zodra het droog is, toch eerst maar die boom......



Overigens staat er in de krant nu een advertentie van Kras met een foto van de "Römerberg" in Frankfurt met de bekende vakwerkhuizen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lekker bezig Anne.
Het is er ook geen weer voor om lekker buiten te spelen.
En om de boom nu eerst weer naar binnen te halen , is ook weer wat.
Meestal lukt zoiets niet...... :D

Veel suc6 Anne.

Mvg: Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, Als je dan toch aan jouw boom begint mag je gelijk even hier langs komen hier zijn er ook 2 die weg mogen. Te dik om even de snoeischaar te gebruiken en een ketting zaag bezit ik niet. 8o
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Nee, het gaat hier om het weghalen van de takjes (2 meter lang) die elk jaar opnieuw aangroeien, vorig jaar heeft mijn zwager "met de groene vingers" de boom een meter lager gemaakt, waardoor ik er beter bij kan......(de boom aanpassen aan de korter en strammer wordende diersoort "mens")

Beste Leermeester Alex,

Laat je leerling even vertellen hoe hij die overweg gaat aansturen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De takjes zijn weg



Daarna heb ik een wissel vervangen, het was een gebruikte wissel, een oud type uit de 2200 serie met vaste aandrijving, die gebruik ik in mijn schaduwstations, maar twee loks kregen problemen om het "gat" in de puntcontacten te overbruggen.

Ik heb er een kleine studie aan gewijd, maar omdat de wissel gespoten was en er niet zo "lekker" uitzag, vervangen door één waarvan ik weet dat ik die zelf nieuw gekocht had.......in 1983 of zo, hij heeft één gebrek, een aanloopijzer is beschadigd, maar dat is niet erg bij een puur "samenvoegende" wissel.

Dus de wissel voorzien van de bedrading, geplaatst en aangesloten en de twee loks rijden er weer als een zonnetje over heen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne W,


Je tuin ziet er weer mooi uit, en ook dat je wissel het weer helemaal doet is ook fijn nieuws.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het Dürerhaus is voorlopig klaar.





Op naar de volgende bouw.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wel zo slim om opnieuw een wissel met vaste aandrijving in je schaduwstation in te bouwen. Die aandrijvingen zijn toch een heel stuk betrouwbaarder dan de opsteek modellen.
Wel balen dat je toch eerst wat moest slopen, omdat het schaduwstation niet altijd zo eenvoudig bereikbaar is.

Groet,

Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bouwwerkzaamheden zijn begonnen.







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Die folie doe je dat om licht tegen te gaan ??
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Peter,

Ja, bij Faller gebruik ik het masker wat er meestal bij zit (aangevuld met alufolie), maar Kibri heeft dat niet, die alufolie laat zich makkelijk knippen en plakken en reflecteert het licht dan ook nog.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne

Dank je wel voor de tip, das inderdaad handig krijg je ook mooi licht invallen dus.


Groeten

Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik liep vandaag tegen een "licht zorgwekkend" probleem aan, er stond geen spanning meer op een stukje rails, een 2201 van 90 mm, wat niets anders betekent dan dat de 4 koperen connectoren onder de bielzen geoxideerd zijn, ik heb dat in hetzelfde baanvak al een keer eerder gehad, ik wijt het aan "ballast vast leggen met verdunde houtlijm"(lang geleden).

De vorige keer heb ik een draad aan een puntcontact gesoldeerd, deze keer heb ik de ballast tussen twee bielzen weggehaald, het koper met een heel klein schroevendraaiertje bewerkt en daarna de soldeerbout met verse tin er tegen aan gehouden, en er was weer spanning.



Licht zorgwekkend omdat dit een makkelijk bereikbare plaats was.....

Ook wordt ik geconfronteerd met een zwakheidje in een Märklin MFX decoder, ik heb al een railbus die zo nu en dan qua functies helemaal de mist in gaat (typisch is dat zijn blauwe Oostenrijkse broertje dat niet heeft), maar mijn nieuwe E 40 is nu twee keer op volle snelheid van richting veranderd en daarna gelijk weer van richting veranderd.

Nu doe ik een test met zowel Motorola alswel DCC ingeschakeld, t.b.v. een collega die ook wat problemen heeft, dus als het meer voorkomt, dan zal ik DCC weer eens uitzetten en kijken wat er dan gebeurt.

Verder met de bouwwerkzaamheden:

om te kijken of de hoeken een beetje netjes zijn, het gebouw in elkaar geklikt, ik heb ze wel eens slechter gezien.





en weer verder met het "kleuterschool" plakwerk



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een testje om te kijken of de meest zichtbare hoek klopt, het ziet er niet slecht uit.



De ondergeveltjes hebben gordijnen, de vertikale achtergevels ook en de vakwerkgevels, die vanzichzelf al kozijnen hebben, hebben nu ook glas.





Verder heb ik relatief veel gereden met de baan om te kijken wat er gebeurde met de E 40, maar ook omdat ik met het schilderwerk van het Faller hoekhuis moest beginnen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Iemand op een forum heeft me gevraagd om nog eens een serie overzicht foto?s te plaatsen, hierbij:

Het zuidelijk in- en uitrijspoor van het hoofdstation, dit station heeft nog geen naam, met de stad in aanbouw,  de balken die nu over de sporen lopen gaan t.z.t. weg, verder onderin het spoor wat naar/van de twee dubbelsporige schaduwstations onder de stad/het station loopt, links het begin van het industrieterrein.



Dezelfde foto, maar iets dieper.



Het industrieterrein met 3 sporen



De noordelijke in- en uitrijsporen met het kasteel, waaronder zich een klimspiraaltje van de bergbaan bevindt, links twee sporen van de bergbaan, achter in één naar/van de ?hoogte?, links één die uit de klimspiraal komt, ook links de ruimte waar straks het lokdepot van het hoofdstation gaat komen.



Onder het station Darligen, waar de bergsporen beginnen en eindigen, naar de klimpspiraal kun je op twee manieren, het rechtse spoor en het linkse spoor die het enkelsporige tunneltje ingaat naar een dubbelsporig schaduwstation, boven het station Zindelstein, daar is een splitsing in het bergspoor, één spoor gaat rechtstreeks naar het eindstation, het andere spoor via een omweg met een wachtmogelijkheid, links onder het parade baanvak van/naar een dubbelsporig schaduwstation onder Zindelstein.



Dezelfde foto, maar dan iets meer naar links, het eindstation van de bergbaan wordt een stukje zichtbaar



Het middengedeelte van het eindstation van de bergbaan met de naam St. Niklaus, onderin het paradebaanvak, onder St. Niklaus bevindt zich een dubbelsporig schaduwstation wat dus ligt tussen het paradebaanvak en Darligen.



Het station St. Niklaus en de tunnelingang van het paradebaanvak, wat dus naar het b.g. schaduwstation gaat.



Op het moment rijden er 19 treinen geautomatiseerd rond, en heen en weer, waarvan 3 puur op het bergspoor tussen Darligen en St. Niklaus, via Zindelstein.

Dat is mijn baan in een ?vogelvlucht?, ongetwijfeld nog niet begrijpbaar voor een aantal lezers, maar denk je maar een groot dubbelsporig ovaal in, die gekronkeld over een U-vormige tafel loopt en waarvan in Darligen een enkelsporig bergspoor aftakt en weer aansluit na kopmaken in St. Niklaus.

Hoe e.e.a. geautomatiseerd is hoop ik binnenkort in een gedetailleerd verslag te publiceren.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto's van een prachtige baan Anne. :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Inderdaad nog nog niet echt begrijpbaar voor buitenstaanders, Anne, maar indrukwekkend is het zeker.
En als ik zie, wat er nog gebouwd gaat worden, ben je er nog een hele poos zoet mee  :P

Grtz Tony
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi overzicht zeg, Anne!
Is de baan dus "elektrisch" gezien klaar? zodat je nu helemaal op het landschap kunt richten?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto's! Weet nog wel van de keer dat ik dit plan had nagetekend dat er heel veel mogelijke ritten zijn,
op zo'n oppervlak! Geniet ervan ;)

Ik kijk uit naar je verslag!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Tony,

Als ik er aan toe kom dan zal ik "een ritje" maken, als jij papier en potlood klaar hebt liggen dan kun je een verloop meetekenen en snap je het beter.

Beste Ernst,

Grotendeels is het rail-/elektrische werk klaar, ik denk er over in het station nog een spoor aan te leggen, natuurlijk moet het lokdepot nog en de nodige seinen, maar dat doe ik na de stad, ik moet dan eerst een tweetal Edits terugmeldeenheden in elkaar solderen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Tony,

Ik kom er zowaar aan toe, maar eerst even wat definities: een 90 graden bocht is een bocht van de noord-zuid as naar de oost-west as, een 180 graden bocht is compleet de ander kant op, "h" is op ca. 14 cm boven de tafel, "l" is op ca, 4 cm boven de tafel.

De trein vertrekt van spoor 1 van het hoofdstation op hoogte "h", zie 3e foto, naar het noorden, achter de tunnel ligt een 90 graden bocht naar links, de trein rijdt één van de twee sporen van het schaduwstation onder Zindelstein op, dit schaduwstation loopt af van "h" naar "l"

Na dit schaduwstation komt er een 90 graden bocht naar links, de trein komt de laagste dubbelsporige tunnel uit op foto 6 en rijdt nu op het paradebaanvak en rijdt de tunnel in op foto 8, maakt een 180 graden bocht naar rechts en rijdt één van de twee sporen onder St. Niklaus op, dit schaduwstation loopt op van "l" naar "h".

Na dit schaduwstation is er een 180 graden bocht naar rechts, de trein kruist boven de al afgelegde sporen heen, komt uit de hoogste dubbelsporige tunnel op foto 6 en rijdt door het station Darligen, dat in een 90 graden bocht naar links ligt, na het station passeert de trein een brug, foto 5.

Na de brug komt er een 90 graden bocht naar rechts en een daling van "h" naar "l", foto 2, waarna er een 180 graden bocht naar links volgt, foto 2, waarna de trein één van de 3 sporen van het schaduwstation onder het hoofdstation op rijdt.

Na dit schaduwstation is er een 180 graden bocht naar rechts, kruist onder langs het uitgaande spoor van het hoofdstation en rijdt één van de 2 sporen van het schaduwstation onder het industrieterrein/de stad op, dit schaduw station klimt van "l" naar "h".

Na dit schaduwstation volgt een 180 graden bocht naar rechts en de trein rijdt spoor 1 van het hoofdstation op, foto 1.

Dus gewoon een ovaal met wat kronkelingen.

Het bergspoor:

trein vertrekt van spoor 1 van Darligen, foto 5 en rijdt het enkelsporige tunneltje rechts in, een 90 graden bocht naar rechts en komt in het eigen schaduwstation onder Zindelstein, na dit schaduwstation komt hij in de klimspiraal (naar rechts) onder het kasteel, foto 4, klimt in 540 graden naar  de vereiste hoogte en komt uit het tunneltje onder van het kasteel, foto 4, maar niet echt te zien, gaat de stenen brug over en rijdt spoor 1 op van Zindelstein, foto 5, ook niet te zien, je ziet spoor 2.

van spoor 1 rijdt hij naar een wachtspoortje en vandaar door een 90 graden bocht naar links naar de enkelsporige tunneluitgang links op foto 6 en eindigt zijn rit op spoor 3 van het kopstation St. Niklaus.

dit was het boemeltje tussen Darligen en St. Niklaus, nu het verkeer wat van de hoofdbaan af komt, de trein vertrekt van spoor 3 van Darligen, kruist spoor 2 en gaat rechts langs de kolenmijn, foto 5 en verdwijnt onder de stenen brug uit het zicht, dit spoor eindigt in de b.g. klimspiraal onder het kasteel.

tot Zindelstein volgt hij hetzelfde traject als de boemel, alleen in Zindelstein gaat hij naar spoor 2 en vandaar rechtstreeks door een 90 graden bocht naar links naar spoor 1 of spoor 2 van het kopstation St. Niklaus.

Met potlood en papier zou je nu in staat moeten zijn om een ruw baanplan te tekenen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne W

Das een best grote baan, wel een leuk trein verkeer zo.  ;)  :thumbup: :thumbup:


Groeten

Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, Anne  :thumbup:

Het was even puzzelen, maar ik denk dat ik het wel door heb  :P
Wel 2 keer mijn potlood moeten slijpen tussendoor  :D

Grtz Tony
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Heren,

ben heel benieuwd naar het sporenplan, want kom er zelf zo niet uit.
Dus laat maar zien  ;)

Groet,

Edwin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Tony op vrijdag 27 november 2015, 09:31:34

Wel 2 keer mijn potlood moeten slijpen tussendoor  :D

Grtz Tony

Slijpsel kun je gebruiken bij je houtverwerkendeindustrie. >:-D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is deze baan toch goed te vergelijken met het plan beschreven in M0110?
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/downloads/MM_0110_Download.pdf


Hoogst waarschijnlijk is het rechtse gedeelte niet te vergelijken, waar Anne nu aan t bouwen is.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Simon,

Het baanplan is gebaseerd op het boekje "Märklin Bahn + Landschaft" uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw, maar dan wel links/rechts gespiegeld, ik had ergens al eens gezien dat Märklin het ontwerp vaker gebruikt heeft, jouw link is er ook één.

Beste Edwin,

Of natekenen of de link van Simon "analyseren.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
geweldige baan blijf je draadje volgen
groetjes manfred


Ervaring is een berg fouten gemaakt in het verleden
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,

Hoe verlijm je tegenwoordig de ballast om de oxidatieproblemen te voorkomen?

Gelukkig heeft de nieuwe rails geen koperen contacten meer maar verzilverde. Dit levert zo ie zo al een betere stroomdoorgifte op.

Groet,

Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er goed uit Anne!
Niet helemaal helder maar een mooi landschap :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik heb in de nieuwere gedeeltes ook verzilverde, verder ben ik voornemens om in de stukken die en nog geballast moeten worden en dus nog niet definitief "liggen", stukken aan elkaar te solderen en dan die stukken elk aan te sluiten op de centrale voedingsleiding.

Overigens is het typisch dat ik het niet op andere plekken ben tegengekomen als deze sectie, zo zijn er wel meer rare dingen: twee loks die door stroomgebrek (sleper) stoppen in een schaduwstation, maar nooit in het hoofdstation, een ander schaduwstation of Darligen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De afgelopen dagen verder met de lichtisolatiewerkzaamheden (gelukkig heb ik de kleuterschool met goed gevolg doorlopen):



Verder heb ik de laatste lok met vast stam voorzien van een sleper in de 1e wagon, een stroomvoerende koppeling in wagon en de lok (zowel de wagon als wel de lok zijn niet "ingericht" voor stroomvoerende koppelingen) en e.e.a. aangesloten, deze trein zal niet meer stoppen door een contact gebrek tussen sleper en puko's



Het wordt de komende weken wat rustig in dit topic, ik ben in het buitenland...

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Weer terug uit het buitenland, rommel opgeruimd, de kranten gelezen en het nodige werk voor de club gedaan (onze n-baan "Verbrückt" is uitgenodigd voor Schleswig Holstein in maart 2016), dus nu weer verder.

Ik ben klaar met de iolatie van het vakwerkhuis in Miltenburg, ook hangen alle gordijnen, dus nu begint het echte bouwen.



De eerste gevel van de Göthestrasse is geschilderd en voorzien van de nodige kozijnen en zo



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Eerste werk is al weer verzet :thumbup:
We blijven de bouw volgen...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag een 2e sleper onder de E40 gehangen, hij rijdt veel te stotterend, door de hele lange sleper denk ik, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=58348.0

Verder de accu van mijn fiets leeggefietst, de verdiepingswanden van het vakwerkhuis geplaatst en van binnen de isolatie bijgewerkt, ook een paar ramen verduisterd.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er goed uit Anne!
Nu heeft Kibri meer huizen uit Miltenberg, die tesamen een mooi rijtje vormen zoals de Römerberg.
Misschien een idee om daar eens naar te kijken?
Volgens mij maak je het plein dan redelijk compleet.



Rechts het huis dat je nu aan het bouwen bent. De andere 3 zijn ook te krijgen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Dank je wel voor de info, mijn gedachten gingen die kant al op, als deze klaar is, dan eens even wat uitproberen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Na buitenland, fietsen en huizen bouwen, even rust om een mooie opstelling voor het stadje te gaan maken?
Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden maar mooi wordt het zeker! :D

Veel plezier en succes met bouw baan en stad.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De E40 lok heeft een specifieke taak gekregen: stofzuigen, op de foto vertrekt de sneltrein getrokken door de V220 net.



De Br 94.4, die een Esu V4.0/M4 Loksound heeft, laat ik nu door mijn centrale aansturen op DCC, het valt mij wel op dat de, met een Märklin MS1 ingegeven, afremvertraging bij DCC schijnbaar op een andere plaats staat want op DCC bedrijf is er geen afremvertraging te vinden, eens uitlezen met een Tams centrale.



De eerste zijwand zit in het vakwerkhuis en ook de achtergeveltjes zijn samengevoegd, nog wat aanvullende isolatie werken





Van de Goethestrasse is de tweede gevel ook in aanbouw



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
-Anne:
Zier er allemaal heel netjes uit, de baan maar ook de huisjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Van de Goethestrasse zijn van beide gevels de onderstukken klaar en ook zijn de etalagebakken klaar.



Het vakwerkhuis heeft de achtergeveltjes gemonteerd gekregen



Even boven uitgetest hoe her er uit ziet op de plaats waar ik het vakwerkhuis gedacht heb, nu maar één of twee andere Miltenberhuizen er naast zetten.









Groet, Anne W



Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Één woord: WAUW!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zeer mooi geknutseld Anne,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Dat gaat een mooi plein worden, Anne  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Sfeervol zeer sfeervol. :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, ik zit even hard op te denken, denk je dat het lukt om wat hoogte verschil in het plein aan te brengen?
Nu is het vlak maar een lichte glooiing van hoog naar laag maakt het wel realistisch.
Een beetje het gevoel dat het op een helling/heuvel ligt
Duitsland is nou eenmaal niet zo vlak als nederland.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Eerst maar genoeg bouwsels, dan komt de plaatsing en eventuele hoogteverschillen.....


Verder, tussen de normale kerstgebeurtenissen door nog:

begonnen met het schilderen van het "Vollmer" bankgebouw

laatste zijgevel in het vakwerkhuis gezet, foto volgt als de elastiekjes er van af zijn.

de eerste gevels van de Goethestrasse samengevoegd.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goed bezig Anne!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals beloofd een foto van het vakwerkhuis met de laatste gevel op zijn plaats, inmiddels zijn ook de hoeken van binnen geïsoleerd, binnenkort even de dakgoten schilderen, dan kan het dak er op.



Van de Goethestrasse zijn de twee bovengeveltjes ook klaar, kunnen ook gemonteerd worden



Groet, Anne W