Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe baan - Eerste voorlopige baanplan

Gestart door Alfredo vrijdag 24 mei 2013, 07:52:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe baan - Eerste voorlopig baanplan
Klein vraagje... zie bijgevoegde afbeelding. Een simpele kruising met M-rails, is dat niet mogelijk zonder dat je moet prullen met die kleine rails? In het voorbeeld een bocht met 5100, wissel 5202 en dan een kruiswissel. Zit ik al uren op te sukkelen...
Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Met M-rails heb je de theorie en de praktijk. Kruip eens achter je computer vandaan en probeer het gewoon uit te leggen op de vloer. Grote kans dat het gewoon past.

Citaat van: RoelMarklin op maandag 23 november 2015, 19:30:00
Het kleinste stukje is nr 5208. Dat is helemaal zwart. Het iets grotere stukje, met 2 dwarsliggers, is 5210.
Ik had de nummers niet paraat, ook de precieze afmetingen niet. Je informatie lijkt me correct.

Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Kijk ook eens in de wiki >> klik <<
Hier vind je alle railtypen met nu,mer en afmeting en diverse railvoorbeelden met wissels en kruisingen.

Groeten,
Roel
Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Kruip eens achter je computer vandaan en ...

Damn, de laatste keer dat ik dat hoorde was ergens in mijn puberjaren, maar dan eerder in de context van => "zou je ne keer niet iets nuttigs doen in plaats van heel den dag achter den computer te zitten."

Efkes een deja vu gevoel!  :D

Wiki eens bekeken, zitten interessante schema's bij. Ziet er naar uit dat die kleine pas stukjes niet te vermijden zijn?
Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Nieuwe baan - M-rail kruising faalt
Hallo Alfredo,

Ik zie dat je veel korte stukje gebruikt op je tekening van het baanplan  8o
Je zou ook met de dremel, een rechte rail op lengte maken,
en dan heb je ook geen last van hobbelende treinen, ziet er ook wat netter uit.

Klik hier maar eens, is ook gelijk een scheiding voor een sein.

Gr Einte

Re: Nieuwe baan - Eerste voorlopige baanplan
Ondertussen een 2de baanplan uitgetekend maar... verkeerd gemeten. Geen rekening gehouden met de schuine kant (gewoon op de vloer gemeten). Op een hoogte van 90cm verlies ik door de schuine kant 35cm.  :( :( :(
Re: Nieuwe baan - Eerste voorlopige baanplan
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Nieuwe baan - Eerste voorlopige baanplan
Hoi Alfredo,
Je kunt dat plan met de kruising passend maken door in het rechte stuk tussen de wissel 5202 en de kruising aan beide kanten een stukje 5208 in te passen.

Verder: hoort dit topic niet onder' Baanplannen ontwerpen'  te staan?

groet, Gertjan