Hallo allemaal,
Zoals sommige wellicht weten ben ik bezig met het ontwerpen van een nieuwe modelspoorbaan in het baanontwerp hoekje, om precies te zijn
HIEROp deze plek zal de hele verbouwing van de zolder getoond worden gevolgd door de bouw van de baan.
Omdat ik destijds te snel ben begonnen met de bouw van de spoorbaan op zolder en niet de tijd heb genomen om de zolder eerst helemaal netjes en mooi te maken ben ik nu een beetje achter de feiten aan het lopen. Door de kale cementdekvloer loop je erg veel stof los wat het leven op zolder niet prettiger maakt. Daar komt bij dat er teveel zaken waren aan de baan waar ik me aan stoorde wat met me heeft doen besluiten de baan af te gaan breken en opnieuw te gaan beginnen.
Wat heb ik allemaal geleerd van de afgelopen banen?
1 Zorg dat je een nette ruimte hebt om de baan te bouwen, daar heb je later erg veel plezier van.
2 Onderschat de bereikbaarheid van de diverse delen van de baan niet, ik dacht dat het zo vaart niet zal lopen maar had toch een aantal
plekken waar ik slecht bij kon, het was soms een drama om een stilstaande trein weer op gang te krijgen. Moest zelfs op 1 plek een
een andere trein die kant op sturen om een trein van zn plek te krijgen.
3 Geduld...... wat een rotwoord is dat... GEDULD is mijn grootste vijand in de modelspoorwereld (of eigenlijk in het algemeen

) wat
ben ik mezelf al vaak tegen gekomen door een chronisch gebrek aan geduld. Je hebt een plan in je hoofd van hoe het moet worden
maar kan niet wachten tot het zover is waardoor je zaken afraffelt, gevolg?? SPIJT, want je kijkt er later naar en denk bij jezelf: had
dat nou niet netter gekund?
4 En de laatste, luisteren.... jaja, ik weet dat ik soms vreselijk eigenwijs ben en heb daardoor in het verleden regelmatig adviezen in de
wind geslagen waar ik uiteindelijk toch spijt van heb gekregen, gevolg is dat ik nu voor de 4de keer mn baan aan het afbreken ben
omdat alle zaken waar ik voor gewaarschuwd ben toch eigenlijk wel degelijk klopten.
Dus mensen, kom a.u.b. met zo veel mogelijk adviezen en ik zal beloven ze allemaal aan te nemen en er zo goed mogelijk over na te
denken en ze zo mogelijk mee te nemen in de verbouw van de zolder.
Tot zover dat deel, nu over tot de plaatjes want dat vinden jullie toch veel mooier

Deze plaatjes kunnen als schokkend worden ervaren en wellicht niet geschikt voor mensen met een zwakke maag:

Tot zo ver even voor nu.