Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010

Gestart door Blausee-Mitholz vrijdag 31 december 2010, 16:29:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stemmen fotowedstrijd 2010-Q4

Stemmen gesloten: maandag 17 januari 2011, 02:33:58

23 (10.8%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

6 (2.8%)

1 (0.5%)

2 (0.9%)

7 (3.3%)

2 (0.9%)

3 (1.4%)

4 (1.9%)

2 (0.9%)

2 (0.9%)

3 (1.4%)

2 (0.9%)

4 (1.9%)

3 (1.4%)

2 (0.9%)

10 (4.7%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

2 (0.9%)

0 (0.0%)

3 (1.4%)

2 (0.9%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

4 (1.9%)

4 (1.9%)

1 (0.5%)

3 (1.4%)

14 (6.6%)

20 (9.4%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

3 (1.4%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

6 (2.8%)

2 (0.9%)

3 (1.4%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

2 (0.9%)

2 (0.9%)

2 (0.9%)

1 (0.5%)

9 (4.2%)

1 (0.5%)

1 (0.5%)

0 (0.0%)

0 (0.0%)

3 (1.4%)

4 (1.9%)

2 (0.9%)

4 (1.9%)

3 (1.4%)

3 (1.4%)

1 (0.5%)

2 (0.9%)

11 (5.2%)

3 (1.4%)

0 (0.0%)

1 (0.5%)

3 (1.4%)

Totaal aantal stemmen: 56

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 17 januari 2011, 22:34:45
Ik wil er even opwijzen dat in het analoge tijdperk ook mogelijk was met geavanceerde camara's beelden over elkaar heen te nemen.

Om nog maar even te zwijgen over de ongein die je in de doka kan uithalen om een foto naar je hand te zetten. :mrgreen:
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Ik heb idd de wet overtreden, om deze foto te maken. Who cares? Ik heb goed uitgekeken, en als oom agent me een prent had bezorgd, was dat mijn eigen fout geweest. Fotograven overtreden wel vaker de wet, om verlaten gebouwen te fotograferen. Meestal geen toegang, maar des te spannerder is het, en vaak komen er gigantisch mooie foto´s uit. Ze noemen dit Urban fotografie.

De foto is genomen van een overweg aan de maaslijn trouwens. (in het dorpje tienray)

Roy
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: RoWi op dinsdag 18 januari 2011, 16:30:57
Ik heb idd de wet overtreden, om deze foto te maken. Who cares? Ik heb goed uitgekeken, en als oom agent me een prent had bezorgd, was dat mijn eigen fout geweest. Fotograven overtreden wel vaker de wet, om verlaten gebouwen te fotograferen. Meestal geen toegang, maar des te spannerder is het, en vaak komen er gigantisch mooie foto´s uit. Ze noemen dit Urban fotografie.

De foto is genomen van een overweg aan de maaslijn trouwens. (in het dorpje tienray)

Roy
Amen to that!

Iedereen overtreedt de wet, dus wat maakt het uit.. ;)
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
wat een kleuterklas hier

nou jongens jullie weten wat jullie kunnen gaan doen bij de volgende foto shopwedstijd

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Ik blijf de opstelling dat dit soort foto's gewoon kunnen worden geplaatst zeer merkwaardig vinden.

De fotograaf zelf is op het moment van in dit geval het betreden van de spoorbaan zeker zelf verantwoordelijk voor die daad, echter het forum werkt mee aan publicatie van een onrechtmatig verkregen foto.
Of dit is toegestaan betwijfel ik zeer.
Daarnaast kan de hier in het openbaar geuitte stelling 'dat het aan de fotograaf is' aanleiding geven voor anderen om dit soort overtredingen te begaan wat tot onbezonnen acties en gevaar voor betrokkenen en anderen kan leiden.

Ik vind dat het 3-rail forum hier een duidelijk standpunt in moet nemen en haar verantwoordelijkheid moet nemen.

B. Timmer




 
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
111

helemaal mee eens

een gevallentje jeroen van inkel met de flitpalen.
maar ik hou me in anders spug ik al me gal over me laptop
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Je kunt er gepakt voor worden hoor. Ook als ze worden getipt.

Groetjes Eddie :D
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
koper is erg gewilt de laatste tijd

kort om je hebt daar niks te zoeken
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Slotje dan maar???
Hier komen we anders toch niet uit.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Iedereen heeft gezegd wat hij / zij vindt van de fotolocatie en het al of niet foto-soepen. Nu gaan we weer verder met de wedstrijd zelf, akkoord?
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
en dan gewoon op een nieuwdraadje opstarten.

iedereen heeft recht op zijn mening jij en ik en alle anderen



Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Als je daar behoefte aan hebt: be my guest.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
En anders kan het ook in de chatruimte.....
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Wat heb je nu gewonnen buiten eeuwige roem op het forum  :lol:


groeten minitreintje/Dylan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Wie is nu de winnaar, want ik heb nog geen officieel bericht gezien!

Gr Eddie
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Blausee-Mitholz
gast

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Sascha roep officieel de winnaar uit. Sascha heeft het erg druk (wist ik van te voren).
Komt van zelf, even geduld nog a.u.b.

Mvg, Johan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 18 januari 2011, 20:31:03
Sascha roep officieel de winnaar uit. Sascha heeft het erg druk (wist ik van te voren).
Komt van zelf, even geduld nog a.u.b.

Mvg, Johan

Ja want ik zie allemaal felicitaties en wat is je prijs, terwijl er nog geen winnaar is.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Gerard op dinsdag 18 januari 2011, 19:48:54
Iedereen heeft gezegd wat hij / zij vindt van de fotolocatie en het al of niet foto-soepen. Nu gaan we weer verder met de wedstrijd zelf, akkoord?


Door de moderators wordt dus totaal niets gedaan met een serieus bericht.

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Blausee-Mitholz
gast

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: 111 op dinsdag 18 januari 2011, 20:40:48
Door de moderators wordt dus totaal niets gedaan met een serieus bericht.

Ontgaat mij iets  :roll:

Mvg, Johan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Het gaat in het kort gezegd hier om.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010

Ik gun Roy zeer zijn winnende foto. Criteria zijn vrij en iedereen kon stemmen.


Persoonlijk vind ik de klachten over het standpunt, en er zijn meer Grote Woorden gevallen hierover, dus dan doe ik dat ook maar:  *groot gezeur*.


Wat mij nu erg verbaasd is dat deze foto de meeste stemmen heeft gekregen:
er gebeurt namenlijk helemaal niets op deze foto, en er is zelfs geen trein te zien!


Blijkt dat toch veel mensen vallen voor de technische kleurenmanipulatie. Roy had wel eerder hier dergelijke fraai en creatief bewerkte foto's laten zien. Die spraken mij toen meer aan dan deze.


Hoe dan ook: Roy, van harte gefeliciteerd met deze 1ste plaats,

Hajo


Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: 111 op dinsdag 18 januari 2011, 19:23:17
Ik blijf de opstelling dat dit soort foto's gewoon kunnen worden geplaatst zeer merkwaardig vinden.

De fotograaf zelf is op het moment van in dit geval het betreden van de spoorbaan zeker zelf verantwoordelijk voor die daad, echter het forum werkt mee aan publicatie van een onrechtmatig verkregen foto.
Of dit is toegestaan betwijfel ik zeer.
Daarnaast kan de hier in het openbaar geuitte stelling 'dat het aan de fotograaf is' aanleiding geven voor anderen om dit soort overtredingen te begaan wat tot onbezonnen acties en gevaar voor betrokkenen en anderen kan leiden.

Ik vind dat het 3-rail forum hier een duidelijk standpunt in moet nemen en haar verantwoordelijkheid moet nemen.

B. Timmer

 

Gerard/Johan,

Jullie ontgaat iets: Kunnen jullie nu niet gewoon reageren op mijn laatste twee zinnen in dit bericht?
Je kunt toch gewoon een gefundeerde mening geven ipv als een schoolmeester te roepen dat het klaar is?

vriendelijke groeten, Bram
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Blausee-Mitholz
gast

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Beste Bram

Er is veel ophef dat de foto gemaakt zou zijn op ilegale wijze. Nu heeft Roy kenbaar gemaakt dat dat inderdaad het geval is.
Dat wil niet zeggen dat alle foto's die hop de winnende foto lijken ilegaal gemaakt behoeven te zijn. Er zijn diverse sutuaties waar twee spoorovergangen  redelijk vlak naast elkaar liggen. Dan kun je legaal staant op de ene overgang de andere fotograferen. De foto zou ook gemaakt kunnen zijn op een museumlijn zoals b.v. de VSM. Gelden daar ook de strenge regels?
Kortom niet meteen klaarstaan met een oordeel. De foto van Roy gaf ons geen aanleiding om hem te weigeren.

Deze reactie zal ook wel weer eactie oproepen en zo blijven we bezich.

Bram organiseer jij de volgende fotowedstrijd dan sta ik een keer aan de zijlijn

Mvg, Johan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: 111 op dinsdag 18 januari 2011, 21:16:22
Ik vind dat het 3-rail forum hier een duidelijk standpunt in moet nemen en haar verantwoordelijkheid moet nemen.

Gerard/Johan,
Jullie ontgaat iets: Kunnen jullie nu niet gewoon reageren op mijn laatste twee zinnen in dit bericht?
Je kunt toch gewoon een gefundeerde mening geven ipv als een schoolmeester te roepen dat het klaar is?
Je ziet kennelijk iets héél belangrijks over het hoofd: Johan en ik zijn 2 van de 11 moderatoren / beheerders. Wij kunnen niet zomaar "even" de regels aanpassen zonder overleg met de overigen.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 18 januari 2011, 21:25:54

Bram organiseer jij de volgende fotowedstrijd dan sta ik een keer aan de zijlijn

Mvg, Johan

Hallo Johan

is dat dan zo vermoeiend / lastig ???  :?
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
johan

mag ik jou herinneren over het draadje brand in moerdijk over het VCA ontopic gegeval
eigenlijk is dat nu ook hier zo aan de hand
een kind loopt de bouw op omdat de bouwer de hekken niet goed dicht had gedaan en komt om de bouwer krijgt een flinke straf en had maatregelen moeten nemen.
wat als straks iemand zegt he mam ik ga foto,s maken van de hsl vanaf het spoor of andere treinen vanaf het spoor want dat doen ze ook op het 3 rail forum.
ja nu weet ik dan roept men ach jij sprint toch ook niet in de sloot als hij het doet.
maar er zijn genoeg voorbeelden hier van.
nederland is een regeltjes land.
daarom zij ik al het geval van jeroen van inkel met de flits palen.
verder weet men hoe ik er over denk het is jammer voor roy dat dit nu zo moet gaan.

fijna avond verder





Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 18 januari 2011, 21:25:54
Beste Bram

Er is veel ophef dat de foto gemaakt zou zijn op ilegale wijze. Nu heeft Roy kenbaar gemaakt dat dat inderdaad het geval is.
Dat wil niet zeggen dat alle foto's die hop de winnende foto lijken ilegaal gemaakt behoeven te zijn. Er zijn diverse sutuaties waar twee spoorovergangen  redelijk vlak naast elkaar liggen. Dan kun je legaal staant op de ene overgang de andere fotograferen. De foto zou ook gemaakt kunnen zijn op een museumlijn zoals b.v. de VSM. Gelden daar ook de strenge regels?
Kortom niet meteen klaarstaan met een oordeel. De foto van Roy gaf ons geen aanleiding om hem te weigeren.

Deze reactie zal ook wel weer eactie oproepen en zo blijven we bezich.

Bram organiseer jij de volgende fotowedstrijd dan sta ik een keer aan de zijlijn

Mvg, Johan

Johan , Dank voor je antwoord, ik sta alleen niet direct klaar met mijn oordeel, wie zegt dat ik aangeef dat 'hop elke winnende foto een illigaal standpunt betreft?'
Dit keer bij deze wedstrijd heb ik hier wat over gezegd, én omdat er aanleiding voor was.
Dit bewuste plaatje hoeft niet direct te worden uitgesloten bij inzending maar jullie kunnen na een vraag aan de maker hiertoe wel besluiten. Zijn regels over wat wel en niet mag dat zo'n slecht idee, volgens mij wordt een beetje serieus omgaan met dit soort zaken en je durven uitspreken over zaken die niet kunnen juist gewaardeerd.
Ik denk dat we als spoorweg(foto)hobbyisten allemaal gebaat zijn dat dit soort cowboy-praktijken de kop worden ingedrukt voordat dat voor ons gedaan gaat worden en er starks niets meer mag.

Als ik me goed herinner is er hier eens een topic geweest over regelgeving voor het maken van foto's langs het spoor in Duitsland waar men graag heeft dat je een veiligheidsvestje aan hebt, toen waren de forumleden het allemaal eens met elkaar dat dit goede regels waren waar je je aan moest houden.

Fijne Avond verder, Bram
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: looney tunes op dinsdag 18 januari 2011, 21:38:50
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 18 januari 2011, 21:25:54

Bram organiseer jij de volgende fotowedstrijd dan sta ik een keer aan de zijlijn

Mvg, Johan

Hallo Johan

is dat dan zo vermoeiend / lastig ???  :?
Vermoeiend, ligt er aan. Lastig? Niet echt, tenzij de software tegenwerkt, maar ik denk dat Johan het wel aardig kent.
Het is vooral de tijd die er in gaat zitten. Mailtjes lezen, beantwoorden, samenzetten, regels controleren, foto's uploaden, nummeren, stemtopic maken, poll etcetera. Hier sluipt echt enorm veel tijd in.
Dus, Johan, bedankt weer!
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Blausee-Mitholz
gast

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Nameless op dinsdag 18 januari 2011, 22:55:28
Dus, Johan, bedankt weer!

Iemand die het begrijpt, thx  :wink: 8)

Mvg, Johan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Zo jammer dit allemaal, we hebben massaal op deze foto gestemd, en dus niet eens opgemerkt dat er vanaf de rails gefotograveerd was.
Ook het feit dat de foto is geshopt heeft ons niet tegengehouden erop te stemmen.

Onze moderatoren zijn vrijwilligers en ook treinfanaten net als ons, ze werken dus niet bij de spoorweg politie.

Ik stel voor dat er gestopt wordt met dit gezeur en dat de klagers nu ook eens een foto produceren voor de volgende fotowedstrijd,
deze mogen ze dan geheel en al aan hun eigen regeltjes laten voldoen,

vr gr Arie


Nb ik feliciteer pas als Sascha de winnaar bekend heeft gemaakt.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Nameless op dinsdag 18 januari 2011, 22:55:28
Citaat van: looney tunes op dinsdag 18 januari 2011, 21:38:50
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 18 januari 2011, 21:25:54

Bram organiseer jij de volgende fotowedstrijd dan sta ik een keer aan de zijlijn

Mvg, Johan

Hallo Johan

is dat dan zo vermoeiend / lastig ???  :?
Vermoeiend, ligt er aan. Lastig? Niet echt, tenzij de software tegenwerkt, maar ik denk dat Johan het wel aardig kent.
Het is vooral de tijd die er in gaat zitten. Mailtjes lezen, beantwoorden, samenzetten, regels controleren, foto's uploaden, nummeren, stemtopic maken, poll etcetera. Hier sluipt echt enorm veel tijd in.
Dus, Johan, bedankt weer!

Hallo Johan en naamloos

:shock: :shock:

ik dacht dat het minder lastig zou zijn

Johan , bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: dolphin op dinsdag 18 januari 2011, 23:01:53
Zo jammer dit allemaal, we hebben massaal op deze foto gestemd, en dus niet eens opgemerkt dat er vanaf de rails gefotograveerd was.
Ook het feit dat de foto is geshopt heeft ons niet tegengehouden erop te stemmen.

Onze moderatoren zijn vrijwilligers en ook treinfanaten net als ons, ze werken dus niet bij de spoorweg politie.

Ik stel voor dat er gestopt wordt met dit gezeur en dat de klagers nu ook eens een foto produceren voor de volgende fotowedstrijd,
deze mogen ze dan geheel en al aan hun eigen regeltjes laten voldoen,

vr gr Arie


Nb ik feliciteer pas als Sascha de winnaar bekend heeft gemaakt.



Arie,

'Eigen regeltjes'? Wie maakt er nu eigen regels?

Ik ben er wel klaar mee, voor diegene die graag de sneltrein willen opvangen, doe dat vooral.

groeten, Bram
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Er is niet eens bovenleiding.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Kijk ik vandaag eens na weken, om te zien wie er gewonnen heeft, zie/lees ik meteen weer, waarom ik een jaar geleden besloten heb om niet meer in te sturen en te stemmen.   :?

Gr.  Charlie
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Waarom maken jullie ruzie en gezeur om die foto... Vond hem zelf prachtig! En het belangrijkste vind ik bij de foto dat je niet ziet dat hij gefotoshopt is! Maar ja iedereen zijn eigen keuze...
Er zijn op internet voldoende "illegale" foto's te zien  :wink: Je mag geen GSM gebruiken op school bijvoorbeeld. Wie doet dat nu niet?

We gaan beter gewoon verder met de wedstrijd!

Prachtige foto nogmaals Roy!

vriendelijke groeten minitreintje/Dylan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Even voor de duidelijkheid heh ik heb geen kant gekozen.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
uuuu dylan woord het geen tijd voor hans anders :wink: je ziet echt wel dat het geshopt is digitaal wat dan ook is.
kunnen we niet zo een foto wedstrijd op de polderbaan regelen zijn we gauw van het probleem af.

ja ik ben er behoorlijk klaar mee
en gooi het er gewoon uit ben geen binnen vetter

verder heeft bram gelijk wat betreft het cowboy fotograveren.
rond schiphol mag je niet meer staan de auto langs de wegen alleen nog op de speciale spottersplaats
hoe denk je dat dit nu kwam.

fijne avond verder.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: 111 op woensdag 19 januari 2011, 16:57:27
Citaat van: dolphin op dinsdag 18 januari 2011, 23:01:53
Zo jammer dit allemaal, we hebben massaal op deze foto gestemd, en dus niet eens opgemerkt dat er vanaf de rails gefotograveerd was.
Ook het feit dat de foto is geshopt heeft ons niet tegengehouden erop te stemmen.

Onze moderatoren zijn vrijwilligers en ook treinfanaten net als ons, ze werken dus niet bij de spoorweg politie.

Ik stel voor dat er gestopt wordt met dit gezeur en dat de klagers nu ook eens een foto produceren voor de volgende fotowedstrijd,
deze mogen ze dan geheel en al aan hun eigen regeltjes laten voldoen,

vr gr Arie


Nb ik feliciteer pas als Sascha de winnaar bekend heeft gemaakt.



Arie,

'Eigen regeltjes'? Wie maakt er nu eigen regels?

Ik ben er wel klaar mee, voor diegene die graag de sneltrein willen opvangen, doe dat vooral.

groeten, Bram


Hoi Bram, Wij zien een mooie foto en jij ziet een ongelijk met een sneltrein voor je  :shock:.
In Q1 vond je al dat de mooiste modelbouwer de wedstrijd wint. Maar bram, dat zijn wij hier "modelbouwers"
geen fotograven, geen spoorwegpolitie, geen muggenzifters,

vr gr Arie.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Alpen Bassie op dinsdag 18 januari 2011, 22:01:55

daarom zij ik al het geval van jeroen van inkel met de flits palen.


Sorry hoor, maar waar slaat dit op? :oops:

Verder is het een mooie foto! Opzich wel de terechte winnaar!

Gefeliciteerd!

Groetjes Daniël

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
jeroen van inkel zij op de radio dat je maar die palen in de fik moest steken of wat dan ook dat is aan zetten tot....
gasjes van jou leeftijd zijn daar heel gevoellig voor.
dit is wat bram al een tijdje duidelijke wil maken maar blijkbaar leven vele hier als preislertjes in een model wereldje.
dit forum heeft een voorbeeld functie en ik kan me nog herinderen over de electra bouw bij ons hobbyisten dat er een draadje veiligheid was gemaakt na opmeringen.



Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Alpen Bassie op woensdag 19 januari 2011, 17:55:20
uuuu dylan woord het geen tijd voor hans anders :wink: je ziet echt wel dat het geshopt is digitaal wat dan ook is.
kunnen we niet zo een foto wedstrijd op de polderbaan regelen zijn we gauw van het probleem af.

ja ik ben er behoorlijk klaar mee
en gooi het er gewoon uit ben geen binnen vetter

verder heeft bram gelijk wat betreft het cowboy fotograveren.
rond schiphol mag je niet meer staan de auto langs de wegen alleen nog op de speciale spottersplaats
hoe denk je dat dit nu kwam.

fijne avond verder.

Ik bedoel dat het wel super mooi is gedaan en dat het niet "te" is. Trouwens draag al een bril.
Digitaal = een camera is digitaal tenzij je je plaatjes nog maakt op een filmrolletje.

We wachten af wanneer het officieel word afgekondigd... Dan kan er geen discussie zijn!

groeten minitreintje/Dylan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: dolphin op woensdag 19 januari 2011, 18:08:06
Citaat van: 111 op woensdag 19 januari 2011, 16:57:27
Citaat van: dolphin op dinsdag 18 januari 2011, 23:01:53
Zo jammer dit allemaal, we hebben massaal op deze foto gestemd, en dus niet eens opgemerkt dat er vanaf de rails gefotograveerd was.
Ook het feit dat de foto is geshopt heeft ons niet tegengehouden erop te stemmen.

Onze moderatoren zijn vrijwilligers en ook treinfanaten net als ons, ze werken dus niet bij de spoorweg politie.

Ik stel voor dat er gestopt wordt met dit gezeur en dat de klagers nu ook eens een foto produceren voor de volgende fotowedstrijd,
deze mogen ze dan geheel en al aan hun eigen regeltjes laten voldoen,

vr gr Arie


Nb ik feliciteer pas als Sascha de winnaar bekend heeft gemaakt.



Arie,

'Eigen regeltjes'? Wie maakt er nu eigen regels?

Ik ben er wel klaar mee, voor diegene die graag de sneltrein willen opvangen, doe dat vooral.

groeten, Bram


Hoi Bram, Wij zien een mooie foto en jij ziet een ongelijk met een sneltrein voor je  :shock:.
In Q1 vond je al dat de mooiste modelbouwer de wedstrijd wint. Maar bram, dat zijn wij hier "modelbouwers"
geen fotograven, geen spoorwegpolitie, geen muggenzifters,

vr gr Arie.


Arie,

Zoals ik al zei, prima man. Maar probeer eens discussie te voeren, antwoorden te geven en geen oude koeien uit de sloot te halen én probeer niet relevante zaken achterweg te laten.

fijne avond verder, Bram
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010


Ik bedoel dat het wel super mooi is gedaan en dat het niet "te" is. Trouwens draag al een bril.
Digitaal = een camera is digitaal tenzij je je plaatjes nog maakt op een filmrolletje.

We wachten af wanneer het officieel word afgekondigd... Dan kan er geen discussie zijn!

groeten minitreintje/Dylan

[/quote]
met digitaal bedoel ik de foto bewerken vanachter de pc niet de camera.
dan kunnen we het net zo goed de foto bewerk wedstrijd gaan noemen.
en johan zeg typt het zelf.
het is weer tijd om je mooiste foto,s uit je digitale camera te plukken dus niet bewerken door meerdere foto,s eroverheen te plaken of wat dan ook jij als fotograaf maak de foto is die niet goed dan wis je hem gewoon mooi he tegenwoodig en neem je je tijd en maak je een nieuwe

ik ga een bakkie doen

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Het kan ook zo zijn dat mensen op de foto stemmen maar geen expert zijn in fotoshoppen en dus tegen hun princiepen in hebben gestemd.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Hendrik_marklin
gast

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Waarom hebben de forumbezoekers, die zoveel commentaar hebben over de foto met de meeste stemmen. Hun bezwaren niet kenbaar gemaakt voor de uitslag zichtbaar was?????

Vindt het voor Roy, nu wel erg sneu en zuur overkomen.


mvg
Henk
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Hendrik_marklin op woensdag 19 januari 2011, 19:13:20
Vindt het voor Roy, nu wel erg sneu en zuur overkomen.

Hij is á la momento niet de winnaar van de Fotowedstrijd Q4 2010. De discussie duurt sowieso voort tot de uitslag bekend wordt gemaakt.
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 19:17:29
Citaat van: Hendrik_marklin op woensdag 19 januari 2011, 19:13:20
Vindt het voor Roy, nu wel erg sneu en zuur overkomen.

Hij is á la momento niet de winnaar van de Fotowedstrijd Q4 2010. De discussie duurt sowieso voort tot de uitslag bekend wordt gemaakt.

Klopt, lijkt precies dat we de moderators bekogelen met discussies (Misschien een geheime actie van "hoe maken we de moderators in 2011 eens lekker lastig ?")

groeten minitreintje/Dylan
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
er is toch een jury een bestuur die de foto,s keurt voor ze deze plaatsen
ik kan wel van te voren gaan zeuren maar als je niks weet hoe de uitslag is.
kort om je hebt een onderbouwing nodig.
ik zag deze foto al vroeg en zag dat die mooi maar gemaakt was.
veder stonden er nog vele andere mooie waaronders stoom in de sneeuw en zo en sommig waren ook wat bewerkt maar niet zo extreem als deze.
maar hoe leg je dit uit aan de andere leden die met gewoone mooie foto,s mee deden en ook stemmen haalden dit uit.
recht is recht en krom is krom.

fijneavond bas
Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
Citaat van: Alpen Bassie op woensdag 19 januari 2011, 19:28:12
er is toch een jury een bestuur die de foto,s keurt voor ze deze plaatsen
ik kan wel van te voren gaan zeuren maar als je niks weet hoe de uitslag is.
kort om je hebt een onderbouwing nodig.
ik zag deze foto al vroeg en zag dat die mooi maar gemaakt was.
veder stonden er nog vele andere mooie waaronders stoom in de sneeuw en zo en sommig waren ook wat bewerkt maar niet zo extreem als deze.
maar hoe leg je dit uit aan de andere leden die met gewoone mooie foto,s mee deden en ook stemmen haalden dit uit.
recht is recht en krom is krom.

fijneavond bas

Op school leert men ons om iets recht te tekenen => Met een geodriehoek  :mrgreen: :lol:

groeten minitreintje/Dylan

Re:Stemmen Fotowedstrijd Q4 2010
 :mrgreen: