Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mobstat nummers marklin locs

Gestart door RvdbB vrijdag 17 augustus 2007, 16:44:45

Mobstat nummers marklin locs
Beste mensen

Ik heb hier de locs staan die digitaal zijn omgebouwd , hoe kan ik nu nagaan welke nummers ik in de mobstat in moet voeren ?
Re: Mobstat nummers marklin locs
je bedoelt de MS zeker met mobstat
Citaat van: MaK man op vrijdag 17 augustus 2007, 19:22:29
je bedoelt de MS zeker met mobstat

Of Makkelijke Onbetrouwbar Begrensd Stastion Ter Aansturing Treinbaan

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: RvdbB op vrijdag 17 augustus 2007, 16:44:45
Beste mensen

Ik heb hier de locs staan die digitaal zijn omgebouwd , hoe kan ik nu nagaan welke nummers ik in de mobstat in moet voeren ?

Beste RvdbB, vreemde naam trouwens, heb je geen voornaam?

Je kunt het best even naar hfkern gaan en daar je lok opzoeken en dan eenzelfde model opzoeken met een soortgelijke decoder en die in je MS invoeren.
Adress even aanpassen en voila.
Je moet het gewoon een paar keer proberen voordat het lukt.
Ik heb een pdf bestand waar een heleboel locs opstaan en waar ook de functie bij staat per loc.

Volgens mij is het gewoon de hele MS database.

Stuur mij een PB / Mail indien belangstelling.
hahaha leuke woodymax:P

Jah de locs zijn wel omgebouwd van analoog naar digitaal lukt het dan alsnog via die ene hfkern ?

ik bedoel kan wel locs kopen maar als ik ze niet kan laten rijden is er niks aan natuurlijk
Hallo,

Citaat van: RvdbB op zaterdag 18 augustus 2007, 11:07:32
Jah de locs zijn wel omgebouwd van analoog naar digitaal lukt het dan alsnog via die ene hfkern ?

Wanneer een loc/treinstel in een later stadium is omgebouwd naar digital, dan zul je er toch achter moeten zien te komen welke decoders gebruikt zijn. Iedere decoder zal een default adres hebben, dunkt me ? Met diverse centrales en o.a. de ESU LokProgrammer is het ook mogelijk om een decoder uit te lezen.

Vriendelijke groeten,

Rolf

Ik denk dat ik de locs verkoop en er een 1 loc met lange sleep voor weer koop dan  :P
Speciale Gast

Citaat van: Ron op zaterdag 18 augustus 2007, 11:27:59
                                                                   EDIT Marcel:
                                         vriendelijk verzoek geen ziektes gebruiken in posts op het forum :!:
Hallo iedereen,

Nou dat de boodschap duidelijk mogen zijn :!:. Dit tolleren we dus NIET :!:.
En nu graag weer On-topic ;).

Groetjes,
Marcel
Citaat van: Mister1736 op zaterdag 18 augustus 2007, 16:19:04
Citaat van: Ron op zaterdag 18 augustus 2007, 11:27:59
                                                                   EDIT Marcel:
                                         vriendelijk verzoek geen ziektes gebruiken in posts op het forum :!:
Hallo iedereen,

Nou dat de boodschap duidelijk mogen zijn :!:. Dit tolleren we dus NIET :!:.
En nu graag weer On-topic ;).

Groetjes,
Marcel

Volgens mij bedoel je tolereren.  :lol:

Maar ik weet dus niet wat er niet getolereerd word, wat wordt er bedoeld met "ziektes"?

On Topic
De databank met beschikbare nummers kan je op internet vinden. Deze staan te downloaden via de website van Märklin. Of je kan hier klikken en downloaden, let wel het bestand is in PDF formaat.
sorry ron neem geen info meer van je aan

kan via pb geregeld worden
Wiki Redactie

VT601 is one of my favorite trainsets

RvdB schreef als eerste vraag:
CiteerIk heb hier de locs staan die digitaal zijn omgebouwd , hoe kan ik nu nagaan welke nummers ik in de mobstat in moet voeren ?

Vervolgens na wat gediscussieer komt te conclusie:
CiteerIk denk dat ik de locs verkoop en er een 1 loc met lange sleep voor weer koop dan 

Dat is in mij optiek wel een hele simpele oplossing voor eigenlijk geen probleem.
Als de locs voorzien zijn van oudere decoders zoals de delta, 6080 en 6090 kun je toch gewoon het loknummer vinden aan de hand van de dipswitches.

Bij nieuwere locs zul je meer moeten proberen.
Je kunt er ook voor kiezen om de decoder te resetten naar de fabrieksinstellingen. Zo krijgt hij ook weer het originele adres.
Elke fabrikant heeft in zijn documentatie aangegeven wat het standaard-adres is.

John
ik weet HELEMAAL niks van die treinen he john

is het mischien niet het beste als ik er even mee langs ga naar een marklin dealer die weet hoe de locs uit elkaar moeten om even te kijken
Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Een goede dealer doet z'n best je op z'n minst de juiste gegevens te verschaffen. Neem je Mobile Station mee en ze zetten ze er vast voor je in. Als je het leuk vindt om het zelf uit te zoeken dan is dat cool, als je het lekker laat doen dan is dat ook cool 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Citaat van: ^Rook op zaterdag 18 augustus 2007, 11:14:43
Met diverse centrales en o.a. de ESU LokProgrammer is het ook mogelijk om een decoder uit te lezen.

Vriendelijke groeten,

Rolf

Beste Rolf,

De ESU LokProgrammer kan niet elke decoder uitlezen (sommige Uhlenbrock decoders bijvoorbeeld...). De nieuwere Maerklin loks hebben vaak een mfx decoder die niet door de ESU LokProgrammer (zo maar) kan uitgelezen worden.

Groeten,

nmbssncb (of Willy voor degenen die dat prettiger vinden; what's in a name)
=======

Hallo Willy,

Citaat van: nmbssncb op zaterdag 18 augustus 2007, 23:13:53
De ESU LokProgrammer kan niet elke decoder uitlezen (sommige Uhlenbrock decoders bijvoorbeeld...). De nieuwere Maerklin loks hebben vaak een mfx decoder die niet door de ESU LokProgrammer (zo maar) kan uitgelezen worden.

Je hebt helemaal gelijk. Dit had ik moeten vermelden :oops: Hartelijk bedankt, I stand corrected.

Citeerwhat's in a name)

Part of your identity ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf

een hele trotse papa van tygo en jamie

marcel even offtopic
CiteerEDIT Marcel:
                                         vriendelijk verzoek geen ziektes gebruiken in posts op het forum

CiteerHallo iedereen,

Nou dat de boodschap duidelijk mogen zijn . Dit tolleren we dus NIET .
En nu graag weer On-topic .

Groetjes,
Marcel

heel erg fijn dat je er na de vorige keer nog aan dacht stel ik zeer op prijs (heb ik er gelukkig toch nog iets mee bereikt )

groet en bedankt robert

ps on topic modus aan
Dat is inderdaad wel een goed idee ;) ze hebben de ook een treintafel dan kunnen we ze gelijk even testen of ze het doen onder de locnummers wat we dan uitlezen

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.