Goedemorgen spoorliefhebbers,
Deze week zijn we verder gegaan met het afwerken van de berg. Het aluminiumgaas is nu op een gedeelte aangebracht. Dit gaas knip ik eerst in wat handzame afmetingen en plak het dan met hete lijm aan het houtwerk vast. Probeer de aankomende week de berg helemaal afgewerkt te hebben met het aluminiumgaas.
Ook zijn we druk bezig geweest met het aansluiten van het tweede ontkoppelblok. Dit loopt echter nog niet helemaal goed. Het probleem zit hier in dat als de wachtende lok van het opstelspoor naar de wachtende wagons rijdt dan koppelt hij aan en drukt de achterste wagon in het infra rood oog. Als deze dan gesloten wordt dan moet de aankoppelende lok stil komen te staan. Helaas stopt hij nog niet bij ons maar rijdt verder achteruit tot hij tegen de afgekoppelde lok aan komt. Dus hier hebben we nog wat werk. Ook de blokken waar nu aan gewerkt wordt met 9,4 cm verlengt daar we dan geen probleem meer hebben van de aankoppelende lok dat hij uit een gebogen rails komt. Het recht achter de wagons staan is een verplichting om netjes te kunnen aankoppelen. Zie straks de foto.
Deze week ga ik voor mijn werk 5 dagen naar het buitenland dus aan de baan werken wordt deze aankomende week wat moeilijk. Ga er toch voor om volgende week weer een update te hebben.
Nu maar gauw naar de foto's,

Duidelijk te zien op de volgende foto de verlengde blokken. Uiteraard worden de andere blokken ook allemaal verlengt.

Zo mensen dit was het weer voor deze week. De volgende week zal het niet zo'n uitgebreide update worden daar ik bijna deze hele week in het buitenland zit.
Graag tot volgende week en veel hobbyplezier toegewenst.
De Krokodil.