Hallo allemaal,
Tom, Bas, Martin, Hans, Peter & Alex, Wico, Tony, Bert, Dirk-Jan, Frank, Henk, Wim, Eddy, Michiel en Henk bedankt voor jullie leuke reacties op mijn eerste probeersel, ook alle mensen die een
onder de film gezet hebben bedankt dat geeft de burger moed
Ik zal een paar berichten met vragen hieronder citeren.
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 september 2022, 11:49:49
Met genoegen naar je eerste gemonteerde filmpje zitten kijken en meteen kwam de gedachte; zie je wel, hij kan het! En dan ook nog met pre- en aftiteling.
Helaas, maar dat zal wel weer aan mij liggen, totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.
Maar wat Sinterklaas nu met dit filmpje te maken heeft ben ik nog niet achter.
Het geluid is er wel Henk, maar helaas erg zacht, ik neem de filmpjes op met mijn iPad en ben al aan het zoeken geweest of ik het volume van de opname kan verhogen.
Voor beeld zijn er allerlei opties voor voor het geluid heb ik helaas niets gevonden.
In eerdere berichten had Tom geroepen dat het eerste filmpje waarschijnlijk een kerst film zou worden en toen heb ik hierop gereageerd dat het voor Sinterklaas zou zijn
Citaat van: eddyflame op zaterdag 24 september 2022, 15:15:38
Met plezier gekekennet als de rest hierboven
maar even een vraag rond 0.47 zie ik een set wissels vlak voor een serie kruiswissels
wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?
of heb ik wat gemist?
Gr Ed
Het idee is om parallel twee treinen binnen te laten rijden via de rechterkant Ed, echter gaat dit binnenkort ( als Marklin een beetje opschiet ) veranderd worden.
Met de slanke Engelsman wil ik het sporenplan aanpassen zodat ik met een binnenkomende en een uitgaande trein tegelijktijdig richting de spiraal kunnen rijden, dit is nu nog enkelspoor en houd de boel soms op.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 24 september 2022, 17:24:02
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 september 2022, 11:49:49
totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.
Inmiddels ben ik thuis, daar heb ik wel geluid.
Maar je moet het flink hard zetten, de opname heeft een heel bescheiden geluidsniveau.
De Geluidsman denk om onze oortjes.
Dirk-Jan
Met je oren moet je je hele leven doen Dirk-Jan, dus daar ben ik zuinig op maar ook op jullie oren
Maar ik schreef het net al in de reactie van Henk, het volume is nog wel een dingetje.
Citaat van: Jongslog op zaterdag 24 september 2022, 22:33:32
Ha Peter, Dat ziet er goed uit. En dat beloofd wat! Je zet gelijk hoog in met deze kwaliteitsmontage. Ik ben erg benieuwd naar een registratie van een rondrit op jouw baan. Ik hoop dat we die binnenkort mogen aanschouwen.
De veren zitten op zijn plek Henk
Het filmen met een iPad, is wat lastig het ding is groot / lomp en uit de losse hand filmen geeft te veel beweging.
Ik heb nu wat shots genomen waar jullie de troep niet zien liggen
Een rondrit wordt wat lastig, de treinen gaan door twee muren heen, maar ik zal eens kijken wat ik binnenkort allemaal voor elkaar kan krijgen.
Iedereen een fijne zondag.
Mvg,
Peter Degeluidsman