Beste Forumleden.
Regelmatig krijg ik de vraag van modelspoorders of geïnteresseerden, of zij mijn digitale testbaan eens mogen komen bekijken.
De meesten willen graag eerst eens de mogelijkheden zien en over eventuele problemen praten.
Natuurlijk is dat altijd goed en een datum snel gevonden.
Foto Aelderbaan is helaas verwijderd!

Nu had ik pas een vriendenclub van 4 mannen op bezoek die erg geïnteresseerd zijn in het modelspoor.
Ze vonden het prachtig om te zien hoe de locs met geluid, licht en rookgenerator hun "kunsten" vertoonden.
Soms konden wij elkaar niet eens verstaan door alle "herrie" die de 3 locs maakten en stond de kamer blauw van de rook uit de rook generators.
Ja, dat wilden zij ook wel.
Enige dagen later kreeg ik een telefoontje van één van de mannen waarom hun locs deze "kunsten" niet konden vertonen.
Dit bleken dus "oude" analoge locs te zijn die 2e hands even snel aangeschaft waren.
Dus nogmaals aan deze mannen de "geheimen" laten zien van geluid, licht en rook die natuurlijk via de PC m.b.v. Koploper aangestuurd worden, en het inwendige van de locs met geluids decoder en rook generator laten zien.
Ohhhh, dus dat hadden wij moeten kopen?
Of ik dat dan maar even voor hun kon gaan kopen.
Nee helaas, dat gaat niet zomaar even.
Dus na een lang gesprek en heel veel voorbeelden hebben deze mannen, die normaal in hun vrije tijd oldtimers restaureren, besloten om in hun hal zelf een digitale baan te gaan bouwen.
Wel ga ik ze helpen met aanschaf materieel en materiaal en natuurlijk wat adviezen en ondersteuning tijdens de bouw van de baan, dit zal komende winter gaan gebeuren.
Dus wanneer wij meer modelspoorders er bij willen hebben, dan moeten wij meer (test) banen aan geïnteresseerden laten zien!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Jaaaaha, ik zal mijn testbaan wat verder afmaken!