Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!

Gestart door AlbertJan donderdag 08 november 2007, 19:56:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!
Hallo allemaal.
Aangezien ik de afgelopen 2 jaar nogal veel testbaantjes met C-rail voor het uitproberen van Koploper gelegd heb, komt het bij mij relematig voor dat de rode isolatie hoesjes kapot gaan!
Op zich helemaal geen ramp want je pakt gewoon een nieuwe en kan weer verder!
Wel een probleem is wanneer je het hoesje erop schuift en het opstaande nokje, wat tussen de rails komt, breekt af of is al, helemaal of gedeeltelijk, afgebroken.
Bij het in elkaar klikken schuift dit hoesje soms verder en isoleert dan dus niet!
En om het veroorzaken van zo'n storing dan weer terug te vinden heeft mij heel veel zoeken gekost.

Dus een waarschuwing : Controleer de isolatie hoesjes altijd voor gebruik of ze wel heel zijn!

Ik hoop dat degene die deze, net als ik, regelmatig hergebruiken hiermee deze problemen kunnen voorkomen!
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!
bedankt voor de tip Albertjan, ik zal er aan denken als ik er mee bezich ben.

Mike
Re: Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!
Ik test altijd alle overgangen met isolatie of deze echt isoleert d.m.v. een wagon met licht.
Als de isolatie goed is, blijft deze meestal ook goed.

let op dat de rail niet kan verschuiven anders vastleggen.

groetjes
Henk
Re: Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!
ja ik vind die rode dingen altijd een grote nachtmerrie.
dus ik doe ze ertussen en haal ze er nooit meer uit,die m rails waren daar beter in alleen een papiertje ertussen
Re: Waarschuwing voor hergebruik van middenrail isolatie 74030!
Ik gebruik die nooit!

ik doe om een oude rails een krimpkousje en laat die krimpen en afkoelen
vervolgens schuif ik die over het uitstekende contactje en heb vervolgens een goede isolatie én het is meerdere keren te gebruiken en blijft altijd netjes op zijn plaats!

het kost ook nog eens bijna niks!

en ik hebt er altijd genoeg..... :lol: