Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Meerdere blokken in een rijweg

Gestart door Lokkie dinsdag 19 januari 2010, 12:58:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meerdere blokken in een rijweg
Hoi,

Ik heb een vraagje mbt. meerdere blokken in een rijweg.

Als je meerdere blokken wilt maken wat is dan de common practice :?:
Leg je de stop sectie van het ene blok en de inrij sectie van het volgende blok pal achterelkaar of hou je (kleine) tussenruimte aan :?:

Gr.
René

Re:Meerdere blokken in een rijweg
René,

Ik heb een kleine tussen sectie gemaakt. (1 x 24188)

Waarom ?  Stel je hebt een hobby lok die iets te ver doorschiet en het volgende blok bezet zet  :wink: :mrgreen:

Groeten,

Ron
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Hallo Ron, Rene, Allen,

er is niks op tegen om je stopsectie en je inrijsectie tegen elkaar aan te leggen, mits je de stopsectie maar langgenoeg houdt (en die kan je net zolang maken dat een trein wel op tijd kan stoppen)

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Meerdere blokken in een rijweg
René,

Een blok is toch al een rijweg? Waarom zou je dan daar meerdere blokken in maken?

Bij mij, en dat is denk ik wat je bedoelt, heb ik lange stukken spoor achter elkaar zonder wissels (Nee, niet Walter  :D ). Daar heb ik meerdere blokken gemaakt en dus meerdere rijwegen.

Afhankelijk van de software, bij mij tenminste, zal een trein niet in een rijweg gestuurd worden als er nog een trein in aanwezig is. Immers wordt een rijweg als geheel gezien, dus eigenlijk als een blok naar een ander blok.

Let op: dat is zoals het bij mij is.

Groeten

Olav
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Citaat van: Lokkie op dinsdag 19 januari 2010, 12:58:58
Leg je de stop sectie van het ene blok en de inrij sectie van het volgende blok pal achterelkaar of hou je (kleine) tussenruimte aan :?:

Beide mogelijkheden geen enkel probleem, om het maar even zo te zeggen, het is jouw feestje.
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Even voor de goede orde: een rijweg bestaat altijd uit twee blokken: het blok van vertrek en het blok van aankomst, zodra een trein aangekomen is in het blok van aankomst, kan het "voormalige" blok van vertrek het blok van aankomst worden voor de eerstvolgende, achteropkomende trein.

Verder kan ik niet oordelen over de originele vraag, bij mij zijn er automatisch twee blokken bezet als een trein een rijweg uitvoert, er ligt na het sein, bij een zichtbaar sein, een roodmelder om het sein zo snel mogelijk op rood te zetten.

Groet, Anne W
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Bedankt voor de antwoorden. :)

Het woord rijweg is misschien wat ongelukkig gekozen en had bv. traject moeten zijn.

Gr.
René
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Meerdere blokken in een rijweg
Citaat van: Lokkie op dinsdag 19 januari 2010, 19:59:33
Bedankt voor de antwoorden. :)

Het woord rijweg is misschien wat ongelukkig gekozen en had bv. traject moeten zijn.

Gr.
René

Wijzig in dat geval mijn antwoord van rijweg naar traject.  :D

Groeten

Olav