De bouw van de Hosenträger is wat betreft de bovenzijde
zo goed als klaar. Wellicht dat bij het testrijden nog kleine
aanpassingen nodig zijn.
Het kunsstof kruisstuk heeft nog wat veranderingen gehad:
hier en daar is wat weggehaald om het geheel passend te
krijgen. Zo zijn de puntstukken aangepast. Daar de wissels
(5221) een hoek van 24°17' hebben en het kruispunt (5211)
een hoek van 48°30' heeft, sluit het niet geheel aan.
Tweemaal de hoek van de wissels is 48°34', wat dus 4' te
groot is. Dat is niet veel, maar genoeg voor ontsporingen!
Een stuk blik 'gedoneerd' van de kruising (te herkennen
aan de afwijkende richting van de bielsen) is op maat voor
het gapende gat gemaakt en bevestigd met de bestaande
nippeltjes van het kunststof deel.
Aan de achterzijde is dit stukje blik aangezet met soldeer.
Een stuk koperdraad houd alles stevig op z'n plek met een
soldeerverbinding, die het kruisstuk tevens naar onder trekt.
Nu moeten de middengeleiders nog een extra elektrische
verbinding krijgen, door twee maal twee verbingslipjes
aan elkaar te solderen.
Aangezien de Hosenträger een onderdeel vormt van twee
perronsporen, zullen de rechtdoorgaande sporen elektrisch
van elkaar gescheiden blijven.
Hierna ga ik mij storten op het bedieningsmechaniek . . .
Groeten,
Erik.
Edit 10-10-2015: herstel afbeeldingen.