@Arjan:Een hoofdsein met inderdaad twee ontkoppelde armen om zo ook de snelheidsbegrenzing aan te kunnen geven (onderste arm).
Daarnaast moet je bij dit soort seinen ook een voorsein hebben op zo'n 1000 meter afstand. (Dat past niet op je baan
)
Bedankt voor de bevestiging, Arjan

Misschien dat het leuk is om hier en daar een voorseintje neer te zetten...maar ik denk dat ik dat lekker laat varen
@Patrick:Hier kan je ook nog over nadenken ( alles is zelfbouw tussen sein en decoder )
Je kunt voor de aandrijving van de armseinen ook geheugendraad gebruiken.
Dit heb ik inderdaad bij wissels toegepast gezien

Ben een beetje huiverig geworden t.o.v. frunniken met electronica...

Maar als het veel geld kan schelen dan is het mogelijk toch interessant. Bedankt voor je bijdrage !
@Peter:Kijk eens bij Viessmann naar armseinen. Deze seinen kun je met een K83 (of gelijksoortige) bedienen.
Op de site van Viessmann heb ik inderdaad al het een en ander gevonden

Maar ik zou het zo leuk vinden om te vergelijken en dus nog wat meer merken te bekijken. Of is Viessmann zo'n beetje de enige met mooie seinen ? Jij weet toch nog wel een paar merken te noemen die de moeite van het bekijken waard zijn
@Ben:Bedankt voor de
link, Ben

Deze site ken ik en bevat prachtige dingen.
@Klaas:Om armseinen goed te kunnen toepassen moet je je eigenlijk eerst verdiepen in het seinstelsel van het betreffende land.
De dubbele arm bij Duitse armseinen is niet bedoeld als voorseinfunctie, maar om een aftakking te beveiligen.
Ware ik een purist dan zou ik deze informatie zeer waardevol vinden
(ook nu wel leuk om te lezen) 
Het gaat mij er echter niet om de werkelijkheid na te bootsen alswel om een leuk plaatje op de baan neer te zetten en bij computergestuurd rijden zelf door de seinen geinformeerd te worden

In principe wil ik op alle plekken waar treinen stoppen gewoon werken met twee soorten seinen: Stoppen/Rijden en Stoppen/Rijden/Langzaam rijden. Op de 'zijlijnen' armseinen, op de hoofdbaan lichtseinen. De beweging van de arm op het filmpje is prachtig

Allemaal dank voor de bijdragen, het is weer leerzaam

Maarruh...noem ook nog eens wat merken

Vriendelijke groeten,
Rolf