Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gotthard Strecke

Gestart door de iris zondag 16 februari 2014, 17:04:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman.

Het ziet er toppie uit  B) B) B) Portaal is je goed gelukt  :thumbup: Hoe je de bovenste rand hebt opgelost op de tunnelmuren is heel netjes.

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Herman

Ja idd de belichting speelt een grote rol bij de uitkomst van een foto.
De tunnelwanden met die boogjes erin zijn zeker de moeite.
Ben benieuwd naar de verdere afwerking.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Gaat mooi opschieten Herman! Als het helemaal klaar is: wat dan????  ;-)
Re: Gotthard Strecke
Citaat van: Has-bls op zondag 05 april 2015, 19:51:52
Gaat mooi opschieten Herman! Als het helemaal klaar is: wat dan????  ;-)

Uitbreiden,verfijnen, verfraaien en wat je nog meer allemaal kan verzinnen om aan de gang te blijven  :mrgreen:

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Dat gaat mooi zo, Herman !

Goede oplossing zo, met de tempex in de tunnel  :thumbup: Als die berg boven dicht is en verder afgewerkt, zie je van die overgang helemaal niets meer  :P

Veel plezier met verder bouwen, grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gotthard Strecke
Ziet er allemaal fantastisch uit. :thumbup:
Ga je vorderingen zeker volgen.
succes met de verdere bouw
Re: Gotthard Strecke
Gotthard
gast

Re: Gotthard Strecke
Gaaf hoor, keep on going!  : B)

Groet,

David
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ben ik weer een paar stapjes verder gekomen met baan, ik ben verder gegaan met de plaats waar de steengroeve moet komen, ik heb daar ook nog een lichtmast voor gemaakt. Verder de tunnelingang die daar onderligt afgemaakt en een pantogravenvanger gemaakt, kortom toch weer lekker aan het werk geweest en nu op naar de foto's.
Veel kijkplezier.


Dit is de plaats waar de steengroeve moet komen.


Zo moet het gaan worden, op de voorgrond heb ik nog een aan/afvoerweg gemaakt, als ik komende week zover kom dan zet ik dit in het gips en wordt het wat duidelijker.


Hier heb ik printplaatjes gemaakt voor de Schneider seinen deze worden onder de baan vastgezet, op de linkerzijde van het plaatje zit een stekkertje waar de draden aan zijn gesoldeerd


Rechts het zgn. stopcontact waar de stekker in wordt gezet die naar de OC32 gaat.


Deze draden worden vanonder in de baan gestoken en aan de bedrading van de seinen gesoldeerd, om makkelijker te kunnen werken bind ik de draden bij elkaar met krimpkous.


Het schakelstation dat boven in het bergstation staat heb ik verder afgemaakt, o.a. geschilderd met alluminiumverf, Revell 66, de schakelhendels aan de onderzijde rood geverfd en de hoogspannings bordjes er op geplakt, hier ben ik best tevreden over.


De mast met schijnwerpers, deze heb ik zelf bedacht, hij is gemaakt van een "turmmast" van Marklin bovenleiding ik heb daar een dwars latje van kunststof op geplakt en ook dit is in alluminiumverf gezet en daarna de 3 "Flutlichtstrahler" van Viessmann nr.6333, er op geplakt.


Onder de steengroeve is een tunnelingang en daar moest nog een pantogravenvanger voor worden gemaakt, hier is al te zien.


Op dit plaatje is hij beter te zien.


De Ae 6/6 mocht als eerste een proefritje maken, zoals jullie zien gebruik ik hier nog de oude Marklin bovenleiding en omdat deze wat verder naar achter liggen vind ik het niet zo storend, ik heb hier nog best veel van liggen van mijn oude baan. Beneden op het station ga ik Sommerfeldt gebruiken.


Dit vond ik zelf een leuk plaatje omdat je een doorkijk hebt naar het volgende portaal. Ik zit er over te denken om de masten van Marklin ook in alluminium te verfen maar dat wil ik eerst een proefje mee maken, dat zien we volgende keer.

Tot zover deze update.

Groet Herman.


Re: Gotthard Strecke
Herman

Mooie duidelijk fotoverslag. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Mooi gedaan Herman ennuh .............. goed opgelet!

Schakelstation is ook mooi geworden: beetje naar persoonlijk inzicht aangepast (?).

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Hallo Herman,

Fijne update, goed te zien en te volgen wat je aan het doen bent en hoe het eruit gaat zien  :thumbup:
Je zou de bovenkant van de bovenleiding-'draden' ook een donker kleurtje kunnen geven, dan zijn ze optisch (van de zijkant gezien), dunner. Of een kleurtje dat correspondeert met de achtergrond.

Ben benieuwd hoe het er straks met gips uit gaat zien  :P

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Mooie update Herman. :thumbup:
Je mast met schijnwerpers is mooi gemaakt. :)
Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Zieter mooi uit.  Blijf je werken graag volgen
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman.

Mooie vorderingen  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

Wat een mooie baan en mooie details.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ga je vorderingen zeker volgen. 8o

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo modelspoorders,

Deze week heb ik mij bezig gehouden met het verweren (roest) van mijn schakelstation en de schijnwerpermast ook ben ik met de Marklin bovenleiding masten aan de gang gegaan, en het resultaat valt mij niet tegen. Verder heb ik de hoek waar de steengroeve moet komen met gaas bekleed en in het gips gezet, dit staat nu te drogen. Hier ga ik komende week aan het afwerken en in de kleur zetten. Maar we gaan eerst even de foto's bekijken van de resultaten.


Hier heb ik het gaas aangebracht, ik gebruik hier wel het aluminium gaas van Noch voor en plak dit met hete lijm vast, er ontstaat dan een stevige ondergrond voor eerst het gipsverband en later het gips aan te brengen. Voor het gips gebruik ik van Knauff de roodband. De contouren worden nu al zichtbaar. 


Hier staat het in het gips, de roodband. De roodband maak ik normaal aan, dus een echte stevige massa die je er op aanbrengt, dat heeft 2 voordelen n.l. je kunt in een keer een dikke laag aanbrengen zonder dat het uitzakt en de droogtijd verkort je ermee.


Als alles goed droog is ga ik met de houtbeitel de rotsen vorm geven.


Hier zie je nog wat donkere plaatsen die nog niet helemaal droog zijn, de droogtijd bedraagt ongeveer 1 a 2 dagen, het ligt natuurlijk aan de dikte die je opbrengt.


Het schakelstation is nu wat vuiler geworden, ik heb hier roestpoeder van Noch voor gebruikt, eerst even de spuitbus met spuitlijm van Noch er dun op en dan de poeder aanbrengen.


Hier zijn ook de masten van Marklin bewerkt met alluminiumverf van Revell en daarna met de roestpoeder. Ook de mast met de schijnwerpers is bewerkt.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo HERMAN
Ziet er heel goed uit! Schakelstation komt goed uit de 'verf' en evenaart de werkelijkheid. Als die uitbreiding goed droog is en weer net zo bewerkt wordt als je ervoor hebt gedaan, dan is er weer goede vooruitgang geboekt. Niks overhaast; prima werk!
Complimenten :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Gotthard Strecke
Wauw, Herman,
wat een bouwwerk  :thumbup:

als er iets fout gaat, kan je er dan nog bij ?
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Strecke
Hey Herman,

Die berg begint er goed uit te zien. Knap hoe je zo netjes werkt. Bij mij zit alles er altijd helemaal onder.
De structuur die je op het stuk voor de korte tunnel hebt gemaakt beloofd wat voor de rest.

Zo in aluminium zien die oude Marklin masten er niet onaardig uit. daar kun je een hoop geld mee uitsparen. En die schakelpost is echt top!

Enige wat ik jammer vind is de losse bos draden in de portaal mast. Kun je die niet tegen een hoek aanlijmen, zodat ze strak lopen? Met wat secondelijm en een paar haarclipjes om ze vast te zetten moet dat te doen zijn.
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman.

Het ziet er inderdaad goed uit  :thumbup: We zijn benieuwd naar de kleur die je de bergen gaat geven.

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mede modelspoorders,

Dank jullie wel voor de complimenten, en ja, ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen.

@ Wim, ik kan van onder de baan nog overal bij, dat moet wel want zijn er calamiteiten dan moet je er bij kunnen. Even een indicatie; ik kan onder de berg bijna rechtop staan, ik ben niet zo groot, maar 1.83 mtr.

@ Arjan, dat ga ik zeker nog doen, dan ziet het netter uit. Bedankt voor de tip.

@ H&A, ik ben hier op dit moment mee bezig, in het weekend komt de update weer en dan laat ik zien hoe en wat ik allemaal heb gedaan.

Groet Herman. 
Re: Gotthard Strecke
Herman

Het was leuk met je te kunnen kennismaken gisteren op de workshop iTrain, nu kan ik een gezicht kleven op je avatar.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo medeforummers,

@Jorg, onze kennismaking was wederzijds leuk ik ga komende week jouw baan eens rustig bekijken en een reactie zie je vanzelf.

Deze week ben ik bezig geweest met de berg die ik vorige week van gips heb gemaakt, eerst wordt deze bewerkt met een houtbeitel en daarna nog met een staalborstel. Daarna wanneer stofzooi is opgeruimd ga ik de berg kleuren met verschillende kleuren verf, laten we maar de foto's bekijken dat maakt alles duidelijk.


Hier ben ik met de beitel bezig geweest om de scherpe kantjes van het gips weg te halen en de rots wat mooier te maken. De muurtjes worden de naadjes dicht gesmeerd met gips en later de steentjes uit gekrast


De steengroeve heb ik ook al bewerkt maar daar ben ik nog niet tevreden over, ik ga hier nog wat aanpassingen aan maken.


Het geheel nadat het is bewerkt met beitel en borstel


De eerste kleur zit er op, zwart, ik heb dit erg sterk verdund zodat het zwarte pigment goed in de diepe groeven kan komen


Hier kun je de groeven die door de staalborstel zijn gemaakt goed zien, het geeft wat extra effect


De 2e kleur is bruin, deze heb ik minder sterk verdund, maar ik gebruik op de kwast weinig verf om niet alles bruin te maken, licht over de rots strijken. De muurtjes neem ik met deze kleuren ook mee


De 3e kleur is groen/geel, deze meng ik zelf en zet deze er hetzelfde op als het bruin.


Het hogere deel van de berg blijft een beetje groen omdat deze aansluit op de achtergrond, het eerste wit heb ik er al op gezet


De rest van de rots wordt met wit naar het grijs toe gewerkt


De 3e keer dat er wit overheen gaat om het goede grijs te krijgen


De muurtjes zijn hier nog te grijs


Maar met een bruine kleur er over ziet het er goed uit


Het uit eindelijke resultaat, ik ben best tevreden.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie, de komende week ga ik hier nog verder mee zoals de steengroeve en als ik zover kom dan kan ik het bovenste spoor afmaken o.a. ballast en wat bomen en struiken.

Tot volgende week.

Groet Herman. 

Re: Gotthard Strecke
Herman

Je rotspartij ziet er geweldig uit, :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Blijf je vorderingen uiteraard volgen, zelf ben ik nog niet zover dat ik met de aankleding kan beginnen, ben nog volop sporen aan het leggen, en dan nog een grote klus alle draadjes solderen aan de respektievelijke ringleidingen en terug melders testen.
Re: Gotthard Strecke
Herman.

Je hebt de kleuren goed getroffen  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo HERMAN,
Jij mag best zeggen, dat het resultaat er prima uitziet. Speciaal de overgang van "Berg" naar de achtergrond is goed gelukt. Schakeringen van verf komt er goed uit en het zicht op die berg is goed gelijkend. Jij kunt tevreden zijn met jouw werkzaamheden. Die huisjes doen het eveneens goed op de achtergrond; die aankleding is prima!  :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

Wat een indrukwekkend landschap heb je gecreëerd! :thumbup: :thumbup:
Veel succes met het vervolmaken ervan.

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman, dat ziet er goed uit, het is ook mooi aangesloten op de achtergrond.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mede hobbyisten,

Na een paar weken weer een update mijnerzijds, ik heb niet helemaal stilgezeten wat mijn baan betreft, ik heb de steengroeve afgemaakt, de rotsen van groen voorzien, de rails geballast en geroest kortom toch veel werk gedaan.
Nu maar weer gauw naar de foto's.


De steengroeve is zover klaar


De kale werkvloer staat te drogen, hierna worden de details aangebracht o.a. bergjes met steen


De rails heb ik hier geballast met ballast van Anita Decor, deze ballast droogt mooi op in de kleur zoals ik hem graag wil hebben, als de ballast droog is dan doe ik de rails roesten gewoon met een kwastje en in het midden van het spoor ga ik er lichtjes met zwart over voor een olie/vet spoor


Dit is het rollend materieel voor de steengroeve, ik heb alles licht vervuild


Dit is een van de vrachtauto's gevuld met grove stukken steen.


Hier de volledige hoek met de steengroeve


Het bergstation is inmiddels ook klaar
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

Welk een prachtig stuk scenery heb je gemaakt :thumbup:
Maar ook de vervuilde vrachtwagen zier er :thumbup: uit!
Alleen komt de kleur van de uitgehakte rotsen wat vreemd
over t.o.v. de rest van de rotsen, want die zijn voornamelijk grijs ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

Wouw das echt zeer knap gedaan, die bergen als ik zover ben zal ik jou technieken ook toepassen,en hopelijk kan ik het benaderen.


Groeten

Peter
Re: Gotthard Strecke
Herman

Toppie hoor  :thumbup: :thumbup:

Ik ben het ook wel met Erik eens dat er misschien een ander kleurtje op het weg gehakte stuk zou kunnen maar dat is uiteraard eigen smaak.

Nu nog een paar mooie eigen gemaakte bomen  ;)

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Zo, nu de rest van de update anders wordt hij misschien te groot.


De steengroeve in vol bedrijf


En er moet wel gewerkt worden door de preisertjes


Ook hier nog wat beplanting


Rood wit hekje om de lichtmast, al zal dit niet veel helpen met zo'n zwaar materieel


Blik richting bergstation


De eerste trein door de bergen, de Ae 6-6 met Hangartnercontainers, toch een mooi gezicht


Blik richting bergstation, nu vanaf de andere zijde


De Ae 6-6 in aantocht

Zo heren dit was het voor vandaag ik plaats weer een nieuwe update wanner er weer genoeg is gedaan maar dat zal niet lang meer duren.
Uiteraard sta ik open voor advies of raad dus plaats gerust commentaar.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mannen,

@ Erik en H&A, het klopt dat de kleur van rotsen afwijken van wat je aan de buitzijde van de berg ziet, ik heb zelf nog gezien dat er verschillende kleuren steen onder de grijze berg vandaan komen vandaar deze keuze.
Bekijk onderstaande foto's maar eens.


Hier zie je toch echt verschillende kleuren en links zie je nog een stuk kale rots van een donkere grijze kleur



Deze foto's zijn niet van mijzelf, ik heb ze ergens opgedoken maar weet niet waar.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Mooi gedaan Herman!! Echt waar :thumbup: :thumbup: :thumbup: en ik zie een klassieker: Kipwagen van BREIJS & Zn?? Waar heb je die vandaan???


Re: Gotthard Strecke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Gotthard Strecke
 :) Het ziet er prachtig uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ach, en die kleur van die steentjes zien er waarschijnlijk op de foto ook weer anders uit dan bij jou op de baan.
Ik zie alleen maar een mooi geheel en een apart stukje scenery, niet iedereen heeft daar ruimte voor. B)


Dirk-Jan
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
Ik heb jouw foto's goed bekeken met alle details en ik moet jou een "pluim" geven. Je hebt alles zoveel mogelijk als in de werkelijkheid bewerkt; tot zelfs de banden van de vrachtwagens aan toe. Zelfs de steengroeve springt eruit en is een 'lust' voor het oog. Magnifiek, zoals die "Ae 6 - 6"over de 'brug' heen komt; mooie foto :thumbup: Bergdorpje komt er steeds mooi uit en je hebt een goede achtergrond gekozen. Kun je 'bergen' van de achtergrond ook nog verschuiven? Ik zag namelijk een schaduwwerking van de bergen.
Voortreffelijk gedaan en bedankt voor de update. :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Citaat van: Has-bls op zaterdag 13 juni 2015, 16:15:21
Mooi gedaan Herman!! Echt waar :thumbup: :thumbup: :thumbup: en ik zie een klassieker: Kipwagen van BREIJS & Zn?? Waar heb je die vandaan???
Ik hoop maar dat die enorme steenklompen onder de losklep door kunnen... ;)
Re: Gotthard Strecke
Herman

Prachtige foto-update, een echt meesterwerk, zeer geslaagde steengroeve.
Echt top  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Herman.

Het origineel heeft wat meer kleurschakeringen en is ruiger qua vormen.Dat zal het wel zijn.Maar je kan er zeker tevreden mee zijn zoals het er nu uitziet  B) B) B)

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Kleuren vangen in een foto blijft altijd een momentopname en zegt niet altijd alles. Het is afhankelijk van lichtopbrengst en lichtinval. Natuurlijke kleuren nabootsen blijft een lastig item.

Het origineel wat Herman plaatste: die kleuren kunnen er na een kwartier al weer anders uitzien. En dat geldt zelfs op de modelbaan.

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

Oeps, sorry, het was niet mijn bedoeling om van de kleur van de steengroeve een 'issue'  te maken: :oops:
zoals ik al schreef was het iets wat mij als eerste opviel. Echter, de bijgehaalde voorbeeldfoto's
leveren duidelijk bewijs dat het wel degelijk klopt! Ik heb mij in de materie ook niet verder verdiept
en veronderstelde dat alles in de zelfde kleurschakeringen zou zijn ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman,

Wat kan ik nog zeggen na die lovende woorden, verder zeer maar zeer mooi gedaan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mannen,

Dank je wel voor de lovende woorden dit geeft je ook een stuk van waardering voor je werk waar je altijd je best voor wilt doen.
@ H&A, jullie schrijven "nu nog een paar mooie zelfgemaakte bomen", nou ik kan jullie zeggen ik ben er mee bezig geweest, maar sorry, daar heb ik het geduld niet voor, en het lukte mij ook niet zo best. De struiken gaat nog, maar bomen........

@ Henk, die Kiepwagen van Breijs en Zn. die heb ik van mijn schoonzoon gelregen, wat wij hebben met treinen heeft hij met vrachtwagens. Deze modellen krijgt hij of soms koopt hij ze bij zijn cliënten, hij is nl. verkoper bij Scania Nederland.

@ Gerard, die achtergrond kun je niet verschuiven maar de schaduw die je ziet komt door het fotograferen, in het echt zie je niets.

@ Wim, wat betreft die blokken steen in de vrachtauto ik denk dat ik die ga veranderen, er staat in de steengroeve een geschikter model. Het model van "Case".

@ Erik, geen probleem van de steengroeve, ik vind het fijn dat er over wordt gediscussieerd want daar leer ik zelf ook van, en desnoods verander ik het.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gotthard Strecke
Schitterend, echt waar.  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke, Herman is voorlopig uitgeschakeld
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke, Herman is voorlopig uitgeschakeld
Hallo allemaal,

Zoals jullie hebben gemerkt is het hier stil geworden, nou dat heeft z'n reden. Ik heb voor enkele weken gelden een nekverkramping gehad en kon op dat moment niets meer. Er was een remedie, plat liggen en proberen de nek weer heen en weer te kunnen krijgen, van de huisarts heb ik pijnstillers (morfine) gekregen, de fysiotherapeute komt aan huis en verder veel van de wereld af van de morfine.

Vanaf nu gaat het al weer wat beter, ik moet alles rustig aan doen en het ergste is zo min mogelijk achter de laptop dat is te inspannend, dus ook géén forum wat mij toch wel pijn doet maar ja het moet maar zo 't is niet anders.

Dus mannen, zo gauw het weer beter gaat en ik ga weer aan de slag dan horen jullie van mij wel weer.

Met vriendelijke groet,

Herman. 
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Sterkte ermee Herman en beterschap!

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
Herman, 'k wens je een spoedig herstel toe :important:
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman,

Das minder fijn nieuws, kijk maar beetje uit met die morfine werkt zeer verslavend. hopelijk snel beter dat je weer rustig aan je baan kan werken.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Beterschap toegewenst Herman. :thumbup: :thumbup: :thumbup: