Even een kleine up-date zonder fotomateriaal enz.
De laatste paar dagen eerst het nodige technische werk verricht onder het lok-depot. De wissels wilden niet goed om en - net zoals politiek - denk je dat de lok rechtsaf gaat, rijdt ie rechtdoor (of omgekeerd)
Van de circa 24 wissels is nu de helft voorzien van het 'oude' mechaniek. Ik ben op jacht naar nog een aantal exemplaren ......
De tweede versie M7548 bleek de boosdoener: het veertje heeft mogelijk te weinig spanning om de wisseltongen om te zetten. Een gouden greep is vooralsnog de eerste variant van M7548 met een starre kunststof staafje. Die werkt beter. Bij een aantal 2de hands exemplaren heb ik d.m.v. een aluminium pijpje, een 'spalkmethode' moeten toepassen om het pootje op de goede lengte te krijgen: en dat werkt! Dus geen weggegooid geld voor een aantal gekochte mechanieken met 'een te kort pootje'.
Eind volgende week hoop ik alle wissels van het lok-depot te hebben voorzien van het oude mechaniek. Dan kan aan de bedrading worden gewerkt van zowel de wissels als de baan- en digitale spanning. Verder kan de laatste baansectie 'onder draad' worden gezet.
Toen ik nog in het analoge tijdperk verkeerde, was het de bedoeling om het draad ook onder rijspanning te zetten. Misschien zijn de isolatoren nog op de foto's te herkennen. Van het onder rijspanning zetten van de rijdraden zie ik nu van af: ook vanwege mogelijke conflicten in het digitaal bedrijf.
Daarna ga ik het schaduwstation verder onder handen nemen, proberen de LOK-programmer te updaten en nog een paar loks nakijken (met name LIMA Re 4/4 BLS).
Morgen maar eens genieten van het mooie weer (als de voorspellingen uitkomen)!
Groeten,
Henk