Je haalt je een boel ellende op de hals, ik zeg niet doen. De massa mag je van elke (analoge, digitaal werkt dat weer anders) trafo koppelen, echter de plus niet.
Als je met één trafo een ovaaltje maakt en er een of meer treinen op laat lopen, maakt het niets uit wat de plus en de min is (immers: wisselstroom/spanning, welke was het nu ook alweer.....), echter met wissels, seinen en erger: die tweede trafo wordt het een hel. Je zal dan ook de railbedding moeten scheiden, ik rijd zelf M rails, dat is eigenlijk een verloren wedstrijd. Bij C weet ik dat niet zo goed. Aangezien de railbedding en rails zelf normaal gezien voor de massa is, mag deze worden doorgeschakeld naar alle trafo's. Verder gaan alle seinen er vanuit dat de massa, de 'rode' draad ('B') en de gele ('L') respectievelijk de massa, de rijspanning en de lichtspanning zijn. Als je je spoor zo gaat aanpassen dat de massa en de rijbaanspanning omgedraait zitten, loop je het risico dat je dus ook aan sommige seinen moet knutselen. Verder bedenk ik mij zojuist dat het niet heel erg slim is, aangezien de wissels die je wilt schakelen graag de volle stroomsterkte (is de gele uitgang op de trafo) willen, de rijspanning is veel te zwak om de wissels te schakelen (zeker als je de trafo niet op 250 zet maar ergens halverwege).
Kort verhaal lekker lang: Theoretisch kan het (immers wisselspanning/stroom) de praktische kant van het verhaal wordt een drama en wellicht zelf schade aan je verzameling als het ergens per ongeluk fout gaat.