Van Krokodil14253 ontving ik via PB het volgende (quote):
"Je hebt veel foto's van bovenleiding in-t-echie geplaatst met artikelnummers daarbij. Nou heb jij het over de moderne bouwwijze, en zoals je zelf al aangeeft, het is zo verschillend in Der Schweiz. Toen ik de voorbereidingen trof, om de bovenleiding op mijn diorama te bouwen, ben ik in mijn vakantie naar Thun geweest, omdat daar nog de oudere overspanningen aanwezig waren. Ik heb daar veel foto's gemaakt.
Waar ik ook enkele foto's van heb (en wat ik even niet zo 1-2-3 in je draadje terugvind, maar misschien heb ik het gemist of nog niet bekeken) is de typisch Zwitserse "constructie", die boven Engelse wissels hangt. Meestal heeft het doorgaande spoor een normale draad; het kruisende spoor heeft een soort van ruitvorm in de draad gebouwd. Deze constructie heb ik nagebouwd, met behulp van Sommerfeld Profi draad (0,5 mm) Als je interesse hebt, wil ik je wel foto's toesturen; model en/of echie."
"Op de foto's kun je de ruit duidelijk zien. 2 foto's heb ik vanaf de Grosse Schanze in Bern gemaakt; 2 andere zijn vanaf het perron gemaakt. Op de foto's kunje goed zien, dat de breedte van de ruit bijna net zo breed is als het sleepstuk van de stroomafnemer".
Harry; hier maak je diverse lezers blij mee!
Je foto's van het typisch kruisen van de draden heb ik geaccentueerd daar waar het omgaat en op jouw aanbeveling hier ook geplaatst. Uiteraard zijn we erg benieuwd hoe jij deze constructie hebt vertaald naar model, inclusief gebruik Profi-draad!!