In UIC-verband werd in 1967 een nieuwe norm ingevoerd voor de kleurvolgorde in spoorseinen: rood onder, geel in het midden en groen boven. Deze norm is bij NS toegepast bij seinen die vanaf dat jaar zijn geplaatst. Bij oudere seinen is de volgorde niet aangepast.
Gelukkig maar Martijn want ik was al bang dat ik mijn 18 seinen moest ombouwen maar mijn baan is hoofdzakelijk tijdperk V dus ik kan het zo laten zo als het is.Bedankt voor de uitleg.Met vriendelijke groet,Jos
Hoi Martijn,Weer een leuke en leerzame update, bedankt daarvoor.Even een vraagje waarom gebruik je 3 bruggelijkrichters voor de relais van je sein, kan het niet met 1?Groet Jac.
@ Martijnff geintje tussendoor , je kan ook HULPseinen gebruiken !Hulpseinen ???, Yep Hulpseinen seine seinen die gebruikt seinen als de echte seinen kapot seinen Mvg Gert
Ik weet al waarom ik "geel boven"geen vreemde volgorde vind! Net even gekeken, maar alle hoofdseinen te Naarden-Bussum hebben nog de oude seinvolgorde...
Citaat van: Acido op zondag 18 januari 2009, 17:31:30Ik weet al waarom ik "geel boven"geen vreemde volgorde vind! Net even gekeken, maar alle hoofdseinen te Naarden-Bussum hebben nog de oude seinvolgorde...Hoi,In Brabant, rond Breda enzo waar ik vaak stond te spotten hebben ze dat ook volgens dit oude schema. Maar de tegenseinen hebben dat dus niet. Daar bedoel ik de seinen mee om linkerspoor te kunnen rijden. Niet heel NL is dubbel beveiligd . Die hebben wel gewoon groen boven, dan geel en dan rood.
Heb je ook een begeleidende text bij de foto?Het ziet er interesant uit, maar wat is het.Groet Jac.
Stelcon platen
Gokje: Betonplaten voor op de grond
Dat zeg ik Citaat van: EgMaf op vrijdag 20 februari 2009, 19:31:34Gokje: Betonplaten voor op de grond
Ziet er goed uit.Waar heb je deze van gemaakt?Groetjes, René
je bent de gaten in de stelconplaten vergeten. Nu kunnen ze ze niet ophijsen!
je kijkt immers naar Work in Progress
Toen ik een paar dagen daarna over Stelconplaten liep op een kazerneterrein
Stelconplaten????Bedrijfsvloerplaten!!!!
bij mij heet zo'n ding een slijptol.Stelcon komt wel erg bekend voor als een soortnaam gebruikte merknaam, evenals luxaflex en de papieren uitvoering, de ballastore. Wat dacht je van een kwatta of een koetjesreep, allemaal gebruikte merken als aanduiding voor een groep produkten uit de tijd, toen geluk nog heel gewoon was.
Kom op nou mensen, hou mijn bouwverslag een beetje schoon alsjeblieft.
ene:wanneer lezen we nou hoe je die Stelcon platen hebt gemaakt?