en nog wat meer van zulke uitdrukkingen.....
mooi zo'n Ecos, vooral in de doos......
Heel blij het ding aangesloten, volgens het boekje (ja... beetje van de oude stempel), vlug een testbaantje gelegd op de eettafel, stekker in het stopcontact..... opstartschermpje...... ff wachte...... ff wachte.....
mooi, beginscherm met de opmerking dat je regelmatig de sw moet updaten, ok..... het groene V'tje aanraken..... NIKS!!!!!! ook met het stiftje NIKS.................
meende me iets te herinneren van de voedingspanning niet op het allerlaagst zetten.... stekker eruit, spanning halverwege gezet (stond inderdaad op z'n laagst)
stekker erin..... ff wachte...... joh..... reageert op het scherm en begint de mfx lok op de baan in te lezen....
ff wachte.......
(gvd, waar is m'n IB......)
ok lok ingelezen, rijden geluidjes, alles.... mooooooiiii.... ok, ff naar het instellingenscherm kijken..... nakkes, reageert weer niet op het touchscreen.....
ff lezen.... ok, op de ESU site staat een verhaaltje dat sommige systemen opnieuw moeten worden gecalibreerd.... een Vulcan death grip toepassen (f2 en F7 zowel links als rechts tegelijk indrukken...) calibratieschermpje.... mooi.... raak het rode kruisje aan...... nakkes niks helemaaaaaal niks..
ok, en nu..... ff lezen.... ah, opnieuw opstarten met STOP en F6 ingedrukt houden doet een factory reset..
mooi....
opstarten, krijg kramp in m'n vingers...... weer twee minuten maar nu die twee toetsen ingedrukt houden....
mooi.... krijg meteen kalibratiescherm, en, kan de kruisjes nog aanraken ook, scherm reageert... 3x rood, 3x groen....
foutmelding.....

nog een keer..... en door en door.... en vervolgens reageert het niet meer.... ok, weer gereset, zelfde verhaal..... en door en nog een keer......
ok dan maar hulp van het ESU forum... oh ja, registreren.... k*** duurt twee (werk)dagen voordat je toegang hebt...
ok, kan eventueel nog de noodsoftware laden, maar dan moet er ook meteen nieuwe software in, en die kan ik niet downloaden omdat ik nog geen toegang tot de site heb...
heleboel niet zulke nette woorden die ik hier niet zal opschrijven, maar ik heb een vrij 'kleurrijk' vocabulaire....
ok, help... weet iemand van de ECOS experts hier wat ik nog kan doen, behalve het ding terugbrengen???? Dat gaat ook weer ff duren want m'n handelaar is net voor 3 weken op vakantie gegaan vanmiddag, ik was z'n laatste klant....... en opsturen naar Dld verrek ik, heb net een apparaat van een slordige ?600 gekocht en kan er dan tig euro porto op gaan plakken omdat het grafding niet werkt.... echt niet!!!!!
gloeiende gloeiende!!!! hoop wel dat het beter wordt, anders haal ik m'n geld terug 9over drie weken @#$@!%^**&

ok, geen paniek, ff lezen..... ok, scherm kalibreren