Het is al weer even geleden, maar er gebeurd nog wel wat.
Een klein verslag van een verbouwing.
Voor de verbouwing.
Na de verbouwing.
Zo als te zien is, is het gebouw aardig op geknapt met een nieuw dak een soort "stort koker"waar in het steen naar omhoog word gebracht.
Het bovenste deel blijft los op het onderste deel staan, zodat de wisselspoel vervangen kan worden, deze heb ik net vervangen.
Ik heb hier een wisselspoel van een M-rail wissel in gezet, welke ik van Bernard (Marklinzolder) heb gekregen.
Ook is rechts een zelf gemaakte schijnwerper te zien.
Ik heb er zelf een lichtmasker voor gemaakt, omdat het licht tussen de planken door scheen.
Er moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren, maar dat gebeurt wel bij plaatsing op de baan.
Ik heb ook nog een Roco brug voorzien van K-rail, omdat C-rail hier geen gezicht is.
Het ziet er niet uit.
Dus moet er K-rail op.
Dat ziet er beter uit.
Maar ja C-Rail aan K-rail, dat gaat niet zomaar.
Of je moet met overgang rail werken en dat kost weer geld en je zit met het hoogte verschil.
Dus dan zelf maar iets maken en aan gezien ik enige ervaring heb met een
Fleissmann losrail, die ik ook heb omgebouwd naar C-rail, was de keuze dus snel gemaakt.
De hele handel elektrische verbonden.
En aangezien je aan de railstaven niet zo maar kan solderen, maar draadjes naar de raillassen gemaakt.
De rails vast gemaakt op de brug en de brug ook nog een beetje geweatherd.
Het hoogte verschil tussen een C-rail spoorstaaf en een K-rail spoorstaaf is 0.2 mm en dit is te verwaarlozen de wagon's gaan er goed overheen, dit was wel anders met de Fleissmann los rail.
Voor de rest ben ik nog steeds met koploper aan het stoeien en test rijden.
Groetjes Jac.