Hallo allemaal!
Het is niet anders, maar ik heb besloten mijn baan te demonteren, zoals je wellicht al gelezen had. Uiteraard ga ik er niet zomaar de bijl in zetten maar gaan we er iets leuks van proberen te maken. Want geloof me, ik vind het al moeilijk genoeg...
De komende tijd kunnen jullie dus weer updates van mij verwachten, maar dit keer niet van het bouwen maar van het demonteren en wat daar allemaal bij komt kijken
Uitgangspunt is dat ik zoveel mogelijk wil proberen te bewaren. Sowieso gaat er niets weg, dus degenen die daarop hoopten moet ik teleurstellen
Bij het zorgvuldig demonteren komt echter nog best wat kijken.... In welke volgorde doe je zoiets? Breek je eerst de rails op of peuter je eerst de scenery eraf? De tafel zelf kan helemaal uit elkaar, want alles is geschroefd. Dat moet echter wel in omgekeerde volgorde van waarin hij in elkaar is gezet! Gelukkig heb ik dit bouwverslag nog
Oh en nog zoiets: electronica en bedrading.... Ga ik alles lossolderen of pak ik de kniptang? Als ik de bedrading eruit haal, kan ik niet meer rijden.... En ik wil wel zo lang mogelijk kunnen rijden natuurlijk
Kortom: Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer keuzes en uitdagingen ik zie opdoemen. Pfff...
Hoe dan ook, de boel staat nu zo vol dat ik niet veel kan beginnen, dus de eerste stap wordt het inpakken van een deel van het materieel. En dat kan natuurlijk weer niet zonder het eerst even vast te leggen.... en daar ga je al haha
Afijn... Laten we eerst maar eens wat plaatjes gaan kijken... Deze foto's zijn gemaakt met mijn telefoon. Het leuke van een telefoon is dat je hem makkelijk overal tussen kunt steken. Ik heb dus wat plaatjes kunnen maken vanuit 'standpunten' die met mijn gewone camera niet mogelijk zijn.
Kiekeboe door de deur van de dieselloods...
...en even gluren in de Eloc-loods.
Ik heb deze loods mede uitgekozen omdat hij zo lekker veel glas heeft
Zie
HIER voor een bouwverslag van de loods.
Hoekje achter de dieselloods.
De 2417 in ruste, bij het achteringang van terrein van de werkplaats.
De Analoge Speeltuin. Ik denk dat dit deel als laatste gedemonteerd wordt. Het is geen onderdeel van de tafel maar er tegenaan gebouwd. Bovendien is het een eilandbedrijf met een geheel gescheiden bediening, hoewel er wel een spoorverbinding is met de hoofdbaan.
Misschien lukt het zelfs om dit als één geheel te bewaren, maar dat is iets voor later.... ongeveer het allerlaatste denk ik zo
Op het perron.
De (digitale) V36 die aan de op dit stationnetje gehuisveste museumclub is geschonken (zie eerder
ergens in dit bouwverslag
).
Detail van de loswegsporen, bij het seinhuis.
Jongedames bij de bushalte
De pomplorrie is al een tijd niet gebruikt...
Doorkijkje langs de museumloods... Hier kom ik echt niet tussen met mijn gewone camera
Het emplacementje gezien vanaf het 'hoofdspoor', de verbinding naar de rest van de baan.
Het zonnetje schijnt op de mini-camping
Wel je handjes wassen voordat je aan de BBQ gaat hè
Toch fijn, van die grote ramen in je treinkamer
Gezellig, toch? Ik vrees alleen dat ik dit tafereeltje niet zal kunnen behouden... Het is echt de opvulling van een hoekje, en
ergens daar onder die camping zit een schroef waarmee de bovenplaat vast zit
Nog een laatste plaatje van de camping, dan
Ik heb ook nog filmpjes gemaakt
Die komen de volgende keer, mits het lukt om ze in dit verhaal op te nemen. Ik heb wel een account maar geen kanaal bij YouTube en om onduidelijke redenen lukt het even niet om dat aan te maken. Daar ga ik dus nog even aan werken. Komt goed!
Wordt dus toch weer vervolgd,
Martijn