Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanvakken

Gestart door Aad K. maandag 28 december 2009, 21:58:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanvakken
Aad K.
gast

Baanvakken
Beste forumleden, bij het opbouwen van mijn baan loop ik tegen het volgende vraagstuk aan: ik ben mijn baan, die ik aan wil gaan sturen met een ECOS centrale (ik wacht met smart op de nieuwe) aan het onderverdelen in baanvakken. Nu heb ik gelezen dat voor bijvoorbeeld koploper het nodig is dat je minimaal twee secties (bezetmeldpunten) per baanvak nodig zijn. Met hoeveel bezetmeldpunten per baanvak moet ik voor de besturing met ECOS rekening houden?

Wie o wie kan mij hier iets over wijsmaken?

Aad
Re:Baanvakken
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baanvakken
Hoeveel baanvakken denk je nodig te hebben?
Geloof me je Ecos kan er zat aan.
n S88 kan al 16 bezetmeldpunten weergeven dat zijn al minimaal 8 baanvakken.
Dat kun je overigens op het Ecos forum ook allemaal vinden, deze info.
Heb je daar al eens gekeken? KLIK hier maar eens
Re:Baanvakken
carel
gast

Re:Baanvakken
Hallo Aad,

Weliswaar wat laat, maar ik wil toch nog even reageren op je vraag. Ik denk, dat je vraag niet zo zeer betrekking heeft op het aantal bezetmelders, dat je nodig hebt, want daar kan niemand antwoord op geven. Dat hangt helemaal af van wat je wilt en hoe je je baan gaat opbouwen. Ik denk, dat je vraag veel meer neerkomt op: "Hoe moet ik mijn baan automatiseren en wie kan mij daar bij helpen?" Koploper is zonder meer een aanrader, maar voor een beginner erg lastig. Ik raad je aan Koploper te downoaden van de site van Pahasoft (gratis) en met behulp van een beginners handleiding een testbaantje te maken. Een aardige beginners handleiding kun je vinden op de site van de modelbouwclub Valkenswaard. Als je in Google Koploper beginner intoetst wordt je als eerste rechtstreeks naar de PDF verwezen, die je kunt downloaden. Zo wordt je veel wijzer, dan wanneer ik je vraag zou proberen te beantwoorden.

Veel succes en plezier
Carel