Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PJ's modelspoorbaan: back on track?

Gestart door PJ dinsdag 21 juli 2009, 18:42:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:PJ's modelspoorbaan: M3
Mijn 103 is in het echt iets van 14.000 PK en ook in circa 4sec naar 100km/u maar ja, die van mij is in 1:87, net wat anders, maar wel snel en sterk  :)
Groeten Jake
Re:PJ's modelspoorbaan: M3
Hoi!

Citaat van: Remco@trein op zaterdag 21 mei 2011, 08:52:30
hoi Paul.

Allereerst compliment voor je modelbaan, heb net je hele topic door zitten kijken, ziet er prachtig uit!
Ik heb vroeger in een modelbouwzaak gewerkt, dus ook besmet geraakt met het RC virus.
Heb mn laatste modellen nog, maar doe er weinig meer mee. Maar kan het ook niet over mn hart verkrijgen ze weg te doen!
Ik heb een 1/5 Caterpillar racetruck, van FG. Die Baja King van Peterke is van hetzelfde merk.
En nog een paar electro modellen.

Remco

Remco, bedankt voor je compliment mbt mijn modelspoorbaan!

Citaat van: BMW-Fan op donderdag 19 mei 2011, 23:17:23
Wat drinkt die M3 eigenlijk? Koolstof of elektronen? Wat is de topsnelheid nu we toch bezig zijn? :D

Gr Eddie

Eddie,
De M3 drinkt cq vreet electronen, maar met de 4200mAh accu houdt ie het een uurtje vol!

Citaat van: Golfer op donderdag 19 mei 2011, 22:15:31
Citaat van: jakeman op donderdag 19 mei 2011, 21:36:01
Ik had vroeger (in 1998) de eerste S4, en ook al had die toen minder pk dan de M3,

De 2.7T is nog steeds een mooi blok.

groet,
Michiel

Michiel,
Audi A5?

Citaat van: jakeman op donderdag 19 mei 2011, 21:36:01
Ik had vroeger (in 1998) de eerste S4, en ook al had die toen minder pk dan de M3, ik trok de M3 van toen er wel uit op de snelweg B). Maar speel nu met treintjes O:-D
Groeten Jake

Jake,
Dat is niet verkeerd een S4!

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: M3
Citaat van: PJ op donderdag 19 mei 2011, 19:06:16
Hoi Rowan,

Wat leuk dat je dezelfde auto hebt!
Bevalt ie goed?
Morgen haal ik een setje kogellagers, schijnt het behoud van de auto te zijn, maar verder is de auto geheel origineel (standaard).
Alvast vooruit kijkend misschien nog een set oliegevulde schokdempers en ja misschien nog een keer een snellere motor....

Groet,
Paul



auto bevalt wel goed, het standaard chassis is een goed chassis wat al een tijdje meegaat.    heb nu wel de ophanging wat aangepast, oliedempers.  heb ook de kap banden een velgen vervangen. kan nu binnen 5 minuten wisselen van m3 naar evo. snellere motor komt er bij mij ook wel een keer maar hij haalt nu al dik 40 ( had nog een motortje uit een oudere wagen liggen) wat momenteel snel  genoeg is.

denk er wel aan dat als je hebt gereden je hem goed schoonmaakt ook al lijkt hij niet vies.aandrijving om de maand uit elkaar halen en smeren. kost misschien wat tijd maar is wel voor het behoud van de auto.

maar veel plezier ermee (gaat vast wel lukken)

mvg rowan 
Re:PJ's modelspoorbaan: M3



....maar veel plezier ermee (gaat vast wel lukken)

mvg rowan 


Hoi Rowan,

Gaat zeker lukken!



(excuus voor de niet al te beste kwaliteit, is met m'n mobiel gefilmd)

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: 8-8-2011 fotootje M3
Hoi,

De modelspoorhobby ligt nog steeds stil gezien het enthousiasme voor mijn nieuwe aanwinst; een RC auto.
Wat het weer betreft begint de baan op zolder al wel weer te trekken.......

Kan het toch niet laten even een paar nieuwe fotootjes van de M3 te showen:






Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track...huren Lux reinigingswagen?
Hoi,

Na een (te-) lange onderbreking zijn we weer eens even op zolder bij de modelspoorbaan wezen kijken.
Eigenlijk zou je na zo'n zomerperiode waarin ik een aantal maanden niet gereden, heb een Lux reinigingswagen moeten hebben.
Zou je zo'n set ook ergens kunnen huren, ik vind het eigenlijk een beetje jammer om voor 1x per jaar een paar rondjes zo'n set aan te schaffen......

Ik had nog een Faller bouwpakket liggen van een seinhuis en een interieur welke nog in elkaar gezet moesten worden.
Afgelopen week heb ik ze in elkaar gezet:



Zoals te zien is moet er nog wel wat geweatherd worden....

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: 25-5-2011 filmpje M3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:PJ's modelspoorbaan: 25-5-2011 filmpje M3
is mss duur in aanschaf maar zijn geld zeker waard.Je koopt de start/stop versie en laat die gewoon konstant als goederentrein de ganse baan reinigen.Ik heb sinds gisteren de set volledig nl railreiniger,stofzuiger en middenleiderreiniger.Had bij de herstart problemen gedurende een half uur met locs die haperden.Zodra de set zijn parcours had afgelegd reeds alles terug normaal.Is de prijs van een mooie loc zeker waard.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren lux reinigingswagon?
Hoi Paul,

ik heb er ook lang over liggen twijfelen en het is veel geld maar dit is het wel waard. Al is het maar voor het behoud van je materieel.

Groetjes, John
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track...huren Lux reinigingswagen?
Citaat van: bellejt op maandag 26 september 2011, 19:44:24
is mss duur in aanschaf maar zijn geld zeker waard.Je koopt de start/stop versie en laat die gewoon konstant als goederentrein de ganse baan reinigen.Ik heb sinds gisteren de set volledig nl railreiniger,stofzuiger en middenleiderreiniger.Had bij de herstart problemen gedurende een half uur met locs die haperden.Zodra de set zijn parcours had afgelegd reeds alles terug normaal.Is de prijs van een mooie loc zeker waard.

Mag ik vragen wat je voor zo'n complete set ongeveer betaald?
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren lux reinigingswagon?
Citaat van: PJ op woensdag 28 september 2011, 20:25:19
Citaat van: bellejt op maandag 26 september 2011, 19:44:24
is mss duur in aanschaf maar zijn geld zeker waard.Je koopt de start/stop versie en laat die gewoon konstant als goederentrein de ganse baan reinigen.Ik heb sinds gisteren de set volledig nl railreiniger,stofzuiger en middenleiderreiniger.Had bij de herstart problemen gedurende een half uur met locs die haperden.Zodra de set zijn parcours had afgelegd reeds alles terug normaal.Is de prijs van een mooie loc zeker waard.

Mag ik vragen wat je voor zo'n complete set ongeveer betaald?

300/400 euro meen ik.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren lux reinigingswagon?
Citaat van: Wijbe op woensdag 28 september 2011, 20:29:30
Citaat van: PJ op woensdag 28 september 2011, 20:25:19
Citaat van: bellejt op maandag 26 september 2011, 19:44:24
is mss duur in aanschaf maar zijn geld zeker waard.Je koopt de start/stop versie en laat die gewoon konstant als goederentrein de ganse baan reinigen.Ik heb sinds gisteren de set volledig nl railreiniger,stofzuiger en middenleiderreiniger.Had bij de herstart problemen gedurende een half uur met locs die haperden.Zodra de set zijn parcours had afgelegd reeds alles terug normaal.Is de prijs van een mooie loc zeker waard.

Mag ik vragen wat je voor zo'n complete set ongeveer betaald?

300/400 euro meen ik.

Pfff....., wie o wie wil zijn Lux (tegen betaling?) even een paar rondjes over mijn mooie baan laten rijden?
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren lux reinigingswagon?
ik heb ze gekocht in luxemburg (modelshop).Daar moet je rekenen op gemiddeld 175 euro/stuk.Dit met de start/stop techniek aan boord.Je kan dus een set kopen met een railreiniger en stofzuiger (350 euro) en dan is er nog de middenleider reiniger ook voor 175 euro.Samen dus 525 euro.Als je geluk hebt kan je ze soms via internet goedkoper krijgen in 2dehands.Als je de railreiniger dan hebt met start/stop dan kan je simpel de anderen via een ombouw daar ook op aansluiten.Koop wel  de versies met de faulhaber motor.Ik zal eerstdaags eens enkele foto's nemen van mijn trioset en in mijn topic plaatsen.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren lux reinigingswagon - update film
Tsjonge wat een hoop geld.....
Om de Lux bezitters over te halen, onderstaand nog even een update van de film van mijn modelspoorbaan:



Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Hakko Paul,

prachtig filmpje van een mooie baan :thumbup:

Hier heb ik lux-set 9630 gekocht:

http://www.modellbahn-bender.de/apr09/lux.htm

Bij levering was een koppeling stuk en deze is netjes nageleverd. Deze handelaar is bij mij dus zeer betrouwbaar overgekomen.

Groetjes, John
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Hallo Paul

Mooie baan  :thumbup: :thumbup:

Wij hebben helaas geen Lux reinigings set voor je om te lenen maar gaan je wel volgen  ;)

Succes met de verdere bouw!

Harald & Alex
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Hallo Paul,

Leuk filmpje, je hebt prachtig materiaal rond rijden.

Gr.
Piwie.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Ik zit er ook aan te denken zo'n reiningstrein voor mijn baan aan te schaffen. Mijn baan heeft best wel een grote omvang gekregen dat zo'n trein wel handig zou kunnen zijn op mijn baan. Als ik straks mijn baan helemaal op orde heb kan ik 8 treinen laten rijden via de Ecos waarvan twee pendeltreinen. In mijn schaduwstation kan ik straks 5 treinstammen kwijt dan nog 6 op het station op de hoofdbaan. 7 e-loc in mijn e-loccen werkplaats (met rolbrug) 7 Stoomloccen op mijn stoom depot (met draaischijf) en dan nog 6 dieselloccen in mijn diesel werkplaats. Maar ben nu nog vollop bezig met mijn baan in baanvakken te verdelen en dan aansluiten op de s88 module's. En niet te vergeten moet ook nog 70 wissels electrisch aansluiten.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Welke kant van NL woon je ?
(Ik woon in België, ten noorden van Antwerpen, niet zo ver van de grens, tussen Goes & Breda in ongeveer)
Ik heb namelijk de railreiniger (met zowel een groffe/zwarte borstel alsook een zachte/vilt/witte borstel), middenrailreiniger en stofzuiger, en wil gerust eens een rondje komen rijden op je baan.
Je zal het verschil direct merken, en meteen "overhaald" zijn om ook zo'n zet aan te kopen.
Ik "duw" die LUX rijtuigen met een V200, zodoende rijdt de loc niet door het vuil :-)

Kost inderdaad iets meer dan 500 euro voor de 3 rijtuigen samen, (met faulhaber motors en start/stop systeem), maar dan heb je ook echt wel wat !
P.S. Je kan die railreiniger trouwens ook gebruiken om bovenleiding te poetsen :-)


groeten,
Kris
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Wellicht toch verstandig een set aan te schaffen maar dan wel met de middenrail reiniger.
Als één van m'n locs eens stil blijft staan is het voornamelijk omdat de middenrail dan even met de railgum opgepoetst moet worden.


Citaat van: Tilly op woensdag 28 september 2011, 21:57:03
Hakko Paul,

prachtig filmpje van een mooie baan :thumbup:

Hier heb ik lux-set 9630 gekocht:

http://www.modellbahn-bender.de/apr09/lux.htm

Bij levering was een koppeling stuk en deze is netjes nageleverd. Deze handelaar is bij mij dus zeer betrouwbaar overgekomen.

Groetjes, John



John bedankt voor de link!

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Citaat van: sn00zerman op donderdag 29 september 2011, 23:01:50
Welke kant van NL woon je ?
(Ik woon in België, ten noorden van Antwerpen, niet zo ver van de grens, tussen Goes & Breda in ongeveer)
Ik heb namelijk de railreiniger (met zowel een groffe/zwarte borstel alsook een zachte/vilt/witte borstel), middenrailreiniger en stofzuiger, en wil gerust eens een rondje komen rijden op je baan.
Je zal het verschil direct merken, en meteen "overhaald" zijn om ook zo'n zet aan te kopen.
Ik "duw" die LUX rijtuigen met een V200, zodoende rijdt de loc niet door het vuil :-)

Kost inderdaad iets meer dan 500 euro voor de 3 rijtuigen samen, (met faulhaber motors en start/stop systeem), maar dan heb je ook echt wel wat !
P.S. Je kan die railreiniger trouwens ook gebruiken om bovenleiding te poetsen :-)

groeten,
Kris


Kris bedankt voor je aanbod, ik hou het even in gedachten, Flevoland is nog wel een eindje rijden...!

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Citaat van: PJ op vrijdag 30 september 2011, 14:47:53

Wellicht toch verstandig een set aan te schaffen maar dan wel met de middenrail reiniger.
Als één van m'n locs eens stil blijft staan is het voornamelijk omdat de middenrail dan even met de railgum opgepoetst moet worden.


Hoi Paul,

ik herken dit probleem niet. Je weet zeker dat het niet aan de slepers ligt? Vooral die nieuwe goedkope pongels zijn één brok ellende :(

Groetjes, John
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Paul,

Dit kan ook een oplossing zijn:

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=techniek:verbeteren_stroomopname_sleper

Werkte bij mij zeker goed bij probleem loks

Groeten,

Ron
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Ik heb zelf de DAPOL railreidiger gekocht, en die bevalt me erg goed en je kan duidelijk merken als ie weer wat rondjes gereden. En je staat er versteld van hoeveel stof hij van je baan opzuigt. Die DAPOL koop je voor rond de 100 euro.

Groeten Jan Willem
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Jan Willem.

Die Dapol daar moet toch ook nog aan omgebouwd worden voordat je die kan gebruiken of is ie voor 3 rail gebruiksklaar?

Harald & Alex


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
In GB kost ie ca. GBP 65 en in Dld kost ie 89 Euro, daarvoor krijg je een 2-railversie.

Ik zag in Dld ook nog een 3-railversie, compleet met een Lopi V4, maar wel voor 189 Euro.
Tja, dan bouw ik hem zelf wel om.....
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Citaat van: harald en alex op zaterdag 01 oktober 2011, 17:52:48
Citaat van: Janvis op zaterdag 01 oktober 2011, 12:32:48
Ik heb zelf de DAPOL railreidiger gekocht, en die bevalt me erg goed en je kan duidelijk merken als ie weer wat rondjes gereden. En je staat er versteld van hoeveel stof hij van je baan opzuigt. Die DAPOL koop je voor rond de 100 euro.

Groeten Jan Willem

Jan Willem.

Die Dapol daar moet toch ook nog aan omgebouwd worden voordat je die kan gebruiken of is ie voor 3 rail gebruiksklaar?

Harald & Alex

Dat klopt maar dat ombouwen was een fluitje van een cent, ik heb er hooguit een uurtje over gedaan. Ik heb via marktplaats een setje gekocht waar alle ombouw onderdelen bij zaten (3rail wielen andere koppelingen en een sleper) voor ik meen iets van 110 euro. Daar komt dan nog een decoder bij Á30 euro, dus voor 140 euro was ik klaar. Dus dat scheelt nog aaltijd een hoop geld t.o.v. de LUX.

Gr jw
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Citaat van: Tilly op vrijdag 30 september 2011, 19:06:58
Citaat van: PJ op vrijdag 30 september 2011, 14:47:53

Wellicht toch verstandig een set aan te schaffen maar dan wel met de middenrail reiniger.
Als één van m'n locs eens stil blijft staan is het voornamelijk omdat de middenrail dan even met de railgum opgepoetst moet worden.


Hoi Paul,

ik herken dit probleem niet. Je weet zeker dat het niet aan de slepers ligt? Vooral die nieuwe goedkope pongels zijn één brok ellende :(

Groetjes, John

Hoi John,

Nee ligt niet aan de slepers, verschillende locs stoppen dan op hetzelfde punt.
Na reiniging van de middenrail is het probleem over.
Dit doet zich eigenlijk alleen voor na een periode niet gereden te hebben.

Citaat van: Ron21 op zaterdag 01 oktober 2011, 09:17:22
Paul,

Dit kan ook een oplossing zijn:

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=techniek:verbeteren_stroomopname_sleper

Werkte bij mij zeker goed bij probleem loks

Groeten,

Ron

Ron,
Bedankt voor de tip, dat is in ieder geval wel verstandig toe te passen.


Tja dan het Lux - Dapol verhaal, bedankt voor de reacties.
Misschien is een combinatie van beide mogelijk?
De Dapol voor stofzuigen en polijsten, de Lux voor de middenrail reiniging...

Groet,
Paul 
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Sorry, vergeet de update!

Afgelopen weekend met de module bezig geweest van het wegneembare deel.
Gezien het mooie weer de hele handel naar buiten verplaatst onder de parasol!
Ideaal modulebouw, had ik veel meer toe moeten passen, maar goed.

Wat is er gedaan..
- Begroeiing en bestrating aangebracht (Woodland - Busch)
- Mini laad-los scene geplaatst
- Personeel geplaatst
- Bouwpakket waterkranen in elkaar gezet en geplaatst (de lijm is nog zichtbaar op de foto)









Nu de "glimmende" rails nog aanpakken...

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Paul,

dat ziet er klasse uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
zoek je nog steeds iemand met een lux reiniger? ik heb zo'n stofzuiger, en ik woon in Flevoland...
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
wauw dat is mooi leuk dat je de fotos buiten hebt getrokken heb je direct een mooie achtergrond  :D
Groeten Tim
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Zo zeg, erg mooie balast en genoeg details. Dit zijn weer heerlijke beelden!

groet,
Michiel
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Ik weet niet waar je woont, maar als je in het noorden van het land woont dan wil ik wel een keer met mijn dapol bij je langs komen.

Groeten JW
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Wat een beetje zon al kan doen, ziet er erg mooi uit.

Ik ga op mijn nieuwe baan ook meer module's toepassen zodat ik ook op andere plaatsen kan werken, nu is alles te diep en kom ik niet overal goed bij.

Gr.
Piwie.
Re:PJ's modelspoorbaan: back on track..huren Lux reinigingswagon - update film
Hoi modelspoorders,

Iedereen bedankt voor de reacties.

Citaat van: ernstcramer op maandag 03 oktober 2011, 23:56:09
zoek je nog steeds iemand met een lux reiniger? ik heb zo'n stofzuiger, en ik woon in Flevoland...

Ik hou me aanbevolen een keer een afspraak te maken!

Afgelopen weekend heb ik het wegneembare deel voor de cv ketel weggehaald voor het plaatsen van de achtergrond platen.
Lastig klusje onder het schuine dak en ook de noodzakelijke uitsparingen i.v.m. de balken maken het niet eenvoudiger.
Komende vrijdag hoop ik de klus te klaren....   

Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Hoi,

De achtergrondplaat zit er op!
Ook heb ik de module weer teruggeplaatst.... kunnen we weer rijden.



Groet,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Hoi Paul,

ziet er mooi uit en zeker zonder blaren :)

Groetjes, John
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Hallo Paul,

Wat een toegevoegde waarde geeft dit. Je krijgt hierdoor veel meer diepte erin. Erg mooi om te zien.

Groeten Ronald  :)
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Hoi,

Mooie achtergrond, heb je deze gekocht of is hij gemaakt?

Gr.
Piwie.
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Hoi Paul,

Erg mooie achtergrond. :thumbup:

Gr.
René
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Dat heb je mooi gedaan,ik ga ook een achtergrondplaatsen,geeft een leuke indruk op je baan.


Groeten peter(ke33)
Re:PJ's modelspoorbaan: achtergrondplaat
Citaat van: Tilly op vrijdag 14 oktober 2011, 20:13:37
Hoi Paul,

ziet er mooi uit en zeker zonder blaren :)

Groetjes, John

Klopt John, de achtergrondplaat zit er superstrak op dankzij een pakje Perfax behangplaksel!

Citaat van: Piwie op zaterdag 15 oktober 2011, 09:43:48
Hoi,

Mooie achtergrond, heb je deze gekocht of is hij gemaakt?

Gr.
Piwie.

Piwie, de plaat is van Faller.

Groet en bedankt voor jullie reacties,
Paul
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Hoi,

Tja het kon niet uitblijven... ik heb de Lux railreinigingscombinatie 9630 besteld  :-).
Nu afwachten wanneer ie (onbeschadigd...) binnenkomt en dan eens even flink wat kilometers met de set maken.
Heb begrepen dat er wel een stevige loc aan te pas moet komen, dat laat ik dan maar aan mijn V300 over.
Eerst de slijper, dan de stofzuiger en dan de duwende loc ???

Bij deze wil ik graag degene bedanken die hebben aangeboden met hun Lux of Dapol reiniger langs te komen!

Groet,
Paul

 
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
We wachten geduldig op de film straks Paul.... :D

Alvast heel veel suc6 ermee.

mvg: Alex
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Paul,


Van harte geproficiateerd met je beslissing voor de aanschaf van die set.
Ik heb er destijds ook even moeten over nadenken, maar heb er nog geen moment spijt van :-)
We kijken uit naar de filmpjes :-)


succes,
Kris
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Citaat van: PJ op maandag 17 oktober 2011, 20:41:04
...Tja het kon niet uitblijven... ik heb de Lux railreinigingscombinatie 9630 besteld  :-).
...Heb begrepen dat er wel een stevige loc aan te pas moet komen, dat laat ik dan maar aan mijn V300 over.
...

Mooi!
Succes wanneer de set binnenkomt.  :D En ja: je hebt een stevige loc nodig. Ik gebruik daarvoor bijvoorbeeld de krokodil van Märklin want ik heb eerst de roco-poetswagon en dan de stofzuiger. dat betekent dat je inderdaad veel power nodig hebt om dat ding rond te sleuren... B)
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Citaat van: Aliebengalie op maandag 17 oktober 2011, 20:51:37
We wachten geduldig op de film straks Paul.... :D

Alvast heel veel suc6 ermee.

mvg: Alex

Hoi,

Die gaat er zeker komen!
Ik moet nog wel even geduld hebben; vandaag een mailtje uit Duitsland gehad dat de set volgende week "versandfertig ist", spannend ;)....

Groet,
Paul

Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Hoi,

Helaas heb ik de Lux set nog niet binnen :(

Afgelopen weekend wel lekker met de baan bezig geweest.

Wat kleine veranderingen aan station Sienstein aangebracht:



Het seinhuis heb ik voorzien van een interieur met personeel en binnenverlichting:



Het spoor richting locdepot in de oude situatie:



En zo ziet het er nu uit:



Het weggetje naar de boerderij "staat nog in het gips".
Het geheel dient uiteraard nog verder aangekleed te worden maar het begin is er!


Groet,
Paul

Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Hoi Paul,

Prachtige foto's. Dat wordt een prachtige stukje scenery, hoewel het pas in de beginfase is, heb je al mooie diverse kleuren groen toegepast. Ben erg benieuwd naar je vervolg.

Groeten Ronald  :)
Re:PJ's modelspoorbaan: Lux besteld!
Mooi gedaan hoor :D
hoe heb je dat gras gedaan ? via de stofzuiger methode of heb je een grasmaster
Groeten Tim