Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

ECOS II touchscreen niet te calibreren

Gestart door Wasmi zaterdag 30 juli 2011, 20:12:20

ECOS II touchscreen niet te calibreren
 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :-( en nog wat meer van zulke uitdrukkingen.....

mooi zo'n Ecos, vooral in de doos......

Heel blij het ding aangesloten, volgens het boekje (ja... beetje van de oude stempel), vlug een testbaantje gelegd op de eettafel, stekker in het stopcontact..... opstartschermpje......  ff wachte...... ff wachte.....

mooi, beginscherm met de opmerking dat je regelmatig de sw moet updaten, ok..... het groene V'tje aanraken..... NIKS!!!!!! ook met het stiftje      NIKS.................

meende me iets te herinneren van de voedingspanning niet op het allerlaagst zetten.... stekker eruit, spanning halverwege gezet (stond inderdaad op z'n laagst)  

stekker erin..... ff wachte...... joh..... reageert op het scherm en begint de mfx lok op de baan in te lezen....

ff wachte.......

(gvd, waar is m'n IB......)

ok lok ingelezen, rijden geluidjes, alles.... mooooooiiii.... ok, ff naar het instellingenscherm kijken..... nakkes, reageert weer niet op het touchscreen.....

ff lezen.... ok, op de ESU site staat een verhaaltje dat sommige systemen opnieuw moeten worden gecalibreerd.... een Vulcan death grip toepassen (f2 en F7 zowel links als rechts tegelijk indrukken...) calibratieschermpje.... mooi.... raak het rode kruisje aan...... nakkes niks helemaaaaaal niks..

ok, en nu..... ff lezen.... ah, opnieuw opstarten met STOP en F6 ingedrukt houden doet een factory reset..

mooi....

opstarten, krijg kramp in m'n vingers...... weer twee minuten maar nu die twee toetsen ingedrukt houden....

mooi.... krijg meteen kalibratiescherm, en, kan de kruisjes nog aanraken ook, scherm reageert... 3x rood, 3x groen....

foutmelding..... :evil: :evil: :evil: nog een keer..... en door en door.... en vervolgens reageert het niet meer.... ok, weer gereset, zelfde verhaal..... en door en nog een keer......

ok dan maar hulp van het ESU forum... oh ja, registreren.... k*** duurt twee (werk)dagen voordat je toegang hebt...

ok, kan eventueel nog de noodsoftware laden, maar dan moet er ook meteen nieuwe software in, en die kan ik niet downloaden omdat ik nog geen toegang tot de site heb...

heleboel niet zulke nette woorden die ik hier niet zal opschrijven, maar ik heb een vrij 'kleurrijk' vocabulaire....

ok, help... weet iemand van de ECOS experts hier wat ik nog kan doen, behalve het ding terugbrengen???? Dat gaat ook weer ff duren want m'n handelaar is net voor 3 weken op vakantie gegaan vanmiddag, ik was z'n laatste klant....... en opsturen naar Dld verrek ik, heb net een apparaat van een slordige ?600 gekocht en kan er dan tig euro porto op gaan plakken omdat het grafding niet werkt.... echt niet!!!!!

gloeiende gloeiende!!!! hoop wel dat het beter wordt, anders haal ik m'n geld terug 9over drie weken  @#$@!%^**&  :evil: :twisted: :twisted: :evil: :evil:

ok, geen paniek, ff lezen..... ok, scherm kalibreren
Re:ECOS II touchscreen niet te calibreren
Hoi

Koop een Raptor,

Niks geen geemmer meer!

teunis

graag een glaasje wijn

geen reactie waard.Vermoedelijk een ECos hater.Eerst mensen van de firma zelf aanspreken zou mss beter zijn dan al de zwarte gal op een forum te spuwen.Daar is niemand mee geholpen.
Of zoals het op een forum betaamt eerst hulp vragen.Vind dit topic gewoon een regelrechet aanval op ESU.Mss moeten mederatoren hier ingrijpen.Weet wel dat ESU een ongekende support en garantie geeft.
ach Johnny, ik vraag echt alleen om hulp, en leg uit wat ik allemaal al heb geprobeerd.... het forum kun je pas twee werkdagen na aankmelding op, da's niet echt handig bij initiele problemen, en ja, als je net ? 600 hebt uitgegeven, dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat het werkt, en zo niet dat je in elk geval toegang hebt tot informatie waar je verder mee zou kunnen komen....... en nee, ik ben geen ESU hater , want dan had ik het ding niet gekocht, bovendien gebruik ik een hele zooi ESU decoders, heb een programmer en een profi prüfstand.... dus haten nee. misschien kan je helpen ipv zo te reageren...

Walter

en nee, ik wil geen raptor.... ik wil iets moderns
Citaat van: Wasmi op zaterdag 30 juli 2011, 20:31:39
ach Johnny, ik vraag echt alleen om hulp, en leg uit wat ik allemaal al heb geprobeerd.... het forum kun je pas twee werkdagen na aankmelding op, da's niet echt handig bij initiele problemen, en ja, als je net ? 600 hebt uitgegeven, dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat het werkt, en zo niet dat je in elk geval toegang hebt tot informatie waar je verder mee zou kunnen komen....... en nee, ik ben geen ESU hater , want dan had ik het ding niet gekocht, bovendien gebruik ik een hele zooi ESU decoders, heb een programmer en een profi prüfstand.... dus haten nee. misschien kan je helpen ipv zo te reageren...

Walter

Ik weet niet of dit standaard is ingesteld, maar misschien kan je de ECOS II via de pc een factory reset geven... Bij mij sloegen de functietoetsen door, de ene loc zijn functie waren te bedienen bij de andere loc dan niet  8o :?. Een reset hielp niet maar een factory reset wel... Het is een blijft een computer waar een soort linux op draait...

groeten Dylan
Citaat van: Wasmi op zaterdag 30 juli 2011, 20:12:20

(gvd, waar is m'n IB......)

:D

Relax, morgen nieuwe dag. Gaat goedkomen (toch?)

Gr, Ben.
Citaat van: teunistreinen op zaterdag 30 juli 2011, 20:19:32
Koop een Raptor,
Wat mot je hier nou mee  ?.

Hallo Walter,

Overbodige vraag naar zijn de batterijen in orde ?.

Mvg,
Peter

graag een glaasje wijn

waarom dan zo negatief ? Ik denk steeds aan de beginnende modelbouwer.Meestal jonge kids.Als deze de zoekfunctie gebruiken zien ze een afbrekend topic over de ECOS2.Gaan deze kerels meteen wat anders denken.Gewoon het probleem stellen , en uitleg of hulp vragen was heel simpel en makkelijk geweest.Dan had je volgens mij reeds een hoop meer reacties gehad.
Volgens ESu moet je dan een factory reset doen en dan het scherm hercalibreren.Normaal doen zij het in de fabriek.Als hier al een fout is gebeurd dan is het jouw verkoper.Die wordt geacht toestellen te testen alvorens ze de winkel uitgaan.Bij mij is dit ook gebeurd.Ik werk sinds anderhalf jaar met Esu toestellen (ECOS2 color en 3 boosters + decoders) en zou niks anders meer willen.Ze geven een perfekte ondersteining en de garantie is uitmuntend.Ik had een booster 8 Amp die na 1,5 jaar het niet meer deed.Gewoon bij mijn handelaar binnengegeven en zonder aarzelen na 2 weken een volledig nieuwe gekregen.
Ben soms ook wel eens geneigt om een reaktie op fora te geven maar zoek dan eerst een oplossing en raad bij collega's.En ook tegelijkertijd een mail naar de firma.Daarna komt het meestal door simpele dingen in orde of geeft de fabrikant dan een positief gevolg.
Ja Johnny, zo zou het moeten zijn, maar helaas blijft hij hangen in het calibratiescherm. Kom er gewoon niet meer uit, heb het echt tientallen keren geprobeerd. Nu komt hij na het booten meteen in het kal scherm, alleen reageert het scherm zelfs niet meer op het aanstippen van het eerste kruisje. Toch wel jammer. Ik ben er van overtuigd dat het gaatwerken, alleen dat dit nu net op deze manier moet fout gaan is nogal vervelend en dan druk ik me voorzichtig uit. Ik rij al digitaal vanaf het moment dat M* met de 6020 uitkwam, begin 1988, en heb al heel wat achter de rug met andre systemen, de Ecos is nu het neusje van de zalm, alleen de mijne nu ff niet...
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Citaat van: Wasmi op zaterdag 30 juli 2011, 20:31:39

>:-D >:-D

Jammer dat je tegen dit soort problemen aan loopt, er worden oplaadbare baterijen bijgeleverd en die zijn leeg als je ze uit de verpakking haald.

Misschien eerst een tijdje onder stroom zetten om ze op te laden, ook zit er op de voeding een potmeter om het voltage te veranderen deze stond bij mij op 13,5 V wat veel te laag is uiteindelijk zou je rond de 17,5 V uit moeten komen.

Nu is het lastig in te stellen als het scherm niet goed werkt maar het kan geen kwaad om de potmeter alvast wat op te draaien.

Ik hoop dat het snel gevonden is, hierna gelijk alle update's erop zetten wel een voor een ( dus steeds een nieuwe versie en niet in een keer de laatste erop zetten want dat werkt niet ).

Mvg,

Peter / degeluidman.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 30 juli 2011, 21:54:03
Jammer dat je tegen dit soort problemen aan loopt, er worden oplaadbare baterijen bijgeleverd en die zijn leeg als je ze uit de verpakking haald.

Misschien eerst een tijdje onder stroom zetten om ze op te laden, ..

Hoi Walter,

Da's een goeie. Peter zei het ook al.  Idd bij ieder apparaat waar dergelijke batterijen bij zitten, zijn ze leeg. In de manual staat ook deze eerst op te laden. Maar die had je al gelezen waarschijnlijk.  ;)

groet,
Michiel
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo Walter,

waarschijnlijk heb je de kruisjes niet netjes in het midden aangevinkt en is je scherm dus nog steeds niet gecalibreerd, even opnieuw proberen liefst met een stylus pen die standaard bij de Ecos is meegeleverd, de aanhouder wint, je zal het calibratieproces volledig moeten doorlopen.

met vriendelijke groet,

Walter

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Alles heeft zijn voor- en nadelen, geduld is een schone zaak, ook voor de ingewikkelste zaken komt een oplossing.

Nee, ik kan je niet helpen, maar er zijn al een paar Esu Gebruikers betrokken geraakt, dus het komt wel goed.

Groet, Anne W
Gents, ben druk bezig....

de potmeter van de voeding heb ik ongeveer halverwege gezet, en van de accu's had ik gelezen. Het ding staat nu al een poosje aan, maar 0 reactie (meer) op het aantippen van het eerste kruisje in het calibratiescherm, en dan kom je dus gewoon niet meer verder.  Eerst maar eens ene paar uurtjes slapen, en morgenmiddag weer verder proberen te komen. Het zal wel een keer lukken :|

Was inderdaad van plan om na het eerste testrondje de sw updates uit te voeren, maar dat moet nu nog ff wachten....

tot zover mijn dank voor jullie tips....

Walter

Light My Train

Ps. Hou hem een nacht aan, dan kunnen die baterijen opladen. Met lege batterijen vertonen de ecossen wel es problemen. Truste!
Da's precies wat ik heb gedaan..... net ff gekeken, geen verandering :(

dan maar wachten totdat ik bij het forum kan, en morgen maar eens met ESU bellen....  :-( :-( :-( :-( :-(
Forum Moderator

Citaat van: Wasmi op zondag 31 juli 2011, 08:28:11
Da's precies wat ik heb gedaan..... net ff gekeken, geen verandering :(

dan maar wachten totdat ik bij het forum kan, en morgen maar eens met ESU bellen....  :-( :-( :-( :-( :-(

Hoi Walter,

Ik ken heel wat mensen met een Ecos, van deze problemen heb ik zelf nog nooit gehoord.

Het probleem wordt natuurlijk opgelost, maar ik begrijp dat je hier van baald je wilt immers met zo,n ding aan de slag.

Sinds een maand staat hier ook de kleuren versie en het is een genot dat kleurenscherm ( ik had eerst de ecos 1 ) en die draaid zonder problemen.

Dat gaat bij jou ook gebeuren.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
HAllo Wasmi ,

Ik heb zelf ook het probleem gehad de het touch scherm wel beeld geeft maar niet getoucht kan worden . Instellingen zal niet helpen , wat het zal wel hoogstwaarschijnlijk het zelfde zijn als die van mij : Stekkertje tussen het moederboard en het scherm los , Op sturen voor reparatie naar Ulm via de handelaar .

Dit euvel is een transporteuvel , De Ecos word in china gemaakt en alleen via Ulm verdeeld of repareerd . het is bekend bij ESU . Dit is door de vertegenwoordiger van ESU in NL , Danckeart gezegd op Ontracks .

Als je slim bent stuur je hem op en hou rekening met een lange tijd voor reparatie ( mijn ecos was bijna 5 maanden weg , begin december - begin mei )

Maar omdanks deze tegenslag , als ik het weer zou moet doen , weer een Ecos 2 . Het scherm is rustig , en je hebt veel mogelijkheden .

Toch k*t om te horen dat ze het niet verbeterd hebben op dit punt .

MaK Man
Forum Moderator

Als ik het dus goed begrijp is het een losgeschoten stekkertje.

Ik zou hem openmaken en het stekkertje vast maken.

Natuurlijk hoort dit niet maar maanden wachten lijkt me ook geen optie.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
als dat zo is verwacht ik gewoon onmiddellijk een nieuwe... ik ga toch geen berg geld uitgeven om er vervolgens 5 maanden op te moeten wachten....... uhoh..... heb helemaal geen zin in zulk gedoe. Brrr slecht vooruitzicht.... Het vreemde is dat hij het af en toe wel deed, maar nu is het echt niks meer.... toch bedankt voor de info

(en wie zei er nu dat M* geen kwaliteit meer levert??? krijg de indruk dat dit andere leveranciers ook overkomt ;) )

Walter
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo Walter Smit,

er staat iets over callibreren van de Ecos 2 op het Esu forum,
http://www.esu.eu/support/faq/digitalsysteme/ecos-digitalzentrale/

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes,

Walter
Citaat van: Wasmi op zondag 31 juli 2011, 10:32:18
als dat zo is verwacht ik gewoon onmiddellijk een nieuwe... ik ga toch geen berg geld uitgeven om er vervolgens 5 maanden op te moeten wachten....... uhoh..... heb helemaal geen zin in zulk gedoe. Brrr slecht vooruitzicht.... Het vreemde is dat hij het af en toe wel deed, maar nu is het echt niks meer.... toch bedankt voor de info

(en wie zei er nu dat M* geen kwaliteit meer levert??? krijg de indruk dat dit andere leveranciers ook overkomt ;) )

Walter

Overal komt het voor hoor,en 5 weken is te gek voor woorden....wie had het over de goede service ?????
Moet je eerst eens met een handelaar praten die esu verkoopt,waar je ook komt en waar je ook vraagt .....zo goed zijn ze niet hoor,en dan druk ik me nog zachtjes uit.
Heb inmiddels al genoeg geleerd van hun producten...snelle service no way .....bestellingen die weken duren,verkeerde niet gevraagde leveringen en kan er nog wel een paar opnoemen ,maar daar is niemand bij gebaad.
Ben echt wel blij met esu producten hoor,maar op administratief en service hebben ze nog een berg te leren....en zeker kwa opmerkingen van morgen doen we het op de post mijnheer....ja 14 dagen later .... maar dat zijn we inmiddels gewend.
De ecos terug sturen noway.....een briefje maken en die in de brievenbus gooien bij je leverancier met de mededeling dat dat ding niet werkt,en dat je hem komt ruilen als ie terug is van vakantie.
Uiteindelijk zal echt alles goedkomen,je hebt nu alleen ff de pech dat ie net op vakantie is.
Er zijn mensen die altijd pech hebben...nu is het helaas jouw beurt.

Mvg: Alex die hoopt dat het snel word opgelost.
Citaat van: wissels op zondag 31 juli 2011, 10:50:04
Hallo Walter Smit,

er staat iets over callibreren van de Ecos 2 op het Esu forum,
http://www.esu.eu/support/faq/digitalsysteme/ecos-digitalzentrale/

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes,

Walter

hey andere Walter, dank je, die tip had ik al gelezen en geprobeerd, daar bleef hij  'hangen' in de procedure, kreeg iedere keer weer dezelfde foutmelding dat het kalibreren niet kan worden voltooid en dan maar weer opnieuw. Nu reageert hij ook (al ene posje) niet meer op het eerste kalibratie kruisje.... Ik ben bang dat de mijne hetzelfde euvel heeft als die van MaKman.....

Citaat van: Aliebengalie op zondag 31 juli 2011, 11:10:10

De ecos terug sturen noway.....een briefje maken en die in de brievenbus gooien bij je leverancier met de mededeling dat dat ding niet werkt,en dat je hem komt ruilen als ie terug is van vakantie.
Uiteindelijk zal echt alles goed komen,je hebt nu alleen ff de pech dat ie net op vakantie is.
Er zijn mensen die altijd pech hebben...nu is het helaas jouw beurt.

Mvg: Alex die hoopt dat het snel word opgelost.

Mijn idee, en ach, ik heb een erg goeie band met de winkel, dus ik denk dat het wel een ruil gaat worden, alleen is het nu drie weken wachten.... het was overigens ook het laatste exemplaar wat hij had staan... (ook dat nog...) Nou ja, het zal wel een keer goed komen, en ik leer ook weer heel wat zo....
Walter dit bedoelde ik ook.
Mijn leverancier is net zo.
Hij probeerd het meestal zelf nog is , en anders een andere.

Mvg: Alex

Wie is hier spoorloos ??

Vorig jaar kocht 'n vriend van me de ECoS1.
Thuis aangekomen deed het scherm het wel maar dat zat het op een of andere manier naar binnen gedrukt en slot niet netjes af. Je keek als het ware in de behuizing van de ECoS.
Hij niet te flauw, of ik samen met hem de ECoS wilde open schroeven. ( dat is natuurlijk wel dag garantie)
Zo gezegd zo gedaan, het scherm weer op zijn plaats gezet en de ECoS weer in elkaar geschroefd.
Wat denk je, inderdaad, niet meer werken !!
Hij balen en ik ook natuurlijk. Toch maar weer open gemaakt bleek er gelukkig 'n flat cable los geraakt te zijn.

Het open maken is te doen maar het blijft natuurlijk wel je eigen risico.
Hoe ongelukkig ook, 3 weken wachten is beter als misschien wel ? 600,- in de kliko en daardoor je garantie kwijt raken.

Is bekend welke software versie erop staat?

Grt Rieske
Rieske,

heb ik ook al aan zitten denken om te doen, maar inderdaad, de garantie, en dat op zo'n duur ding..... Software versie heb ik nog niet kunnen achterhalen.... wilde net naar het setup scherm gaan toen het echt weigerde....
Ik zal nog eens studeren op de garantiezegels :) ..

Walter

toevoeging.... die garantiezegels zijn goeie dingen, vallen echt in hele kleine stukjes uit elkaar, er stak één puntje omhoog, bij aanraking brak het in drie snippertjes. Ik blijf er verder maar af.....

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Indien fabrikanten nergens fouten mee maken dan is garantie een overbodig woord geworden.

Gewoon de garantieprocedure volgen, tijd is een relatieve zaak in een mensenleven.

Groet, Anne W

Light My Train

Staat er ergens in de garantieovereenkomsten dat je hem niet mag openschroeven? Als hij niet gesailed (een seal/etiket die scheurt als je hem open maakt) kun je hem zo openschroeven. Dan kunnen ze niet zien of hij wel of niet open is geweest?

Persoonlijk zou ik hem gewoon openschroeven, neem niet aan dat de garantie daar door vervalt.

Wie is hier spoorloos ??

Voor het geval je hem gaat op schroeven. De boven en de onderkap kun je niet gelijk van elkaar afhalen.
Je hebt maar een paar cm anders trek je gelijk die flat cable's los, dus enige voorzichtigheid is wel geboden in deze.

Nogmaals als er zegels op zitten zou ik terug naar de verkoper gaan, wel zo veilig.
Straks is er heel iets anders defect dan 'n los kabeltje en dan?

Grt Rieske

Edit: nog een P.S.
Als je hem eenmaal open hebt gezien vraag je je af dat je met zo weinig elektronica zoveel kunt.
Wijbe, Rieske,

er zitten zegels op en op de zegels staat dat als ze ontbreken de garantie is vervallen.... daar begin ik nog ff niet aan:-). Ben nog met wat anders bezig...

Walter
Tja, nou..... met behulp van een zeer behulpzaam mede forummer heb ik via de 'rescue mode via DHCP' de software opnieuw geinstalleerd. Opstarten zoals gister ook, komt na net booten (moet overigens erg lang naar de mededeling "bitte warten' kijken, is dat normaal?) eerts heel even de hoofdpagina op het scherm om dan onmiddelijk naar het kalibratiescherm te springen. Dan kan ik de procedure doen, om weer bij dezelfde foutmelding te komen, kan kalibreren niet afronden, voor de procedure nogmaals uit. Dat doe ik dan een keer of 3 en dan reageert het scherm niet meer.  Na opnieuw opstarten kan ik dat weer doen, maar nu is alles zoal gister, reageert helemaal niet meer.... doe nu een factory reset (opstarten met linker F^en stop ingedrukt)... jammer dan, het scherm reageert nergens meer op. De accu's zijn opgeladen, hij heeft de hele nacht aangestaan. Ik geef het even op voor vandaag. Alvast hartelijk dank voor alle hulp en tips die ik heb mogen ontvangen. Ga nu even wat doen waarvan ik weet dat het resultaat positief wordt :)

Walter

Light My Train

Hey Walter,

Het enigste advies wat ik nog kan geven: omwisselen voor een ander. Of hij moet binnen 3 weken vanuit esu terug zijn na reperatie.
Zo, toch weer even wat nieuws.....  De toegang tot het ECOS forum en de sw updates had ik zowaar gister binnen, da's dus best vlug (los van het feit of je die toegang niet kunt automatiseren, zodat je in het weekend ook wat info kan zoeken....). Met wat herhalingen van het weekend niet veel verder gekomen, het ding was niet te kalibreren en zelfs het kalibratiescherm reageerde nergens op. Goed, dan maar eens de emergency mode gebruiken. Dat werkte, mooi rood kruis te zien. Vervolgens via autom DHCP toewijzing toegang gekregen tot de Ecos... dat werkt dus ook. Mooi. gelijk maar de nieuwste firmware geladen en weer opgestart.... getver, precies hetzelfde. Toen kreeg ik een ingeving.... die accu's zorgen er in elk geval voor dat het apparaat alle gegevens opslaat als je de stekker eruit trekt zonder eerst netjes 'stop' ingedrukt te houden.  Dus, als dat nu crap is wat hij opslaat, dan verandert er niks bij het opnieuw starten. Accu's eruit, 10 minuten laten liggen en opstarten.... TADAAAAAAAAAA  :D :D :mrgreen: :mrgreen:kon zowaar het kalibreren afsluiten. Ik helemaal blij. Spelen met het ding, scherm reageert, alles ok. geweldig! Testbaantje getekend, en nu wissels invoeren..... Touchscreen reageert niet meer  8o  :-( :-( :-( , ik denk nou ja, die truc ken ik nu..... nou, mooi niet dus... kan nu niet eens meer het kalibratiescherm tevoorschijn toveren, het lijkt wel alsof íe op geen enkele knop meer reageert.... grrrrr.

Nou ja, in elk geval even kunne stoeien, en het ziet er veelbelovend uit. Alleen, als ik het forum lees wordt ik niet echt vrolijk..... er zijn behoorlijk wat mensen met hardware  problemen ( en ook met het touchscreen). Om te relativeren, natuurlijk lees je op zo'n forum meer over alles wat fout gaat dan over alles wat goed gaat, maar toch....

Wordt vervolgd

Walter
Hoi Walter,

De EcoS vind het ook niet echt fijn als je meteen de laatste firmware erop zet.
Dan kan het gebeuren dat het scherm niet meer reageert.

Dit gebeurde ook bij Peter(degeluidsman).
Oplossing is om de updates stap voor stap erop te zetten.
Dus steeds 1 versie nieuwer per keer.

Groeten Sander
Dank voor de tip. Mijn scherm deed het al niet bij de origineel geïnstalleerde firmware (3.1.1) Ik heb vanmorgen contact gehad met de technische service van ESU (half uurtje aan de lijn wachten....). Mij werd verteld dat voor het uitvoeren van een firmware update eerst de accu's moeten worden verwijderd, en je een paar minuten moet wachten. Anders denkt het apparaat dat het bepaalde gegevens moet bewaren, waardoor er later ene conflict bij het opstarten kan ontstaan. Nu, dat had ik gelukkig al gedaan, en nog maar een keer geprobeerd via de emergency procedure. Helaas, dat mocht ook niet baten. Het apparaat gaat terug naar de dealer (op advies van ESU) want ESU is momenteel aan het verhuizen, en hun service afdeling is momenteel maar zeer marginaal bezet. Over twee weken gaan ze voor minimaal twee weken helemaal dicht. 

Walter
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Jammer dat je nu zo'n pech hebt met je ECOS Walter.
Hopelijk heb je em snel terug, maar het is zomer dus lekker naar buiten even andere dingen doen en je hoofd leegmaken. :)
Dat aanmeld gedoe bij het ESU forum, dat zou gewoon met een bevestiging email moeten werken met daarin een link waarmee je je account direct kunt activeren, maar ja, tís niet anders.