Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator

Gestart door Buzz_4stroke maandag 24 april 2006, 12:15:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Vraagje,

Ben op de beurs (nou ja, beursje) in Leeuwarden tegen een hele mooie BR41 (3082) tezamen met een DB postwagon (4047) en een 2e klasse (4052) opgelopen. Nu wil ik deze gaan digitaliseren met een TAMS LD-W-1 of LD-W-3 (misschien dat jullie een voorkeur hebben). Tevens heb ik wel zin in een rookgenerator in deze magnifieke loc, alleen welke moet ik daar voor hebben (kijkend naar de conrad catalogus)?

bij voorbaat dank  

Chris

ps heb een beetje het gevoel dat ik wat teveel tussen haakjes werk  :lol:  :lol:
Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Buzz.....

Waarschijnlijk omdat je een noorderling bent (ik heb er ook last van)

groet (Gert)
Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Hoi Chris,

Ik heb mijn BR 41 uitgerust met een TAMS LD-W-1 en rookgenerator. De rookgenerator moet vergelijkbaar zijn met de door Marklin voorgeschreven nr. 7226, dat is bij Conrad het bestelnr. 211155-89.

Ik heb geen ervaring met de LD-W-3.

Het was de eerste keer dat ik TAMS heb gebruikt. Voor een beetje onervaren gebruiker op het gebied van ongeprogrammeerde decoders vond ik het programmeren een ramp ik moest een 6021 lenen, want met mijn mobile station kwam ik er al helemaal niet uit. Het is met de 6021 gelukt, maar de geprogrammeerde rijeigenschappen zijn niet naar mijn zin geworden, maar ik was toen blij dat het er in zat.

Ik ben wel heel blij met de rookgenerator die prima werkt en schakelbaar is. De lok rijdt echt niet slecht, maar mooi is anders.

Succes! Ik hoor graag jou ervaring en mening na de ombouw een keer.

Groetjes,
Brigitte
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Ik ga vanmiddag beginnen met  het ombouwen van n br 89 naar digitaal.  Ben benieuwd hoe t zal gaan met t programmeren met ms  het moet mogelijk zijn.  normaal heb k geduld genoeg dus zal t lukken (hopelijk). :oops: Weet iemand of die rookgenerator van conrad: 211155 - 89 in die lok past..   zal ik leuk vinden voor naderhand toe te voegen als de loc digitaal rijd.  :lol:
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Hey Davekuh,

Als het de BR 89 is uit de startset.
Moet je eerst de schoorsteen iets uit veilen en oppassen dat het niet te warm word daarbinnen.
Dat is het enige wat ik ervan weet wil nmlk ook mijn BR 89 met stoom voorzien maar ga eerst kijken of het past en of het niet te warm word zodat de kap bijvoorbeeld gaat smelten. :?

Groetjes Antal.
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
dat moeten we nie hebben als de kap gaat smelten  :shock:  ik heb die loc jaren geleden eens los gekocht bij een modelspoorwinkel. k denk dat ie uit n startset komt.   En als t niet gaat  dan gaat t nie..   is zonde  om de loc te beschadigen  :(
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Heey,

Ja helemaal mee eens.
IK ga kijken of er geen oplossing ervoor is.
En ga is goed kijke of de ruimte erin voldoende ervoor is.
Veel succes met het ombouwen.

Groetjes Antal.
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Okee   dan las ik het hier wel als t jou gelukt is of niet.  :)
Als het mogelijk is  bestel k me ook n rookgenerator bij conrad.
Tnx   is de 1e keer dat ik n loc digitaal ga ombouwen maar heb n mooie handleiding erbij dus  zal moete lukken. 
Als die loc goed gelukt is  bouw ik de volgende om en bestel k n rookgenerator mee samen met de nieuwe decoder  :o
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
heey Davekuh,

Ben erg benieuwd of alles gaat lukken!
Laat het me weten.
Ik ga zo even kijken binnen in de lok of de ruimte ervoor is enwat ik moet doen voor de rook generator.

Groetjes Antal.
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
De Tams LD-W-1  is ingebouwd.  heb ff wat moeten pielen   had t motortje niet goed inmekaar gezet  en 1st reed die alleen achteruit  :( maar na goed kijken en solderen  doet ie t :)  alleen flikkert t lampje  maar heb ergens gelezen dat t is op te lossen.. de rookgenerator  zal nie passen in deze loc ivm dat lichtkapje  :(
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Heey,

Mooi dat het je is gelukt!
Ik heb even gekeken bij mijn BR 89 er maar ik ga het niet doen.
Vind het te gevaarlijk en ga het niet wagen omdat ik denk dat het toch niet gaat lukken.

Groetjes Antal.
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
jah

dat is helaas niet mogelijk n rookgenerator.  is het locje te klein voor. :(
De rest van de baan heeft elect locs en 1 diesel die goed nagekeken moet worden.  het stoomlokje is als museumlijntje . net zoals de mijloenenlijn hier in de buurt  :P
Re: Aanschaf decoder en (mogelijk) een rookgenerator
Hi Davekuh!


Lukte het programmeren van de decoder? Kun je eens vertellen wat je precies moest doen, heb je dit met een mobile station kunnen doen?

Volgens mij is die decoder veruit de goedkoopste ofniet? Ik wil ook een locje goedkoop ombouwen maar heb alleen een mobile station, lukt het daarmee wel?

Hebben meer mensen ervaringen met de TAMS LD-W-1 decoder?