Hallo medeforummers,
@Jorg, onze kennismaking was wederzijds leuk ik ga komende week jouw baan eens rustig bekijken en een reactie zie je vanzelf.
Deze week ben ik bezig geweest met de berg die ik vorige week van gips heb gemaakt, eerst wordt deze bewerkt met een houtbeitel en daarna nog met een staalborstel. Daarna wanneer stofzooi is opgeruimd ga ik de berg kleuren met verschillende kleuren verf, laten we maar de foto's bekijken dat maakt alles duidelijk.

Hier ben ik met de beitel bezig geweest om de scherpe kantjes van het gips weg te halen en de rots wat mooier te maken. De muurtjes worden de naadjes dicht gesmeerd met gips en later de steentjes uit gekrast

De steengroeve heb ik ook al bewerkt maar daar ben ik nog niet tevreden over, ik ga hier nog wat aanpassingen aan maken.

Het geheel nadat het is bewerkt met beitel en borstel

De eerste kleur zit er op, zwart, ik heb dit erg sterk verdund zodat het zwarte pigment goed in de diepe groeven kan komen

Hier kun je de groeven die door de staalborstel zijn gemaakt goed zien, het geeft wat extra effect

De 2e kleur is bruin, deze heb ik minder sterk verdund, maar ik gebruik op de kwast weinig verf om niet alles bruin te maken, licht over de rots strijken. De muurtjes neem ik met deze kleuren ook mee

De 3e kleur is groen/geel, deze meng ik zelf en zet deze er hetzelfde op als het bruin.

Het hogere deel van de berg blijft een beetje groen omdat deze aansluit op de achtergrond, het eerste wit heb ik er al op gezet

De rest van de rots wordt met wit naar het grijs toe gewerkt

De 3e keer dat er wit overheen gaat om het goede grijs te krijgen

De muurtjes zijn hier nog te grijs

Maar met een bruine kleur er over ziet het er goed uit

Het uit eindelijke resultaat, ik ben best tevreden.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, de komende week ga ik hier nog verder mee zoals de steengroeve en als ik zover kom dan kan ik het bovenste spoor afmaken o.a. ballast en wat bomen en struiken.
Tot volgende week.
Groet Herman.