Nieuws:

NOG STEEDS TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

Wat voor draagwagon is dit?

Gestart door Dennis1984 maandag 03 oktober 2011, 23:02:19

Wat voor draagwagon is dit?
Zie foto :).

Wat voor wagon hebben we het hier over? Bevindt zich in een HUPAC trein, maar dit is niet het type MEGA II volgens mij. Het gaat dus om een gelede containerwagen. Ik kan het aan de hand van plaatjes op het internet niet achterhalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Wat voor draagwagon is dit?
Blausee-Mitholz
gast

Klik naar de buren ook met mijn bijdrage nu als gast

Mvg, Johan
Johan,

Bedankt voor je snelle antwoord. Jij bent ook echt een encyclopedie als het gaat om dit onderwerp :).

Nu is het nog wachten tot deze -prachtige- containerwagen als h0 model wordt uitgebracht.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Blausee-Mitholz
gast

Zijn mijn eigen foto's dus zal ik ze hier ook even neer zetten.

Alle foto's 11 juni 2008 te Frutigen CH.

Mvg, Johan
Blausee-Mitholz
gast

Enkele wagons van dit nieuwe type was maar een kort leven beschoren, ze overleefden de tunnelbrand in de Simplon niet  :(

Mvg, Johan
Komen ook aan bod in de Railhobby van vorige maand of daarvoor.
Erg interessant die containerspecial!

Koen
Evenals de trailers en vaten die het niet overleefd hebben! :-)
En zoals Koen aangaf staat e rin de Railhobby de laatste maanden veel bijzondere informatie over containers. :)

Groetjes,

Antal
Bedankt voor jullie reacties allemaal :).

Nogmaals: als ik kijk naar de assortimenten van verschillende modelboeren (inclusief KombiModell), dan is dit volgens mij zo'n beetje het enige type draagwagon (in ieder geval van hetgeen in Zwitserland rijdt) dat niet is uitgebracht danwel is aangekondigd. Alle andere modellen zijn ooit wel eens op de markt gekomen. En dat is jammer, want ik vind het een modern uitziende wagon.

Met vriendelijke groet,
Dennis
En nu maar wachten...

Citeer
Dear Mr.,

new items are top secret. So wearen't allwed to discuss about possible new items. But we took your suggestion on an intern list with wishes for new products of our customers.

Sincerely yours,

Your Maerklin Customer Service

Met vriendelijke groet,
Dennis