Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Auto's met licht

Gestart door Jongslog donderdag 28 maart 2013, 19:33:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Auto's met licht
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Auto's met licht
Via marktplaats een stel auto's voor weinig gekocht. Het zijn geen mooi afgewerkte modellen en de h0 is ook wat dubieus, ze zijn iets kleiner. Voor mijn doel echter prima. Een snelweg met een file die wat achteraan in het landschap ligt.

De auto's heb ik zelf voorzien van LED-verlichting. De koplampen boor ik uit en in de boorgaten doe ik een drupje lijm zodat het net glas lijkt. Een zwart papiertje er in leggen zodat het licht niet in de auto zelf schijnt. Een witte LED voor, een rode achter en een weerstandje en dan heb je voor circa 1 euro een wagen met lampen.


Re: Auto's met licht
Lid sinds: 2011

offline
Re: Auto's met licht
Ziet er erg leuk uit Henk!
Re: Auto's met licht
0108daniel
gast

Re: Auto's met licht
Ik neem aan dat die kabels op de achtergrond de kabels van de auto's zijn?
Of zit er een batterijtje in de auto's.
Welke spanning heb je ervoor gebruikt?
Re: Auto's met licht
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Auto's met licht
De draadjes zijn inderdaad van de stroomvoorziening voor de auto's. Via een gat in de bodem van de auto en een gat in "het wegdek" verdwijnen de kabels onzichtbaar naar de trafo, gelijkspanning 12-16 volt.
Re: Auto's met licht
0108daniel
gast

Re: Auto's met licht
Oke dankje.
Re: Auto's met licht
Lid sinds: 2011

offline
Re: Auto's met licht
inderdaad mooi gemaakt

maar ik zeg dit speciaal voor daniel het ligt aan de ledjes die je gebruikt welke spanning je erop moet zetten. zoals al in de begin post staat zitten er ook weerstandjes tussen. je hebt ook 12 volt ledjes maar die zijn meestal te groot voor dit doel. dus als je zo die 12-16 volt erop zet dan blaas je de ledjes op dus een weerstandje ertussen. gewoon een waarschuwing voor alle anderen die dit ook willen proberen.
met vriendelijke groet
rick