Om je een indruk te geven hoe ik het idee van
Binkie tot uitvoering heb gebracht. (GENIAAL idee van hem trouwens)
Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt, hier alvast 'n kort fotoverslag van de ombouw naar andere slepers. (dit treinstel heeft 2 slepers)

Zie hier al gelijk het probleem, de sleper kan niet diep genoeg en deze tilt als het ware de wielen (treinstel) van de rails bij 'n wissel. Hij remt daardoor af of komt los van de rails te staan.

Dus sleper losgeschroefd en de M* sleper heb ik ontdaan van plastic en de omgebogen lipjes heb ik afgeknipt

Draad erop gesoldeerd en sleper met druppel secondelijn bevestigd.

Zie hier het verschil met foto 1, deze sleper kan "veel" dieper dan het raakvlak van wiel en rails.

Deze sleper heb ik verwijderd en het draadje los gesoldeerd.

Zijn vervanger, de fluister sleper van Roco.
Op stap 1 komt hij nu de wissels over zonder enig probleem.
Voorheen kwam hij met volle snelheid met veel "piepen en kraken" net 'n wisselstraatje door.
Dus ik werd er weer helemaal vrolijk van. Binkie (Peter) nogmaals dank, zeer nuttige tip van je !!
p.s. en ja het is te gek voor woorden dat de fabrikant 'n dergelijk treinstel, dat na mijn mening gewoon slecht is, op de markt durft te zetten. Zeker in 'n tijd waarin het allemaal wat moeilijker (b)lijkt te gaan moeten ze niet gaan inleveren op kwaliteit.